- Hirdetés -

Átlépte a háromszázezres határt a Semmelweis film

|

- Hirdetés -

Az Oscar-díjra jelölt Koltai Lajos Semmelweis című filmjére a tavaly november 30-i bemutató óta már több mint háromszázezren váltottak jegyet.

Az anyák megmentőjéről szóló film premierje óta eltelt 11 hét alatt 301 745 néző szavazott bizalmat az alkotásnak, amely végig a 10 legnézettebb film között szerepelt a hazai toplistán és még most is a negyedik helyet foglalja el – írja az MTI a produkció közlése alapján. „Ez a nézőszám ebben a pillanatban a hihetetlen kategóriájába tartozik, de nagyon nagy öröm, hogy elérhettük. Hálás vagyok a csapatnak, akik velem voltak a film elkészítésében. Felemelő érzés, hogy naponta találkozom emberekkel, akik látták, szeretik, és köszönetet mondanak érte” - idézi a közlemény Koltai Lajos rendezőt.

A Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és a Szupermodern Filmstúdió gyártásában készült romantikus történelmi dráma Semmelweis Ignác magyar szülészorvos életét és munkásságát dolgozza fel. Az orvos a hagyományos teóriákkal szembeszállva törekedett arra, hogy legyőzze a 19. század egyik legpusztítóbb kórját, a gyermekágyi lázat. Semmelweis Ignác a vaskalapos vezetés ellen is harcolt, akik mindent megtettek, hogy tekintélyüket megvédjék a megszállott magyar orvos felfedezéseinek következményeitől.

A 127 perces életrajzi dráma rendezője Koltai Lajos, producere Lajos Tamás, Semmelweis Ignácot Vecsei H. Miklós alakítja. Mellett játszik a filmben Nagy Katica, Gálffi László, Kovács Tamás, Lengyel Ferenc, Szűcs Nelli, Elek Ferenc, Kovács Lajos, Györgyi Anna, Csapó Attila, Znamenák István, Hajduk Károly, Simon Kornél, Mészáros Blanka és Kizlinger Lilla is.

A film operatőre Nagy András volt, a forgatókönyvet Maruszki Balázs és Kormos Anett írta, a dramaturg Goda Kriszta, a látványtervező Pater Sparrow, a jelmeztervező Szakács Györgyi, a vágó pedig Kovács Zoltán volt, a zene Pacsay Attila munkája.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

The Floor RTL nézettség

Nagyon bejött az RTL-nek a The Floor

Remek nézettséggel startolt az RTL új vetélkedője, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ez volt a múlt hét legnézettebb műsora. A Majka nélküli Zsákbamacska viszont egyelőre nem teljesített túl jól. Múlt héten sem szakadt...

Sok pénzt hozhat a fenntartható működés a cégeknek

A cégek többsége még nincs tisztában azzal, hogy a fenntartható működés miként járul hozzá az üzleti sikerhez – állapítja meg az EY friss, 15 európai ország 200 vállalatvezetőjének részvételével készült kutatása. Magyarországon idén január...

Érdekes adatok a budapesti lakáspiacról

Verhetetlen a téglaépítésűek népszerűsége Budapesten, ahol a használtingatlan-adásvételek 80 százalékban ilyen típusú otthonok szerepeltek idén. A főváros egészét tekintve 992 ezer Ft/m2 az értékesített lakások átlagos négyzetméterára, azonban hét kerület millió feletti áron kínálja...

Új mese érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: május 16-án érkezik a hazai mozikba a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina...

Kiderült, mekkora hatásuk van az influencereknek

Hazánkban az influencer szó jelentését a 15 év feletti internetezők 86%-a ismeri, a 43%-a pedig rendszeresen követ legalább egy hazai influencert – többek között ez derült ki az az IAB Hungary felkérésére az Inspira...

Új kihívás előtt a munkáltatók

Európai uniós szabályozás és gazdasági érdekek is indokolják, hogy a munkáltatók törekedjenek a nemek közötti bérkülönbségek felszámolására. Sok még a nyitott kérdés a szabályozás 2026-os hazai bevezetéséig, de a bérek átláthatóságára irányuló lépéseket már...

Klímabarát ügynökségek

Globális és hazai összefogások is születnek a reklám- és kommunikációs ágazat karbonlábnyomának csökkentése érdekében. Tervezhető karbonkibocsátás, edukáció, saját működésükből adódó környezeti terhelés minimalizálása – többek között így óvják a bolygót a Marketing&Media által megkérdezett...

Nyolc díjat nyert az Eventex Awards-on a Lounge Group és a Visual Europe Group

Drónshow, tűzijáték, világbajnokság, koncert, expó és az egyetemes egyház vezetőjének fogadása – a Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group eseményei összesen három arany, négy ezüst és egy bronz díjat nyertek a...

Népszerű amerikai showműsor debütál a Comedy Centralon

Elsőkézből tudhatnak meg mindent a magyar nézők az amerikai belpolitikával és a közelgő választásokkal kapcsolatban, méghozzá a Comedy Centralon. A humorcsatorna legendás műsora, a The Daily Show ugyanis végre a hazai képernyőkre költözik. Az...

Filmes együttműködésben a BMW

A BMW sorozatban harmadik alkalommal áll hivatalos autóipari partnerként a világ egyik legnívósabb filmfesztiválja mellé. Az esemény főszereplőinek és kiemelt vendégeinek mobilitásáról exkluzív prémium flotta gondoskodik. A Naomi Campbell oldalán gyümölcsöző együttműködés új szintre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb területen segít a mesterséges intelligencia

Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A...
The Floor RTL nézettség

Nagyon bejött az RTL-nek a The Floor

Remek nézettséggel startolt az RTL új vetélkedője, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ez volt a múlt hét legnézettebb műsora. A Majka nélküli Zsákbamacska viszont egyelőre nem teljesített túl jól. Múlt héten sem szakadt...

Sok pénzt hozhat a fenntartható működés a cégeknek

A cégek többsége még nincs tisztában azzal, hogy a fenntartható működés miként járul hozzá az üzleti sikerhez – állapítja meg az EY friss, 15 európai ország 200 vállalatvezetőjének részvételével készült kutatása. Magyarországon idén január...

Érdekes adatok a budapesti lakáspiacról

Verhetetlen a téglaépítésűek népszerűsége Budapesten, ahol a használtingatlan-adásvételek 80 százalékban ilyen típusú otthonok szerepeltek idén. A főváros egészét tekintve 992 ezer Ft/m2 az értékesített lakások átlagos négyzetméterára, azonban hét kerület millió feletti áron kínálja...

Új mese érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: május 16-án érkezik a hazai mozikba a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina...

Don't Miss

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...