- Hirdetés -

3 marketing tipp, ami bizonyítottan működik (x)

|

A világ legnagyobb cég óriásainak vezetői egyöntetűen azt gondolják, hogy a siker titka a folyamatos megújulás és a megfelelő marketing stratégia alkalmazása. Az eredményesség attól is függhet, hogy a termék vagy szolgáltatás megfelelő célközönségre és az ő igényeikre van-e szabva, valamint megfelelő eszközöket alkalmaznak-e az elérésre. (x)

Mit jelent a marketing?

A marketing szót gyakran körbelengi egy negatív stigma, hiszen gyakran az emberek a kellemetlen, nyomuló reklámokkal kötik ezt össze. A valóság azonban az, hogy marketing nélkül valószínűleg fogalmunk sem lenne a minket körülvevő használati tárgyakról, technológiai újításokról, de még a ruhákról sem, amelyeket éppen ismerünk.

A marketing célja Dr. Philip Kotler megfogalmazása szerint a célpiac igényeinek kielégítése nyereséges módon. Marketingnek számíthat minden olyan tevékenység, amely során valakit meggyőzünk egy termék vagy szolgáltatás megvételéről, de az is, ha valaki a saját imidzsét építve feltölt egy fotót egy közösségi oldalra. Jó példa a hírességek esete, akik neve mögött gyakran egy komplett üzleti birodalom áll a jó marketing eszközök használata miatt. Azonban ugyanúgy marketing tevékenység a flottás autófóliázás és a közösségi média hirdetési kampányok futtatása is.

Nem érdemes tehát egyszerű reklámként gondolni a marketingre, hiszen egy rendkívül összetett tudományágról van szó. Magába foglal számos matematikai, statisztikai, de még pszichológiai és közgazdaságtani területet is. A vezetéstudomány és a menedzsment is szerves része, ezért is ilyen komplex és nehezen megfogható területről beszélhetünk.

3 marketing tipp, ami már hosszú évtizedek óta működik

1. Ismerd meg minél jobban a célközönséged!

Bármilyen termék vagy szolgáltatás eladása esetében fontos meghatározni a célközönséget. Ez jelenthet nemre, életkorra, iskolázottságra vagy és érdeklődési körökre vonatkozó adatokat is.

A lakóhely és a különböző fogyasztási szokások is fontos paraméterek lehetnek, valamint főleg az online marketing során érdemes a keresőprogramokban kulcsszókeresést is lefolytatni. Ennek kapcsán felmérhetjük, hogy a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban milyen kérdéseik vannak, és milyen információkat keresnek leginkább a fogyasztók.

2. Használj reklámtáblákat!

Az emberek nagy részének megragadja a figyelmét egy igényes, jó dizájnnal rendelkező, frappáns reklámtábla. Az egyik leghatékonyabb módszer a mai napig például a megnövekedett autóforgalom miatt az út melletti reklámtáblák használata. Ezek bérlése jó alternatíva lehet más marketing eszközök használata mellett, hiszen rengeteg féle érdeklődési körrel rendelkező potenciális vásárlót elérhetnek a vállalatok.

3. Erősítsd a branded flottás autófóliázással!

Ha már az autóban ülők elérésénél tartunk, a másik rendkívül költséghatékony és sikeres marketing eszköz a flottás autófóliázás. Napjaink bizonyos részét utazással töltjük, akár tömegközlekedést veszünk igénybe, akár saját személygépjárműt vezetünk. Az út során pedig számos jármű suhan el mellettünk, ám figyelmünket gyakran csak a ritka típusú autók, a szabálytalankodók vagy a lenyűgöző grafikával ellátott fóliázott autók ragadják meg.

Az autófóliázás előnye, különösen a flotta esetén, hogy egyszeri költséget jelent. Csupán a tervezését és a gyártását, valamint a felhelyezését kell finanszírozni. Nem szükséges havi díjat vagy bérleti díjat fizetni, így hosszú évekig egyetlen befektetésből reklámozhatjuk az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást.

Mire érdemes figyelni, mielőtt még egy fillért is költenél marketingre?

A marketing egy rendkívül soktényezős terület, ezért könnyű “égetni a pénzt”, ha nem rendelkezünk megfelelő szakértelemmel és stratégiával. Éppen ezért tanácsos szakértőt bevonni a piackutatásba és a stratégia kialakításába is. Mivel minden brand más és más terméket, szolgáltatást ad el, és más a célközönség is, ezért érdemes személyre szabottan segítséget kérni ahelyett, hogy általános eszközökhöz nyúlnánk, amelyeket például ingyenes internetes tanácsadások során olvashatunk.

Végezetül pedig fontos azt is észben tartani, hogy a jó marketing nem költség, hanem befektetés. Hiszen a reklámokra és hirdetésekre fordított összeg vásárlók formájában térül meg, ha valóban precíz piackutatással és profi munkával vágunk bele termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítésébe. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...