- Hirdetés -

Techvezérek 2020-ról és a jövőről – 1. rész

|

- Hirdetés -

Az 5G-s hálózatok kulcsszerepet játszhatnak a gazdaság felpörgetésében, a fejekben komoly változás ment végbe, azonban a cégeknek nagy szükségük van most a szakértő segítségre a megfelelő folyamatok és technológiák megtalálására – többek között erről beszélt a Marketing&Media magazinnak nyolc hazai infokommunikációs cég vezetője.

 

Christopher Mattheisen, Microsoft Magyarország, ügyvezető igazgató

Kétévnyi fejlődés két hónap alatt

– Mennyire pörgött fel a digitalizáció az elmúlt hónapokban?

– A koronavírus-járványra adott első globális reakciók eredményeként kétévnyi digitális átalakulást sikerült mindössze két hónap alatt megvalósítani. Ez a trend tovább gyorsul, és mostanra elérkeztünk egy fordulóponthoz, ahol az üzleti életben eddig megszokott módszerek többé már nem működnek. A szervezeteknek gyors ütemben kell átvenniük a legmodernebb technológiákat annak érdekében, hogy kezelni tudják a globális egészségügyi, turisztikai és kereskedelmi korlátozásokból eredő dinamikus gazdasági kihívásokat, ugyanakkor meg kell teremteniük a feltételeket ahhoz, hogy kialakíthassák és fejleszthessék saját digitális képességeiket.

– Mit gondol, hogyan készülhetünk fel a hasonló történésekre?

– A technológia rendkívül fontos szerepet játszik majd az általános gazdasági helyreállításban, ezért elkötelezetten törekszünk arra, hogy segítséget nyújtsunk ügyfeleinknek a szükséges technológiák bevezetésében és alkalmazásában. Az embereknek is fejleszteniük kell saját digitális készségeiket ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak és megvalósíthassák szakmai és személyes céljaikat.

 

Rehus Péter, IBM Magyarországi Kft., ügyvezető igazgató

Felgyorsult folyamatok

– A digitális átállás már évek óta napirenden van, hogyan hatott erre a folyamatra a járvány?

– Az üzleti élet minden szereplője felgyorsította a digitális átalakulást, hogy képes legyen versenyezni ezekben a nehéz időkben és felkészülhessen az „új normálisra”. A kényszer hatására a pár évig tartó transzformációs folyamatok néhány hétre vagy hónapra zsugorodtak. A történelem majd úgy tekint vissza erre az időszakra, mint amikor az üzleti élet és a társadalom digitális átalakulása hirtelen felgyorsult. A hibrid felhő és az AI továbbra is az a két meghatározó erő, amely a digitális átalakulás motorja, kiegészítve a kiberbiztonsággal.

– Rengeteget hallani arról, hogy megnőtt a kereslet az új technológiák iránt. Az IBM mesterséges intelligenciában, felhőszolgáltatásokban is fontos piaci szereplő, mik voltak a tapasztalatok?

– Azon vállalatoknál, amelyek nem voltak erre tökéletesen felkészülve, a tömeges és hirtelen jött otthoni munkavégzés új „kiskapukat” nyitott a kiberbűnözők számára. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az IBM Security üzletága egyre több ügyfelet szolgál ki a régióban. Egy másik lényeges trend az, hogy mind több cég költözteti működését az IBM Cloudba. A járvány előtt sok pilotprojektünk az üzleti folyamatok automatizálására, a szervezeten átívelő munkafolyamatok digitalizálására és a háttérirodai folyamatokban a rutinfeladatok automatizálására összpontosított. Most gyorsan felül kell vizsgálni és újraépíteni az üzleti folyamatokat a hatékonyság növelésének érdekében, az új ügyféltapasztalatok fényében.

 

Jakab Roland, Ericsson, regionális igazgató

Most kezdődik a java

– Hogyan hathat a technológiai fejlődésre a járvány?

– Általában a technológia gyorsabban fejlődik, mint a társadalom, most viszont, a világjárványban a társadalomnak vannak igényei, amelyeket jelenleg a technológia nem elégít ki. Ennek megfelelően a technológia fejlődése felgyorsul, és ez lehetővé teszi a társadalom többi részének, hogy ezt a fejlődést kihasználják. Az utóbbi hónapokban az informatika, illetve a digitalizáció által nyújtott lehetőségek tartották működésben a gazdaságot. A hálózatok lettek a világgazdaság lélegeztetőgépei, egyértelművé vált, hogy digitalizáció nélkül nincs fejlődés, gazdasági előrehaladás.

– Hogyan tudjuk igazán kihasználni a felgyorsuló technológiai fejlődést?

– A kényszer szülte helyzetben meg kellett tenni a szükséges lépéseket, ami a digitalizáció ügyét még jobban segíti majd. A java azonban most kezdődik: nagyon sok adat keletkezett, amelyekre építve lehet akár nagyságrendet ugrani. Azonban nagy szükség lenne olyan szakértői segítségre, tanácsadásra, aminek a segítségével egy cég át tudja tekinteni a folyamatait, a termékportfólióját, a saját működését, vagyis azt, hogy ebben az új helyzetben hogyan lesz képes újítani, megújulni. Olyan innovációs központoknak kell most létrejönniük, amelyek segítségével az előbb vázolt utat ezek a cégek be tudják járni.

 

Bíró Pál, Google Magyarország, vezető

Maradjunk nyugodtak

– Véleménye szerint hogyan hatott a Covid-járvány a digitalizációra?

– Az idei év öt esztendővel felgyorsította a digitális átalakulást. A vezetőknek már az év elején a legfontosabb teendőik közé kellett sorolniuk a digitalizáció kérdését, és ez csak egyre fontosabb lett az év folyamán. Persze ez nagyon sok területet ölel fel: látjuk az e-kereskedőket, amelyeket kihívás elé állított a megnövekedett kereslet miatti árukészlet biztosítása, másrészt látunk hagyományos hirdetőket, amelyek a csökkentett költségvetésüket digitális eszközök segítségével optimalizálták.

– Milyen tanulságokat lehet leszűrni a mostani helyzetből?

– Bízom abban, hogy hasonló események nem lesznek a közeljövőben, de azt hiszem, hogy erre csak fejben készülhetünk fel. A legfontosabb tanulság, amit hasonló helyzetben mindannyiunknak szem előtt kell tartania: maradjunk nyugodtak, figyeljünk oda a jóllétünkre, kommunikáljunk a családunkkal, barátainkkal, kollégáinkkal, segítsük a csapatunkat és arra fókuszáljunk, amin változtatni tudunk.

 

Kalocsai Zoltán

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

DATA