- Hirdetés -

2021-től egységes arculattal biztosítja továbbra is az energiát az MVM Csoport (x)

|

- Hirdetés -

A vállalkozások digitalizációja sosem látott lendületet vett a koronavírus-járvány alatt 2020-ban. A dinamikusan növekvő digitális gazdaság stabil működéséhez elengedhetetlen a megbízhatóan elérhető energiaforrás. Az erőműveket, a hálózatot és a lakossági és üzleti szolgáltatásokat magába foglaló MVM Csoport ezt a megbízható szolgáltatást 2021-től az új, MVM Energetika néven működő anyavállalat vezetésével biztosítja továbbra is. Az MVM leányvállalatok egységes megjelenés és márkanév mellett folytatják munkájukat a jövő évtől. (x)

Az MVM Csoport Magyarország egyik legnagyobb, 15 ezer munkatárssal működő, 1810 milliárd forintos árbevételt elérő vállalatcsoportjaként jelentős kihívásokkal szembesült az idei évben. A koronavírus-járvány hatására a cégcsoport is ahol csak lehetett, otthoni munkavégzésre állt át. Az erőműveket azonban folyamatosan működtetni kellett, ahogy a villamosvezeték-rendszert is, de az ügyfélszolgálatokat sem lehetett bezárni. Ezért még a legnagyobb erőfeszítés mellett sem volt mód a home office arányát 60 százalék fölé emelni.

Az ügyfélkapcsolatoknál is igyekeztek a kontaktusok számát csökkenteni, ehhez a digitalizációt és minden lehetséges eszközt bevetettek. „Az MVM hálózati társaságai a pandémiás helyzet miatt egyrészt a leolvasási feladatokat telefonos, digitális csatornára terelték át, másrészt a kikapcsolásokat felfüggesztették” – ismertette intézkedéseiket Jákó Eszter, az MVM Csoport kommunikációs igazgatója.

A digitalizáció előmozdítására egy három hónapos kampányt indított az MVM Csoporthoz tartozó NKM Energia Zrt. A környezetbarát e-számlára váltó ügyfelek minden új villamosenergia- vagy földgáz-e-számlára történő regisztráció után garantált 500 forint számlajóváírást kaptak, illetve ugyanennyivel támogatták a koronavírus-ellátó központnak minősített Szent László Kórház alapítványát. Összességében 85 ezer új NKM e-számla-regisztráció érkezett, az alapítványnak 73 millió forint támogatást utaltak.

A vállalatcsoport külső kommunikációjában fontos szerepet kaptak azok a jótékonysági kampányok, amik a koronavírus elleni küzdelmet segítették. 310 számítástechnikai eszközzel – laptopokkal, asztali számítógépekkel és monitorokkal – segítették a távoktatásban résztvevő tanulókat, míg az Egyszülős Központon keresztül az egyedülálló szülőket is támogatták tíz táblagéppel. Jákó Eszter büszke arra, hogy „a Mercarius flottakezelővel közösen 10 gépjárművet adtunk át, amelyeket az Országos Mentőszolgálat használt szűrésekre szerte az országban, ugyanakkor két gépjárművet adtunk a Budapest Bike Maffia számára a járvány idejére. További fontos tétel volt a lélegeztetéshez elengedhetetlen berendezés a Honvédkórház számára. Abban a megtiszteltetésben lehetett részem, hogy a nagy értékű videolaringoszkóp berendezést én adhattam át a kórház vezetésének.”

A digitális oktatás kihívásaival megküzdő diákok aktivizálására is figyelmet fordított az MVM Csoport. Az Edison Junior pályázatára 230 gyermek jelentkezett. A 6–14 év közötti fiatalok a saját maguk által érzékelt problémákra adtak innovatív válaszokat. Az MVM Okosbútor online nyereményjátékán szeptemberben 397 magyarországi általános és középiskola 2153 diákja szállt versenybe, végül tíz iskola nyert egy-egy nagy értékű okosbútort.

A belső kommunikációban is kihívást jelentett a járványhelyzet. A 90 vállalatból álló MVM Csoportnál a sok ezer munkavállaló folyamatos tájékoztatása, a belső szabályok átlátható és gyors átadása eddig nem látott sebességet követelt meg. A védőfelszerelések (maszkok, kézfertőtlenítők) átadását is meg kellett szervezni, és ezt is folyamatosan és hatékonyan kellett kommunikálni.

A kritikus infrastruktúrát jelentő erőműveknél, a villamosenergia-átviteli hálózatot működtető és rendszerirányító MAVIR-nál, az elosztó és földgáztároló társaságoknál nem jöhetett számításba az otthoni munkavégzés, de a fertőzések esélyét már csak azért is minimalizálni kellett, hogy a kulcsmunkavállalók ne essenek ki a fontos munkából.

Innovatív megoldással sikerült úrrá lenni a helyzeten: heti, illetve kétheti műszakokat szerveztek, így számos munkatárs – például a diszpécserek – beköltözött az irodákba, ezzel jelentősen csökkent a megbetegedés és a fertőzés veszélye.

A belső kommunikáció a pandémia miatti korlátozások okozta kevesebb mozgási lehetőségre is reagált. Az MVM sportegyesület edzői Facebook csoportban tartottak heti több alkalommal online edzéseket. A közösségi média és a vállalati online csoportok segítséget nyújtottak a munkavállalóknak a mindennapi életben is. Az MVM önkéntességi zárt Facebook csoport például a gyerekek felügyeletének, online oktatásának megszervezésében nyújtott segítséget. A kisgyermekkel gyesen, illetve gyeden otthon lévő kollégák részére Erőforrásbankot hozott létre a vállalat. Ezen kezdeményezések értékét az is mutatja, hogy az MVM Csoport nyerte el az „Év Családbarát Vállalata – különleges időkben” pályázat díját nagyvállalati kategóriában 2020-ban.

Az MVM Csoportnak mind külső, mind belső kommunikációban fontos volt az egységes fellépés a koronavírus-járvány alatt. A cégcsoport eddig több márkanevet is használt, illetve a vizuális megjelenés sem illeszkedett megfelelően az időközben bővülő, egyre inkább nemzetközivé váló portfólióhoz.

2021. január 1-től olyan új arculattal és logóval jelenik meg az MVM Csoport, amely minden platformon rugalmasan használható, alkalmazkodik a nemzetközi piaci elvárásokhoz. Az MVM Magyar Villamos Művek új neve MVM Energetika lesz. Az MVM nevet és márkát veszi fel – néhány speciális kivételtől eltekintve – az összes leányvállalat. A legjelentősebb változást az jelenti, hogy immár ügyfélmárkává is válik az MVM azáltal, hogy az NKM is felveszi az MVM nevet, így már 4 millión kerülnek közvetlen kapcsolatba hazánkban az MVM márkával. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...