- Hirdetés -

Visszaesésre számítanak az autópiaci szereplők

|

- Hirdetés -

Az újautó-forgalmazó cégek várakozása szerint idén még nem következik be az újautó-eladások újbóli növekedése: a JóAutók.hu február közepén végzett felmérése szerint a tavalyi 4,8 százalékos visszaesést követően 2022-ben további 1-2 százalékos visszaesésre számítanak az érintett piaci szereplők. A használtautó-piacon a tavalyi rekordszintű forgalom után minimális, fél százalékos csökkenést várnak a kereskedők.

A felmérésben részt vevő gépjármű-forgalmazók mindössze 21 százaléka vár növekedést az új személyautók piacán, míg 42 százaléknyian csökkenésre számítanak. Az elsődleges ok az iparágat érintő félvezetőhiány, amelynek hatásai csupán a válaszadók 31 százaléka szerint fognak megszűnni ebben az évben. 48 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy erre legalább 2023-ig várni kell, miközben 21 százalék bizonytalan a chiphiány felszámolásának időpontjában.

Arra a kérdésre, hogy elsősorban a vállalati és állami flották vagy a magánszemélyek számára történő értékesítés területén látható-e kedvezőbb növekedési lehetőség, a válaszok 84:16 arányban a flottaértékesítés felé mutattak. Mindez összefüggésben állhat azzal is, hogy jelentős áremelkedés zajlott az elmúlt időszakban a szalonokban, és a kereskedők várakozása szerint ez a folyamat nem állt meg: közel háromnegyedük a gyári árak 5 százalékosnál nagyobb mértékű emelkedésére számít idén.

A felmérés hosszabb távú folyamatokat is vizsgált. Arra a kérdésre, hogy vajon mikorra becsülhető, hogy az újautó-eladásoknak már a teljesen elektromos hajtású autók teszik ki a felét, az újautó-forgalmazók 26 százaléka válaszolta azt, hogy ez 2030-ig megvalósulhat. 37 százalékuk szerint ugyanakkor erre legalább 2035-ig kell várni. Ennek egyik fő oka az lehet, hogy a válaszadók 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2030 előtt nem várható, hogy a korszerű, és nagy tömegben gyártott akkumulátorok ára lecsökken majd olyan szintre, hogy egy adott modell tisztán elektromos és benzines változata nagyjából azonos árszintre kerüljön.

Stagnáló használtautó-piac?

A használtautó-piaci várakozások megismerése érdekében a JóAutók.hu mintegy 200 minősített használtautó-kereskedő partnerét kérdezte az előző évben tapasztalt és az idén várható piaci folyamatokról. A kereskedők 33 százaléka válaszolta azt, hogy a tavalyi forgalmára kedvezőtlen hatással volt a koronavírus-járvány. 27 százaléknyian átlagos forgalmú évről nyilatkoztak, ugyanakkor 40 százalékuk azt közölte, hogy 2021-ben a forgalma meghaladta covid előtti időszakokban tapasztalt mértéket is. Ennek oka az lehet, hogy a kereskedők 70 százaléka érzékelte azt, hogy az új autók hiánya miatt a kereslet egy része a használtautó-piacra tevődött át.

Bár a válaszok igen széles sávban szóródtak, a kereskedők becsléseinek átlaga szerint idén a használtautó-piacra minimális, fél százalék körüli visszaesés vár. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a tavaly 819 ezres rekordot elérő piac forgalma idén is a 800 ezer tulajdonosváltást jelentő szint felett maradhat.

A használtautó-piaci forgalom idei növekedésének irányába ható tényezők között elsősorban a múlófélben lévő járvány nyomán enyhülő vásárlói bizonytalanság és a használtimport további növekedése említhető a felmérés adatai szerint. Hátráltató tényező lehet ugyanakkor az ebben a szegmensben is bekövetkező jelentős áremelkedés, valamint az a tény, hogy az újautó-hiány miatt a cégek lassabban cserélik a flottáikat, ezzel csökkentve a használtautó-piacon megjelenő pótlólagos kínálatot.

A használtautó-import, mint beszerzési forrás a kereskedők szerint a következő időszakban nem fog jelentősen bővülni: 54 százalékuk szerint legfeljebb a tavalyi 132 ezres szintet fogja idén is elérni a behozott használt személyautók volumene. 21 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy a járványhelyzet fokozatos megszűnése miatt emelkedésre számít ezen a területen. Ugyanakkor 24 százaléknyian az árfolyam várható alakulásától függően növekedésre és csökkenésre egyaránt látnak esélyt.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....