- Hirdetés -

3 marketing tipp, ami bizonyítottan működik (x)

|

- Hirdetés -

A világ legnagyobb cég óriásainak vezetői egyöntetűen azt gondolják, hogy a siker titka a folyamatos megújulás és a megfelelő marketing stratégia alkalmazása. Az eredményesség attól is függhet, hogy a termék vagy szolgáltatás megfelelő célközönségre és az ő igényeikre van-e szabva, valamint megfelelő eszközöket alkalmaznak-e az elérésre. (x)

Mit jelent a marketing?

A marketing szót gyakran körbelengi egy negatív stigma, hiszen gyakran az emberek a kellemetlen, nyomuló reklámokkal kötik ezt össze. A valóság azonban az, hogy marketing nélkül valószínűleg fogalmunk sem lenne a minket körülvevő használati tárgyakról, technológiai újításokról, de még a ruhákról sem, amelyeket éppen ismerünk.

A marketing célja Dr. Philip Kotler megfogalmazása szerint a célpiac igényeinek kielégítése nyereséges módon. Marketingnek számíthat minden olyan tevékenység, amely során valakit meggyőzünk egy termék vagy szolgáltatás megvételéről, de az is, ha valaki a saját imidzsét építve feltölt egy fotót egy közösségi oldalra. Jó példa a hírességek esete, akik neve mögött gyakran egy komplett üzleti birodalom áll a jó marketing eszközök használata miatt. Azonban ugyanúgy marketing tevékenység a flottás autófóliázás és a közösségi média hirdetési kampányok futtatása is.

Nem érdemes tehát egyszerű reklámként gondolni a marketingre, hiszen egy rendkívül összetett tudományágról van szó. Magába foglal számos matematikai, statisztikai, de még pszichológiai és közgazdaságtani területet is. A vezetéstudomány és a menedzsment is szerves része, ezért is ilyen komplex és nehezen megfogható területről beszélhetünk.

3 marketing tipp, ami már hosszú évtizedek óta működik

1. Ismerd meg minél jobban a célközönséged!

Bármilyen termék vagy szolgáltatás eladása esetében fontos meghatározni a célközönséget. Ez jelenthet nemre, életkorra, iskolázottságra vagy és érdeklődési körökre vonatkozó adatokat is.

A lakóhely és a különböző fogyasztási szokások is fontos paraméterek lehetnek, valamint főleg az online marketing során érdemes a keresőprogramokban kulcsszókeresést is lefolytatni. Ennek kapcsán felmérhetjük, hogy a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban milyen kérdéseik vannak, és milyen információkat keresnek leginkább a fogyasztók.

2. Használj reklámtáblákat!

Az emberek nagy részének megragadja a figyelmét egy igényes, jó dizájnnal rendelkező, frappáns reklámtábla. Az egyik leghatékonyabb módszer a mai napig például a megnövekedett autóforgalom miatt az út melletti reklámtáblák használata. Ezek bérlése jó alternatíva lehet más marketing eszközök használata mellett, hiszen rengeteg féle érdeklődési körrel rendelkező potenciális vásárlót elérhetnek a vállalatok.

3. Erősítsd a branded flottás autófóliázással!

Ha már az autóban ülők elérésénél tartunk, a másik rendkívül költséghatékony és sikeres marketing eszköz a flottás autófóliázás. Napjaink bizonyos részét utazással töltjük, akár tömegközlekedést veszünk igénybe, akár saját személygépjárműt vezetünk. Az út során pedig számos jármű suhan el mellettünk, ám figyelmünket gyakran csak a ritka típusú autók, a szabálytalankodók vagy a lenyűgöző grafikával ellátott fóliázott autók ragadják meg.

Az autófóliázás előnye, különösen a flotta esetén, hogy egyszeri költséget jelent. Csupán a tervezését és a gyártását, valamint a felhelyezését kell finanszírozni. Nem szükséges havi díjat vagy bérleti díjat fizetni, így hosszú évekig egyetlen befektetésből reklámozhatjuk az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást.

Mire érdemes figyelni, mielőtt még egy fillért is költenél marketingre?

A marketing egy rendkívül soktényezős terület, ezért könnyű “égetni a pénzt”, ha nem rendelkezünk megfelelő szakértelemmel és stratégiával. Éppen ezért tanácsos szakértőt bevonni a piackutatásba és a stratégia kialakításába is. Mivel minden brand más és más terméket, szolgáltatást ad el, és más a célközönség is, ezért érdemes személyre szabottan segítséget kérni ahelyett, hogy általános eszközökhöz nyúlnánk, amelyeket például ingyenes internetes tanácsadások során olvashatunk.

Végezetül pedig fontos azt is észben tartani, hogy a jó marketing nem költség, hanem befektetés. Hiszen a reklámokra és hirdetésekre fordított összeg vásárlók formájában térül meg, ha valóban precíz piackutatással és profi munkával vágunk bele termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítésébe. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...