- Hirdetés -

Techvezérek 2020-ról és a jövőről – 1. rész

|

- Hirdetés -

Az 5G-s hálózatok kulcsszerepet játszhatnak a gazdaság felpörgetésében, a fejekben komoly változás ment végbe, azonban a cégeknek nagy szükségük van most a szakértő segítségre a megfelelő folyamatok és technológiák megtalálására – többek között erről beszélt a Marketing&Media magazinnak nyolc hazai infokommunikációs cég vezetője.

 

Christopher Mattheisen, Microsoft Magyarország, ügyvezető igazgató

Kétévnyi fejlődés két hónap alatt

– Mennyire pörgött fel a digitalizáció az elmúlt hónapokban?

– A koronavírus-járványra adott első globális reakciók eredményeként kétévnyi digitális átalakulást sikerült mindössze két hónap alatt megvalósítani. Ez a trend tovább gyorsul, és mostanra elérkeztünk egy fordulóponthoz, ahol az üzleti életben eddig megszokott módszerek többé már nem működnek. A szervezeteknek gyors ütemben kell átvenniük a legmodernebb technológiákat annak érdekében, hogy kezelni tudják a globális egészségügyi, turisztikai és kereskedelmi korlátozásokból eredő dinamikus gazdasági kihívásokat, ugyanakkor meg kell teremteniük a feltételeket ahhoz, hogy kialakíthassák és fejleszthessék saját digitális képességeiket.

– Mit gondol, hogyan készülhetünk fel a hasonló történésekre?

– A technológia rendkívül fontos szerepet játszik majd az általános gazdasági helyreállításban, ezért elkötelezetten törekszünk arra, hogy segítséget nyújtsunk ügyfeleinknek a szükséges technológiák bevezetésében és alkalmazásában. Az embereknek is fejleszteniük kell saját digitális készségeiket ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak és megvalósíthassák szakmai és személyes céljaikat.

 

Rehus Péter, IBM Magyarországi Kft., ügyvezető igazgató

Felgyorsult folyamatok

– A digitális átállás már évek óta napirenden van, hogyan hatott erre a folyamatra a járvány?

– Az üzleti élet minden szereplője felgyorsította a digitális átalakulást, hogy képes legyen versenyezni ezekben a nehéz időkben és felkészülhessen az „új normálisra”. A kényszer hatására a pár évig tartó transzformációs folyamatok néhány hétre vagy hónapra zsugorodtak. A történelem majd úgy tekint vissza erre az időszakra, mint amikor az üzleti élet és a társadalom digitális átalakulása hirtelen felgyorsult. A hibrid felhő és az AI továbbra is az a két meghatározó erő, amely a digitális átalakulás motorja, kiegészítve a kiberbiztonsággal.

– Rengeteget hallani arról, hogy megnőtt a kereslet az új technológiák iránt. Az IBM mesterséges intelligenciában, felhőszolgáltatásokban is fontos piaci szereplő, mik voltak a tapasztalatok?

– Azon vállalatoknál, amelyek nem voltak erre tökéletesen felkészülve, a tömeges és hirtelen jött otthoni munkavégzés új „kiskapukat” nyitott a kiberbűnözők számára. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az IBM Security üzletága egyre több ügyfelet szolgál ki a régióban. Egy másik lényeges trend az, hogy mind több cég költözteti működését az IBM Cloudba. A járvány előtt sok pilotprojektünk az üzleti folyamatok automatizálására, a szervezeten átívelő munkafolyamatok digitalizálására és a háttérirodai folyamatokban a rutinfeladatok automatizálására összpontosított. Most gyorsan felül kell vizsgálni és újraépíteni az üzleti folyamatokat a hatékonyság növelésének érdekében, az új ügyféltapasztalatok fényében.

 

Jakab Roland, Ericsson, regionális igazgató

Most kezdődik a java

– Hogyan hathat a technológiai fejlődésre a járvány?

– Általában a technológia gyorsabban fejlődik, mint a társadalom, most viszont, a világjárványban a társadalomnak vannak igényei, amelyeket jelenleg a technológia nem elégít ki. Ennek megfelelően a technológia fejlődése felgyorsul, és ez lehetővé teszi a társadalom többi részének, hogy ezt a fejlődést kihasználják. Az utóbbi hónapokban az informatika, illetve a digitalizáció által nyújtott lehetőségek tartották működésben a gazdaságot. A hálózatok lettek a világgazdaság lélegeztetőgépei, egyértelművé vált, hogy digitalizáció nélkül nincs fejlődés, gazdasági előrehaladás.

– Hogyan tudjuk igazán kihasználni a felgyorsuló technológiai fejlődést?

– A kényszer szülte helyzetben meg kellett tenni a szükséges lépéseket, ami a digitalizáció ügyét még jobban segíti majd. A java azonban most kezdődik: nagyon sok adat keletkezett, amelyekre építve lehet akár nagyságrendet ugrani. Azonban nagy szükség lenne olyan szakértői segítségre, tanácsadásra, aminek a segítségével egy cég át tudja tekinteni a folyamatait, a termékportfólióját, a saját működését, vagyis azt, hogy ebben az új helyzetben hogyan lesz képes újítani, megújulni. Olyan innovációs központoknak kell most létrejönniük, amelyek segítségével az előbb vázolt utat ezek a cégek be tudják járni.

 

Bíró Pál, Google Magyarország, vezető

Maradjunk nyugodtak

– Véleménye szerint hogyan hatott a Covid-járvány a digitalizációra?

– Az idei év öt esztendővel felgyorsította a digitális átalakulást. A vezetőknek már az év elején a legfontosabb teendőik közé kellett sorolniuk a digitalizáció kérdését, és ez csak egyre fontosabb lett az év folyamán. Persze ez nagyon sok területet ölel fel: látjuk az e-kereskedőket, amelyeket kihívás elé állított a megnövekedett kereslet miatti árukészlet biztosítása, másrészt látunk hagyományos hirdetőket, amelyek a csökkentett költségvetésüket digitális eszközök segítségével optimalizálták.

– Milyen tanulságokat lehet leszűrni a mostani helyzetből?

– Bízom abban, hogy hasonló események nem lesznek a közeljövőben, de azt hiszem, hogy erre csak fejben készülhetünk fel. A legfontosabb tanulság, amit hasonló helyzetben mindannyiunknak szem előtt kell tartania: maradjunk nyugodtak, figyeljünk oda a jóllétünkre, kommunikáljunk a családunkkal, barátainkkal, kollégáinkkal, segítsük a csapatunkat és arra fókuszáljunk, amin változtatni tudunk.

 

Kalocsai Zoltán

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....