- Hirdetés -

Egyre nehezebb a rajongószerzés – interjú Bradács Andrással

|

- Hirdetés -

A celebek a közösségi médiában nagyrészt ügyesen és ütősen használják a képeiket, videóikat, ám úgy tűnik, a rajongószerzés egyre nehezebbé vált – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front Page Communications stratégiai igazgatója.

– A tavalyi év hozott újdonságot a celebek facebookos aktivitása terén?

– A legtöbb sztár 2018-ban is a szelfik, vicces mémek és saját promók Bermuda-háromszögében ragadt, persze jó adag vizuális és videós körítéssel kísérve. Igaz, a közösségi platformok sok új fejlesztést nem kínáltak, bár az Insta-sztorik jól mennek, és népszerűek az élő bejelentkezések is. Egyre többen indítanak YouTube-csatornát, vagy erősítik itt a jelenlétüket. Berki Krisztián, Dobó Ági, Istenes Bence, Ördög Nóra és Nánási Pál, Pataki Zita és Tücsi is erősít ezen a platformon. Ez csak elsőre tűnik egyszerűnek: bár az okostelefonok korában a videókészítés mindennapi rutin, az izgalmas tartalom előállítása időigényes munka.

– Két éve Mága Zoltán esetében derült fény arra, hogy többen vannak, akik lájkokat vásárolnak, hogy így növeljék a rajongóik számát. Mennyire jellemző ez manapság?

– A hazai celebekre összességében nem jellemző a tömeges rajongóvásárlás. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a hirdetők számára teljesen transzparens lenne, kiket érhetnek el az influencereken keresztül. A tartalomszponzoráció pedig ennél is kevésbé átlátható. A fizetett tartalmakat ugyan egyre többen jelölik meg márkához kapcsolódóként, de ez azért még mindig inkább kivétel, mint szabály. Remélhetőleg, mindkét terület átláthatóbbá válik majd.

– Mi kell ahhoz, hogy a listán lévők közül valaki még több rajongót szerezzen? Elég a jó tartalom, nagyobb büdzsé kell, vagy inkább a kettő együttes hatása hozza a rajongókat?

– A legnagyobbaknál a jellemzően országos kereskedelmi televízióban vagy rádióban szerzett népszerűség elengedhetetlen. Ez jó alapot ad a rajongóbázis növekedéséhez, amely aztán hosszabb távon, ügyes stratégiával önállóan is meg tud állni a saját lábán. Sokkal kevesebben vannak azok, akik eleve az interneten, jellemzően a YouTube-on nőttek sztárrá.

– A fiatalok egyre kevesebbet facebookoznak, a körükben az Instagram és a Snapchat a népszerűbb. Ezt a trendet képesek követni a hazai celebek?

– A Z generáció már inkább aktív az Instagramon, a YouTube-on, a TikTakon, mint a Facebookon, és ezeken a felületeken meg is vannak a saját celebjeik. A többieknek pedig fel kell kötni a gatyát, hogy a fiatalokat, valamint a még vizuálisabb, még tovább egyszerűsödő tartalmak iránt fogékony közönséget is meg tudják szólítani. Nem véletlen, hogy Liptai Claudia, Csonka András vagy Jakupcsek Gabriella is megjelent már az Instán.

– A képek és főleg a videók egyre inkább átveszik a vezető szerepet a szöveges bejegyzésektől. Mennyire jellemző ez a hazai celebekre?

– Az okostelefon-forradalom tovább egyszerűsítette és vizualizálta a digitális kommunikációt: mindannyian egy komplett videokamerával járunk, és persze bármit meg is tudunk nézni a zsebünkben lévő mobilon. A Facebook-tartalmak nagy részét is telefonról nézzük, ehhez mindenkinek alkalmazkodnia kellett, és a celebeknek ezen a téren könnyű dolguk volt. A közösségi média és az okostelefonok világa ugyanis imádja a személyes, családi történeteket. A hírességek jól el is végzik ezt a munkát: nagyrészt ügyesen és ütősen használják a képeiket, videóikat.

– Majka minek köszönhette, hogy 2018-ban a legtöbb új rajongót tudta begyűjteni?

– Tavaly Majka vezette a legnézettebb műsorokat a TV2-n, és országos turnéja is telt házas, számai rekordmegtekintéseket érnek el YouTube-on. Ezek mágnesként vonzották a rajongókat a Facebook-oldalára, amelyet egyébként főként koncertjeinek promójára használ, nem túl gyakori, de népszerű posztokkal. Sokan lájkolták Majkát a Curtisszel kapcsolatos búcsúposzt miatt is: a régi barát kábítószeres ügyeit feltáró, sokakat megosztó bejegyzés 43 ezer lájkot kapott, az oldal pedig néhány nap alatt sok ezer új követőt szerzett.

– A tavaly januári listánkhoz képest az első három helyezett nem változott, ám érdekes, hogy többen is vannak a listán, akiknek csökkent a lájkolói száma. Ez minek köszönhető?

– Bár minden eset egyedi, két markáns tendencia megfigyelhető. Az egyik, hogy a Facebook rendszeresen végez takarítást duplikált vagy nem aktív, esetleg rosszindulatú felhasználói fiókok között. A nagy számok törvénye alapján valószínű, hogy a többszázezres rajongótáborokban sok ilyen gyanús account is megbújhat, így ha a Facebook fogja a kaszát, apadnak a fanek. Ehhez hozzájöhet egy-egy magánéleti botrány, megosztó vagy rosszul elsült aktivitás, passzívabb időszak, és az év summája így negatív lehet.

– Mennyire nehéz szert tenni új lájkolókra?

– Az, akinek jól megy a szekér, széles közönséget meg tud szólítani, és a csapból is ő folyik, viszonylag kis ráfordítással építhet rajongótábort. Ez persze relatív, hiszen a tartalomkészítés macerás, odafigyelést és erőforrást igényel, különösen, ha igényesen csinálja valaki. Úgy tűnik azonban, hogy van egy plafon, ahonnan már egyre nehezebb feljebb lépni a nagyoknak is: Kasza Tibi az elmúlt években folyamatosan százezres növekedéseket produkált, tavaly pedig már „csak” 56 ezerrel nőtt a tábora.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is keresik a legsikeresebb startupokat

A Tőkeportál, az MBH Fintechlab, a MAFISZ (HFA), az ÓUVC Venture Studio, a Startup Grind, a Pozi.io, a Startitup Győr, a Startup Hungary, a HUNBAN, a Global Startup Awards, a CIB bank, a 500VC...

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még mindig a Samsung a világ legjobb munkaadója

A Forbes ranglistáján ismét a Samsung nyerte el a „A Világ Legjobb Munkaadója” címet. Az első helyezettnek járó elismerést már negyedik éve kapja meg a vállalat – a kiemelkedő eredmény tükrözi azt a hatalmas...

Idén is keresik a legsikeresebb startupokat

A Tőkeportál, az MBH Fintechlab, a MAFISZ (HFA), az ÓUVC Venture Studio, a Startup Grind, a Pozi.io, a Startitup Győr, a Startup Hungary, a HUNBAN, a Global Startup Awards, a CIB bank, a 500VC...

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....