- Hirdetés -

260 milliárdos a hazai reklámköltés

|

A múlt évben 7,77 százalékkal bővült a hazai reklámpiac 2017-hez képest a Magyar Reklámszövetség ma bemutatott Reklámtortája szerint, összesen 259,69 milliárd forintos volt a hirdetési bevétel. A legnagyobb szeletet továbbra is a digitális szegmens adja, meglepően nagy fejlődést mutatott tavaly az outdoor és a mozi is. A növekedéshez a piaci költés járult hozzá nagyobb mértékben, a tévés szegmensben 7 százalékkal esett vissza az állami költés.

A tavalyit megelőző két évben az állami reklámköltés hozta a növekedést, azonban tavaly már inkább a piaci szereplők járultak hozzá a fejlődéshez – jelezte Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke, a Wavemaker ügyvezetője a 2018-as Reklámorta ismertetésekor. Az MRSZ elnöke fehívta arra is a figyelmet, hogy bár az elmúlt években folyamatos volt a hirdetési piac bővülése, GPD-arányosan még mindig nagyon alacsony a magyar reklámköltés. Míg az Egyesült Államokban a GDP 1,2 százalékát adja, addig itthon mindössze 0,6 százalékát, vagyis bőven van még hova fejlődni – fűzte hozzá Gulyás János.

Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja elmondta, hogy a múlt évben is volt néhány szegmens, ami a piaci átlagot jóval meghaladó mértékben tudott fejlődni. Az egyik ilyen az outdoor reklámpiac, ami 16 százalék feletti bővülést produkált, de 15 százalékot nőtt a mozis reklámköltés is, igaz ez a szegmens még viszonylag kicsi, 3 milliárd forint körüli.

A digitális hirdetési piac az elmúlt években megszokott előrelépést hozta, és váratlanul jól teljesített a rádiós szektor, ahol Hivatal Péter közlése szerint 10 százalékos volt a növekedés. Az MRSZ ügyvezetőségének tagja kiemelte azt is, hogy a múlt évben tovább nőtt a nagy globális szereplők részesedése a magyar piacon is.

Ez persze elsősorban a digitális hirdetési szegmenst érinti, ami Sopov István, az IAB Hungary elnökének közlése szerint 90,3 milliárd forintos – net-net költés 87,5 milliárd forint – volt. Ez egyébként 14 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest. A display továbbra is a legnagyobb szegmens, a keresés, az apróhirdetés és az e-mail marketing előtt. Továbbra is gyorsan nő a mobilos reklámköltés, 34 százalékos volt a fejlődés ezen a területen, és tavaly már 32 milliárd forintos volt. Sopov István elmondta azt is, hogy a globális szereplők súlya tovább nőtt és már 55 százalékos a részesedésük a teljes digitális reklámpiacon.

Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke előadásából kiderült, hogy a múlt évben a tévés piacon 7 százalékkal csökkent az állami reklámköltés, igaz még így is jelentős, 11 százalékos a részesedése. A teljes televíziós reklámköltés a múlt évben 60,742 milliárd forint volt, ez 1 százalékos bővülést jelentett 2017-hez képest.

A sajtó számára 3,5 százalékos növekedést hozott 2018 a reklámbevételek vonatkozásában, közel 40 milliárd forintos volt a piac. A legnagyobb szelet a napilapoké, komolyabb növekedést tavaly ezek, valamint a gasztro- és lakberendezési lapok tudtak felmutatni. Az értékesítéssel együtt egyébként a sajtó teljes tavalyi árbevétele meghaladta a 105 milliárd forintot – jelezte Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke.

Különleges helyzetben van az outdoor szegmens, ugyanis hiába nőtt ez a terület a leggyorsabban tavaly, ez főként a jogszabályi változások miatti áremelkedésnek volt köszönhető, és a nyereség nem nőtt ezzel párhuzamosan. Szelei Szilárd, az MRSZ OOH Tagozat elnökségi tagja elmondta, hogy 21,68 milliárd forintos volt ez a piac, ami 16,27 százalékos növekedést jelent. Az óriásplakátok esetében is nagyjából ekkora volt a fejlődés, ami egyértelműen az áremelkedésre vezethető vissza, a citylight és hirdetőoszlopok esetében viszont a 24,73 százalékos előrelépésben a piac bővülése, illetve a félhavi kampányok bevezetése is szerepet játszott.

A rádiós piac 10 százalékot nőtt tavaly, megközelítve a 11 milliárd forintos reklámbevételt. Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta azt is, hogy tavaly heti szinten 7,5 millió, 15 évesnél idősebb magyart értek el a hazai rádióadók, ami 91 százalékos elérést jelent. A piacra pozitív hatással volt, hogy a múlt évben ismét volt országos kereskedelmi adó.

Komoly szeletet hasít ki a Reklámtortából a direkt marketing, a múlt évben 34,4 milliárd forintos volt ez a szegmens, igaz a fejlődése elmaradt a piaci átlagtól, 5 százalékos volt. Viniczai András, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnökségi tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy ezen a területen is folytatódik a digitális csatornák térhódítása, amik már most is a reklámbevétel közel kétharmadát adják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...