- Hirdetés -

30 millióra büntették az RTL-t a Sztárbox miatt

|

- Hirdetés -

Öt Sztárbox-epizód miatt harmincmillió forint bírság megfizetésére kötelezte az RTL-t a Médiatanács. A testület április 9-i ülésén határozott a Balázsék című műsorszám tavalyi adásáról is, amelyben egy idős asszonyt tettek gúny tárgyává.

A Médiatanács az idén két korábbi (januárban, illetve februárban meghozott) határozatában már elmarasztalta a médiaszolgáltatót azért, mert két Sztárbox-epizód közzétételével megsértette a műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírásokat. A testület álláspontja szerint a showműsor további 5 epizódja esetében is téves volt az RTL által választott, 12+ korhatári kategória. A műsorsorozat kifogásolt részei az erőszakos jelenetek és az erőszak következményeinek reflexió nélküli bemutatása miatt a kiskorúak személyiségfejlődését negatívan befolyásolhatták, ezért azokat 16 éven aluliaknak nem ajánlott jelzéssel kellett volna műsorra tűzni a IV. korhatári kategóriának megfelelő időpontban, tehát 21 óra után.

Tekintettel arra, hogy a klasszifikációs rendelkezések megsértése súlyos jogsértésnek minősül, a Médiatanács indokoltnak tartotta, hogy döntéséről a médiaszolgáltató a nyilvánosságot minél szélesebb körben tájékoztassa, ezért – akárcsak a korábban vizsgált Sztárbox-epizódok esetén – az RTL-t a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte, a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét pedig 50 000 forint bírsággal sújtotta a jogsértés ismételtsége miatt – írja közleményében az NMHH.

Ugyanezen az ülésén határozott a Médiatanács a Balázsék című műsorszám tavaly november 29-i adásáról is, amelyben az ország karácsonyfájának adományozóján gúnyolódtak. A műsorvezetők azzal, hogy megszégyenítették az idős asszonyt, negatív magatartásmintát közvetítettek a 12–16 éves korosztálynak. A vizsgált műsorrészben a műsorvezetők semmit nem tettek azért, hogy ellensúlyozzák a betelefonáló hallgatók által előadottakat. A Médiatanács szerint a műsorszámot az abban taglalt témák problematikus bemutatásmódja és a műsorrész egészének nyers, közönséges volta miatt a 16+, azaz a IV. korhatári kategóriába kellett volna sorolni, és ennek megfelelően csak 21 óra után lehetett volna közzétenni. A testület emiatt 7 150 000 forint bírságot rótt ki a Rádió 1-re, a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét pedig a jogsértés ismételtsége miatt 175 000 forint bírság megfizetésére kötelezte. A Rádió 1-nek emellett közleményben tájékoztatnia is kell a hallgatókat a jogsértés tényéről.

A Sárvár Rádió 2023. december 1–7. között azzal sértette meg a szerződéses vállalásait, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot, magyar zenei művet és szöveget, valamint túllépte a zenei művek közzétételére vonatkozó vállalását. A Médiatanács ezért 70 000 forint bírságot szabott ki, valamint a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte a Sárvár Rádiót, annak vezető tisztségviselőjét pedig 10 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a jogsértés ismételtsége miatt.

Megsértette a hatósági határozatban vállalt kötelezettségeit a Magyar Sláger TV 2023. december 1-7. között azáltal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű zenei és szórakoztató témájú tematikus tartalmat és közszolgálati műsorszámot. A Magyar Sláger TV Kft.-t ezért 50 000 forint bírság megfizetésére és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte a testület.

A hatóság nézői bejelentésre vizsgálta a román joghatóság alá tartozó FEM3 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. január 26-án sugárzott „Forró Nyomon” című műsorszám 15 órakor és 16 óra 5 perckor közzétett epizódjait, többek között azért, mert azok egyike a méltóságot sértő helyzetben mutatta be a bűncselekmények áldozatait. Az egyik, mentősök munkájáról szóló jelenetben egy sérült, magatehetetlen férfi arca felismerhető volt annak ellenére, hogy a magyar jogszabályok tiltják a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatását. A vizsgált epizódok korhatári besorolása sem volt megfelelő a magyar szabályozás szempontjából, ezért a hatóság értesítette a román társhatóságot a vélelmezett jogsértésekről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

A testület a holland társhatósághoz fordult az AXN-en február 3-án 21 órai kezdettel sugárzott Motel 2. című műsorszám miatt. A médiaszolgáltató a műsorszámot 16+ jelöléssel sugározta, azaz a IV. korhatár-kategóriába sorolta, azonban a film a magyar szabályozás alapján –a szadisztikus jelenetsorok, a nyílt erőszakábrázolás és a szexuális tartalom miatt – a VI. korhatár-kategóriába tartozna. Ennek megfelelően a médiaszolgáltató csak akkor tehette volna közzé, ha megfelelő műszaki intézkedéssel biztosítja, hogy kizárólag 18 éven felüli nézők számára legyen elérhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...