- Hirdetés -

260 milliárdos a hazai reklámköltés

|

- Hirdetés -

A múlt évben 7,77 százalékkal bővült a hazai reklámpiac 2017-hez képest a Magyar Reklámszövetség ma bemutatott Reklámtortája szerint, összesen 259,69 milliárd forintos volt a hirdetési bevétel. A legnagyobb szeletet továbbra is a digitális szegmens adja, meglepően nagy fejlődést mutatott tavaly az outdoor és a mozi is. A növekedéshez a piaci költés járult hozzá nagyobb mértékben, a tévés szegmensben 7 százalékkal esett vissza az állami költés.

A tavalyit megelőző két évben az állami reklámköltés hozta a növekedést, azonban tavaly már inkább a piaci szereplők járultak hozzá a fejlődéshez – jelezte Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke, a Wavemaker ügyvezetője a 2018-as Reklámorta ismertetésekor. Az MRSZ elnöke fehívta arra is a figyelmet, hogy bár az elmúlt években folyamatos volt a hirdetési piac bővülése, GPD-arányosan még mindig nagyon alacsony a magyar reklámköltés. Míg az Egyesült Államokban a GDP 1,2 százalékát adja, addig itthon mindössze 0,6 százalékát, vagyis bőven van még hova fejlődni – fűzte hozzá Gulyás János.

Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja elmondta, hogy a múlt évben is volt néhány szegmens, ami a piaci átlagot jóval meghaladó mértékben tudott fejlődni. Az egyik ilyen az outdoor reklámpiac, ami 16 százalék feletti bővülést produkált, de 15 százalékot nőtt a mozis reklámköltés is, igaz ez a szegmens még viszonylag kicsi, 3 milliárd forint körüli.

A digitális hirdetési piac az elmúlt években megszokott előrelépést hozta, és váratlanul jól teljesített a rádiós szektor, ahol Hivatal Péter közlése szerint 10 százalékos volt a növekedés. Az MRSZ ügyvezetőségének tagja kiemelte azt is, hogy a múlt évben tovább nőtt a nagy globális szereplők részesedése a magyar piacon is.

Ez persze elsősorban a digitális hirdetési szegmenst érinti, ami Sopov István, az IAB Hungary elnökének közlése szerint 90,3 milliárd forintos – net-net költés 87,5 milliárd forint – volt. Ez egyébként 14 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest. A display továbbra is a legnagyobb szegmens, a keresés, az apróhirdetés és az e-mail marketing előtt. Továbbra is gyorsan nő a mobilos reklámköltés, 34 százalékos volt a fejlődés ezen a területen, és tavaly már 32 milliárd forintos volt. Sopov István elmondta azt is, hogy a globális szereplők súlya tovább nőtt és már 55 százalékos a részesedésük a teljes digitális reklámpiacon.

Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke előadásából kiderült, hogy a múlt évben a tévés piacon 7 százalékkal csökkent az állami reklámköltés, igaz még így is jelentős, 11 százalékos a részesedése. A teljes televíziós reklámköltés a múlt évben 60,742 milliárd forint volt, ez 1 százalékos bővülést jelentett 2017-hez képest.

A sajtó számára 3,5 százalékos növekedést hozott 2018 a reklámbevételek vonatkozásában, közel 40 milliárd forintos volt a piac. A legnagyobb szelet a napilapoké, komolyabb növekedést tavaly ezek, valamint a gasztro- és lakberendezési lapok tudtak felmutatni. Az értékesítéssel együtt egyébként a sajtó teljes tavalyi árbevétele meghaladta a 105 milliárd forintot – jelezte Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke.

Különleges helyzetben van az outdoor szegmens, ugyanis hiába nőtt ez a terület a leggyorsabban tavaly, ez főként a jogszabályi változások miatti áremelkedésnek volt köszönhető, és a nyereség nem nőtt ezzel párhuzamosan. Szelei Szilárd, az MRSZ OOH Tagozat elnökségi tagja elmondta, hogy 21,68 milliárd forintos volt ez a piac, ami 16,27 százalékos növekedést jelent. Az óriásplakátok esetében is nagyjából ekkora volt a fejlődés, ami egyértelműen az áremelkedésre vezethető vissza, a citylight és hirdetőoszlopok esetében viszont a 24,73 százalékos előrelépésben a piac bővülése, illetve a félhavi kampányok bevezetése is szerepet játszott.

A rádiós piac 10 százalékot nőtt tavaly, megközelítve a 11 milliárd forintos reklámbevételt. Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta azt is, hogy tavaly heti szinten 7,5 millió, 15 évesnél idősebb magyart értek el a hazai rádióadók, ami 91 százalékos elérést jelent. A piacra pozitív hatással volt, hogy a múlt évben ismét volt országos kereskedelmi adó.

Komoly szeletet hasít ki a Reklámtortából a direkt marketing, a múlt évben 34,4 milliárd forintos volt ez a szegmens, igaz a fejlődése elmaradt a piaci átlagtól, 5 százalékos volt. Viniczai András, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnökségi tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy ezen a területen is folytatódik a digitális csatornák térhódítása, amik már most is a reklámbevétel közel kétharmadát adják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA