- Hirdetés -

E-kereskedelem: fókuszban a logisztika

|

Két évvel ezelőtt úgy tűnt, 2025-re a kereskedelmi forgalom mintegy 40 százaléka zajlik majd az online piactéren, ami jelentős hatással lesz a logisztikai folyamatokra is. A COVID-19 járvány azonban olyannyira felülírta a megjósolt trendeket, hogy az előírt társadalmi távolságtartási gyakorlatok betartása miatt azok a fogyasztók is az online vásárlás lehetőségét választották, akik korábban nem kedvelték. Ennek köszönhetően az online kereskedelmi forgalom sokkal hamarabb és magasabban szárnyal, mint azt előre lehetett volna látni. Az iparág nyertese lett a vírushelyzetnek, de csak akkor tarthatja a pozícióját, ha a logisztikai folyamatok is megfelelő figyelmet kapnak. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője szerint egy online webáruház esetén még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a gyors és pontos kommunikációra, a raktározás fontosságára, a kiszállítás gyorsaságára, azaz a kiélezett versenyhelyzet miatt a webáruház logisztikai mechanizmusára.

“A felgyorsult világban érthetően türelmetlenné váltak az online fogyasztók, nem szeretnek várni, ha valamit megrendeltek. Az ilyen szinten felgyorsult igények azonnali kielégítéséhez szükséges logisztikai infrastruktúrát azonban nem könnyű megvalósítani. A jó vásárlói élmény reményében több raktárra és hiper gyorsaságú online rendelési portálrendszerekre van szükség”. – hangsúlyozza Balogh Zsolt.

Valós idejű készletkezelés a gyors logisztika egyik kulcsa

A machine learning (gépi tanulás) alapú eszközökkel előre meg lehet jósolni, hogy mikor fognak elfogyni bizonyos termékek. Az automatizált rendszer időben figyelmeztet, s a technológia segítségével a vállalkozás figyelemmel tudja kísérni készleteit, így elkerülheti, hogy valamilyen cikkből hiány keletkezzen. Megoldás lehet, tehát a valós idejű készletkezelés, amelyet azonban csak bonyolult informatikai háttérrendszerek tudnak kiszolgálni. Ugyanis pontosan tisztában kell lenni, hány megrendelés érkezett, mennyi termék van raktáron, mikor fogynak el, mekkora a futár kapacitás, de az is fontos paraméter, hogy mennyi időt vesz igénybe a kiszállítás. Míg az online kereskedelem térnyerése előtt a hagyományos logisztikai folyamatokat könnyebb volt kezelni, addigra mára sokkal több komponensre kell odafigyelni.

A COVID-19 járvány igaz, hirtelen felemelte a feltörekvő szegmenst, de a rapid fejlődés sok akadályt is lökött a szolgáltatók elé. Például a szigorú beutazási korlátozások és egészségügyi intézkedések jelentősen megbolygatták a már bevált raktározási és logisztikai folyamatokat. Miután egyes termékeket nem lehetett bevinni az országokba: vagy hiány keletkezett vagy felhalmozódás. Bizonyos, például romlandó élelmiszereket a megfelelő raktározási és logisztikai háttér nélkül nem is lehet beépíteni az e-kereskedelem véráramlásába. Az élelmiszer-ellátóláncok tehát gondban voltak.

Ha jó az IT, jó a logisztika is

A digitalizáció, a virtuális tér a járvány időszaka alatt mentőövet jelentett a vállalkozásoknak, hogy szolgáltatásaikat becsatornázhassák az online piacra, de a sikerhez olyan élményplatformokra van szükség, amelyek rendelkeznek többek között személyre szabható ajánlatokkal, online kutatási lehetőségekkel (keresőmotorok), vásárlói visszajelzések kezelésével, számlakezelő funkcióval, automatizált és valós idejű készletgazdálkodással vagy a termékváltozatok könnyed kezelésével. Valamint adjanak javaslatot vásárlási előzmények és keresések alapján. Ezen felül érdemes a beszállítói hálózaton belüli megrendelésekhez is platformot használni a transzparencia, visszakereshetőség érdekében és hogy tudjuk követni a trendeket. A beszállítók ugyan úgy a vevőink és ha megszabadulunk az e-mailes és excel táblás B2B megrendelésektől, akkor pontosabban vagyunk képesek kiszolgálni a vevőinket, amivel növeljük a vásárlói élményt. “Hiszen nem akarjuk hogy egy beszállító miatt romoljon a mi megítélésünk” – teszi hozzá Balogh Zsolt.

Emellett az élményplatform legyen képes az omnichannel üzleti modell megvalósítására is. Ez azt jelenti, hogy különböző értékesítési csatornákat összehangolják az ügyfelek kommunikációs csatornáival (a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil kommunikáció), illetve a vállalkozás összes digitális megoldásával (weboldal, portálfunkciók, kereskedelem, intranet, analitika). “Az ilyen professzionális digitális élményplatformok minőségibb rendelkezésre állást és szolgáltatást, kevesebb képzést, illetve költséget jelentenek. Ezenkívül átláthatóbbá teszik a logisztikai és kereskedelmi folyamatokat is. Ha pedig a vállalkozás hatékony és emellett optimális költséggel működik, akkor hamar a verseny élére kerülhetünk” – erősíti meg Balogh Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...