- Hirdetés -

30 millióra büntették az RTL-t a Sztárbox miatt

|

- Hirdetés -

Öt Sztárbox-epizód miatt harmincmillió forint bírság megfizetésére kötelezte az RTL-t a Médiatanács. A testület április 9-i ülésén határozott a Balázsék című műsorszám tavalyi adásáról is, amelyben egy idős asszonyt tettek gúny tárgyává.

A Médiatanács az idén két korábbi (januárban, illetve februárban meghozott) határozatában már elmarasztalta a médiaszolgáltatót azért, mert két Sztárbox-epizód közzétételével megsértette a műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírásokat. A testület álláspontja szerint a showműsor további 5 epizódja esetében is téves volt az RTL által választott, 12+ korhatári kategória. A műsorsorozat kifogásolt részei az erőszakos jelenetek és az erőszak következményeinek reflexió nélküli bemutatása miatt a kiskorúak személyiségfejlődését negatívan befolyásolhatták, ezért azokat 16 éven aluliaknak nem ajánlott jelzéssel kellett volna műsorra tűzni a IV. korhatári kategóriának megfelelő időpontban, tehát 21 óra után.

Tekintettel arra, hogy a klasszifikációs rendelkezések megsértése súlyos jogsértésnek minősül, a Médiatanács indokoltnak tartotta, hogy döntéséről a médiaszolgáltató a nyilvánosságot minél szélesebb körben tájékoztassa, ezért – akárcsak a korábban vizsgált Sztárbox-epizódok esetén – az RTL-t a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte, a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét pedig 50 000 forint bírsággal sújtotta a jogsértés ismételtsége miatt – írja közleményében az NMHH.

Ugyanezen az ülésén határozott a Médiatanács a Balázsék című műsorszám tavaly november 29-i adásáról is, amelyben az ország karácsonyfájának adományozóján gúnyolódtak. A műsorvezetők azzal, hogy megszégyenítették az idős asszonyt, negatív magatartásmintát közvetítettek a 12–16 éves korosztálynak. A vizsgált műsorrészben a műsorvezetők semmit nem tettek azért, hogy ellensúlyozzák a betelefonáló hallgatók által előadottakat. A Médiatanács szerint a műsorszámot az abban taglalt témák problematikus bemutatásmódja és a műsorrész egészének nyers, közönséges volta miatt a 16+, azaz a IV. korhatári kategóriába kellett volna sorolni, és ennek megfelelően csak 21 óra után lehetett volna közzétenni. A testület emiatt 7 150 000 forint bírságot rótt ki a Rádió 1-re, a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét pedig a jogsértés ismételtsége miatt 175 000 forint bírság megfizetésére kötelezte. A Rádió 1-nek emellett közleményben tájékoztatnia is kell a hallgatókat a jogsértés tényéről.

A Sárvár Rádió 2023. december 1–7. között azzal sértette meg a szerződéses vállalásait, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot, magyar zenei művet és szöveget, valamint túllépte a zenei művek közzétételére vonatkozó vállalását. A Médiatanács ezért 70 000 forint bírságot szabott ki, valamint a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte a Sárvár Rádiót, annak vezető tisztségviselőjét pedig 10 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a jogsértés ismételtsége miatt.

Megsértette a hatósági határozatban vállalt kötelezettségeit a Magyar Sláger TV 2023. december 1-7. között azáltal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű zenei és szórakoztató témájú tematikus tartalmat és közszolgálati műsorszámot. A Magyar Sláger TV Kft.-t ezért 50 000 forint bírság megfizetésére és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte a testület.

A hatóság nézői bejelentésre vizsgálta a román joghatóság alá tartozó FEM3 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. január 26-án sugárzott „Forró Nyomon” című műsorszám 15 órakor és 16 óra 5 perckor közzétett epizódjait, többek között azért, mert azok egyike a méltóságot sértő helyzetben mutatta be a bűncselekmények áldozatait. Az egyik, mentősök munkájáról szóló jelenetben egy sérült, magatehetetlen férfi arca felismerhető volt annak ellenére, hogy a magyar jogszabályok tiltják a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatását. A vizsgált epizódok korhatári besorolása sem volt megfelelő a magyar szabályozás szempontjából, ezért a hatóság értesítette a román társhatóságot a vélelmezett jogsértésekről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

A testület a holland társhatósághoz fordult az AXN-en február 3-án 21 órai kezdettel sugárzott Motel 2. című műsorszám miatt. A médiaszolgáltató a műsorszámot 16+ jelöléssel sugározta, azaz a IV. korhatár-kategóriába sorolta, azonban a film a magyar szabályozás alapján –a szadisztikus jelenetsorok, a nyílt erőszakábrázolás és a szexuális tartalom miatt – a VI. korhatár-kategóriába tartozna. Ennek megfelelően a médiaszolgáltató csak akkor tehette volna közzé, ha megfelelő műszaki intézkedéssel biztosítja, hogy kizárólag 18 éven felüli nézők számára legyen elérhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...