A múlt évben 105 millió eurós (jelenlegi árfolyamon 38,44 milliárd forint) bevételt ért el az RTL Magyarország, ez 7,9 százalékos visszaesést jelent a 2019-es értékhez képest – derül ki a cég anyavállalata, az RTL Group ma kiadott éves üzleti jelentéséből. A beszámoló szerint az RTL Most platform regisztrált felhasználóinak száma 2020-ban 18,3 százalékkal bővült.
A jelentés szerint az RTL Magyarország egyszeri tételektől megtisztított EBITA eredmény 8 millió euró volt a múlt évben, míg egy évvel korábban 10 millió euró volt ez az érték. Az RTL Group beszámolója alapján a cég 8 magyarországi csatornája összesen 26,6 százalékos részesedést tudott felmutatni a 18-49 évesek körében főműsoridőben a múlt évben, ez 0,9 százalékpontos visszaesést jelentett éves összevetésben, ugyanakkor így is 1,6 százalékpontos az előnyök a fő rivális TV2 Csoport 14 csatornából álló portfóliójával szemben. Az RTL Klub kiemelt kereskedelmi célcsoportban elért főműsoridős részesedése a 2019-es 14,4 százalék után tavaly 13,6 százalék volt, ami 2 százalékpontos előnyt jelent a TV2-vel szemben.
Az RTL Group a múlt évet 6,017 milliárd eurós bevétellel zárta, ez 9,5 százalékos csökkenést jelentett 2019-hez képest. A cég egyszeri tételektől megtisztított EBITDA eredménye 853 millió euró volt, szemben a 2019-es 1,156 milliárd euróval. A társaság 625 millió eurós adózás utáni eredményt tudott felmutatni, ami 27,7 százalékos visszaesés volt éves összevetésben.
Az RTL Group éves jelentésében kiemelték, hogy a tavalyi második negyedéves visszaesés meghatározó szerepet játszott a teljes évre kimutatott bevételcsökkenésben. Az év második fele már lényegesen jobban sikerült a cég számára, a második félév éves összevetésben 0,8 százalékos forgalomnövekedést hozott, míg az utolsó negyedévben már 2,8 százalékos volt a bővülés 2019 hasonló időszakához képest.