- Hirdetés -

190 millió 5G előfizetés lehet év végére

|

- Hirdetés -

Az 5G előfizetések száma az előrejelzések szerint 2020 végére eléri a 190 milliót, 2025 végéig pedig 2,8 milliárd előfizetés várható – derül ki az Ericsson Mobilitási Jelentés 2020. júniusi kiadásából. A prognózis szerint 2025 végére az FWA (helyhez kötött vezeték nélküli hozzáférés/fixed wireless access)-kapcsolatok száma elérheti a 160 milliót, és a globális mobilhálózati adatforgalom 25 százalékát adják majd.

A Jelentés kitér arra is, hogy a hálózatok és a digitális infrastruktúra milyen fontos szerepet játszott a társadalom működésének fenntartásában és a családtagok kommunikációjában a COVID-19 járvány alatt.

A koronavírus terjedésének hatására az emberek világszerte megváltoztatták mindennapi életvitelüket, és sok esetben otthonról kezdtek dolgozni vagy tanulni. Ennek következtében a hálózati forgalom gyorsan áttevődött az üzleti régiókból a lakóövezetekbe. Az Ericsson legújabb Mobilitási Jelentése azt mutatja, hogy a mobil és vezetékes hálózatok a kritikus fontosságú nemzeti infrastruktúra egyre fontosabb részévé válnak.

Bár az 5G előfizetések növekedése a járvány hatására egyes piacokon lelassult, ezt ellensúlyozta a más területeken tapasztalt fellendülés, aminek eredményeként az Ericsson felfelé korrigálta a globális 5G előfizetések 2020 végi számára vonatkozó prognózisát.

„Az 5G sikere nem csak az előfizetések számában mérhető. Tényleges hozadékát az fogja megmutatni, hogy milyen előnyökkel szolgál a vállalkozások és a magánemberek számára – mondta el Fredrik Jejdling, az Ericsson hálózatokért felelős igazgatója. – Az 5G innovációs céllal készült, és a mostani krízis rávilágított a hálózatba kapcsoltság fontosságára, és arra, hogy ez milyen fontos szerepet játszhat a gazdaság újraindításában.”

Régiós előrejelzések

Kelet-Közép Európában 2019-ben az LTE vált a domináns hálózati technológiává. Jelenleg ez teszi ki az előfizetések 43 százalékát. Már több mint öt 5G kereskedelmi hálózat működik a térségben, ugyanakkor várhatóan 2025-re még mindig az LTE marad a vezető technológia, mely az előfizetések 66 százalékát adja majd. Az előrejelzések szerint az 5G előfizetési aránya 27 százalékra várható. A WCDMA/HSPA súlya ebben az időszakban továbbra is jelentősen, 38 százalékról 3 százalékra csökkenni fog, mivel a felhasználók LTE-re és 5G-re váltanak.

A régiós adatforgalmat is a 4G táplálja, miközben a kiindulási előfizetőre jutó forgalmi adat némileg magasabb a többi régiónál. Az előrejelzési időszakban az egy okostelefonra jutó havi forgalom várhatóan 5.8GB-ról 24GB-ra nő majd.

A digitális infrastruktúra értéke

A fogyasztói magatartás és szokások a kijárási korlátozások hatására bekövetkező módosulása mérhető változást okozott a vezetékes és mobilhálózatok használatában. A forgalomnövekedés legnagyobb része a vezetékes lakossági hálózatokon mértek , ahol 20-100 százalékos növekedés volt tapasztalható. Ugyanakkor sok szolgáltató tapasztalt jelentős növekedést a mobilhálózat-használatban is.

Az Ericsson Consumer Lab által készített, legfrissebb felmérésben, 11 ország válaszadóinak 83 százaléka jelezte, hogy az szektor sokat segített nekik a kijárási tilalom elviselésében. Az eredmények azt mutatják, hogy nőtt az olyan IKT szolgáltatások – például e-oktatás, fitness és wellness alkalmazások – felhasználási aránya, amelyek a „kapcsolódás” révén segítettek a fogyasztóknak az új helyzethez alkalmazkodni.

A jövőre vonatkozóan a válaszadók 57 százaléka jelezte, hogy növeli megtakarításait a pénzügyi biztonság javítása érdekében, míg egyharmaduk 5G-re illetve nagyobb sebességű otthoni internetkapcsolatra szándékozik váltani, hogy felkészüljön a COVID-19 esetleges második hullámára.

Nő az FWA szerepe

A várakozások szerint 2025 végére az FWA (helyhez kötött, vezeték nélküli hozzáférésű) kapcsolatok száma elérheti a 160 milliót, és a globális mobilhálózati adatforgalom 25 százalékát adják majd. 2019 végi becslések szerint az FWA adatforgalom a teljes globális adatforgalom mintegy 15 százaléka volt. A mostani előrejelzések szerint ez közel nyolcszorosára nő majd, és 2025-re 53 exabájtot érhet el, ami a teljes globális mobilhálózati adatforgalom 25 százalékának felel meg.

A 4G-n vagy 5G-n nyújtott FWA egyre költséghatékonyabb alternatívát kínál a szélessávú hozzáférés biztosítására. Emellett az olyan tényezők, mint a digitális szolgáltatások iránti igények növekedése, valamint a kormányok által támogatott programok is az FWA térnyerését segítik elő.

Az Ericsson Mobilitási Jelentésében további előrejelzések találhatók a globális adatforgalom növekedésére és regionális előfizetői számokra vonatkozóan. A jelentésben a felhőalapú játékokról, a dedikált magánhálózatokról, és a Verizon városi területekre összpontosító milliméteres hullám stratégiájáról szóló elemzések is olvashatók.

Az Ericsson eddig több mint 93 kereskedelmi 5G szerződést írt alá távközlési szolgáltatókkal, amelyek közül 40 élő hálózat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....