- Hirdetés -

Egyre nehezebb a rajongószerzés – interjú Bradács Andrással

|

- Hirdetés -

A celebek a közösségi médiában nagyrészt ügyesen és ütősen használják a képeiket, videóikat, ám úgy tűnik, a rajongószerzés egyre nehezebbé vált – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front Page Communications stratégiai igazgatója.

– A tavalyi év hozott újdonságot a celebek facebookos aktivitása terén?

– A legtöbb sztár 2018-ban is a szelfik, vicces mémek és saját promók Bermuda-háromszögében ragadt, persze jó adag vizuális és videós körítéssel kísérve. Igaz, a közösségi platformok sok új fejlesztést nem kínáltak, bár az Insta-sztorik jól mennek, és népszerűek az élő bejelentkezések is. Egyre többen indítanak YouTube-csatornát, vagy erősítik itt a jelenlétüket. Berki Krisztián, Dobó Ági, Istenes Bence, Ördög Nóra és Nánási Pál, Pataki Zita és Tücsi is erősít ezen a platformon. Ez csak elsőre tűnik egyszerűnek: bár az okostelefonok korában a videókészítés mindennapi rutin, az izgalmas tartalom előállítása időigényes munka.

– Két éve Mága Zoltán esetében derült fény arra, hogy többen vannak, akik lájkokat vásárolnak, hogy így növeljék a rajongóik számát. Mennyire jellemző ez manapság?

– A hazai celebekre összességében nem jellemző a tömeges rajongóvásárlás. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a hirdetők számára teljesen transzparens lenne, kiket érhetnek el az influencereken keresztül. A tartalomszponzoráció pedig ennél is kevésbé átlátható. A fizetett tartalmakat ugyan egyre többen jelölik meg márkához kapcsolódóként, de ez azért még mindig inkább kivétel, mint szabály. Remélhetőleg, mindkét terület átláthatóbbá válik majd.

– Mi kell ahhoz, hogy a listán lévők közül valaki még több rajongót szerezzen? Elég a jó tartalom, nagyobb büdzsé kell, vagy inkább a kettő együttes hatása hozza a rajongókat?

– A legnagyobbaknál a jellemzően országos kereskedelmi televízióban vagy rádióban szerzett népszerűség elengedhetetlen. Ez jó alapot ad a rajongóbázis növekedéséhez, amely aztán hosszabb távon, ügyes stratégiával önállóan is meg tud állni a saját lábán. Sokkal kevesebben vannak azok, akik eleve az interneten, jellemzően a YouTube-on nőttek sztárrá.

– A fiatalok egyre kevesebbet facebookoznak, a körükben az Instagram és a Snapchat a népszerűbb. Ezt a trendet képesek követni a hazai celebek?

– A Z generáció már inkább aktív az Instagramon, a YouTube-on, a TikTakon, mint a Facebookon, és ezeken a felületeken meg is vannak a saját celebjeik. A többieknek pedig fel kell kötni a gatyát, hogy a fiatalokat, valamint a még vizuálisabb, még tovább egyszerűsödő tartalmak iránt fogékony közönséget is meg tudják szólítani. Nem véletlen, hogy Liptai Claudia, Csonka András vagy Jakupcsek Gabriella is megjelent már az Instán.

– A képek és főleg a videók egyre inkább átveszik a vezető szerepet a szöveges bejegyzésektől. Mennyire jellemző ez a hazai celebekre?

– Az okostelefon-forradalom tovább egyszerűsítette és vizualizálta a digitális kommunikációt: mindannyian egy komplett videokamerával járunk, és persze bármit meg is tudunk nézni a zsebünkben lévő mobilon. A Facebook-tartalmak nagy részét is telefonról nézzük, ehhez mindenkinek alkalmazkodnia kellett, és a celebeknek ezen a téren könnyű dolguk volt. A közösségi média és az okostelefonok világa ugyanis imádja a személyes, családi történeteket. A hírességek jól el is végzik ezt a munkát: nagyrészt ügyesen és ütősen használják a képeiket, videóikat.

– Majka minek köszönhette, hogy 2018-ban a legtöbb új rajongót tudta begyűjteni?

– Tavaly Majka vezette a legnézettebb műsorokat a TV2-n, és országos turnéja is telt házas, számai rekordmegtekintéseket érnek el YouTube-on. Ezek mágnesként vonzották a rajongókat a Facebook-oldalára, amelyet egyébként főként koncertjeinek promójára használ, nem túl gyakori, de népszerű posztokkal. Sokan lájkolták Majkát a Curtisszel kapcsolatos búcsúposzt miatt is: a régi barát kábítószeres ügyeit feltáró, sokakat megosztó bejegyzés 43 ezer lájkot kapott, az oldal pedig néhány nap alatt sok ezer új követőt szerzett.

– A tavaly januári listánkhoz képest az első három helyezett nem változott, ám érdekes, hogy többen is vannak a listán, akiknek csökkent a lájkolói száma. Ez minek köszönhető?

– Bár minden eset egyedi, két markáns tendencia megfigyelhető. Az egyik, hogy a Facebook rendszeresen végez takarítást duplikált vagy nem aktív, esetleg rosszindulatú felhasználói fiókok között. A nagy számok törvénye alapján valószínű, hogy a többszázezres rajongótáborokban sok ilyen gyanús account is megbújhat, így ha a Facebook fogja a kaszát, apadnak a fanek. Ehhez hozzájöhet egy-egy magánéleti botrány, megosztó vagy rosszul elsült aktivitás, passzívabb időszak, és az év summája így negatív lehet.

– Mennyire nehéz szert tenni új lájkolókra?

– Az, akinek jól megy a szekér, széles közönséget meg tud szólítani, és a csapból is ő folyik, viszonylag kis ráfordítással építhet rajongótábort. Ez persze relatív, hiszen a tartalomkészítés macerás, odafigyelést és erőforrást igényel, különösen, ha igényesen csinálja valaki. Úgy tűnik azonban, hogy van egy plafon, ahonnan már egyre nehezebb feljebb lépni a nagyoknak is: Kasza Tibi az elmúlt években folyamatosan százezres növekedéseket produkált, tavaly pedig már „csak” 56 ezerrel nőtt a tábora.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA