- Hirdetés -

47,5 millió adag élelmiszerrel segített a Tesco

|

- Hirdetés -

A Tesco 204 magyarországi áruházából már 171-ből adományozza jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A 2014-ben elindított élelmiszermentő programban a vállalat a már nem eladható, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, pékárut és tartós élelmiszert ajánlja fel minden nap a Magyar Élelmiszerbank Egyesület helyi partnerszervezetei számára. Az áruházlánc a program kezdete óta összesen több mint 47,5 millió adag étellel segített így a rászorulóknak.

A Tesco Élelmiszermentő programjában közel 4000 munkatárs foglalkozik azzal minden nap, hogy a már nem eladható élelmiszerek kidobás helyett a rászorulókhoz jussanak. Ők – a napi munkájuk részeként – leválogatják a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut, valamint év elejétől már a lejárat előtt álló tartósélelmiszert is. A leválogatott termékeket átadják az Élelmiszerbank és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.

Az élelmiszermentés folyamatában már a Tesco áruházak több mint 80 százaléka, összesen 171 hazai áruház vesz részt, amelyek 2019. február végéig összesen több mint 47,5 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű (több mint 19 000 tonna) élelmiszert adományoztak így jótékony célra, amivel az áruházlánc évente több mint 100 000 rászoruló mindennapi életét tudja megkönnyíteni.

A Tesco stratégiai tervei szerint 2020-ra minden közép-európai áruháza készen áll majd arra, hogy az élelmiszer-felesleget jótékony célra átadja. Ehhez azonban még sok a teendő. Az áruházlánc a nemzeti kormányokkal, kormányzati szervekkel és civil szervezetekkel közösen dolgozik azon, hogy a célkitűzés megvalósításához minden feltétel adott legyen – beleértve a jogszabályi feltételeket és a civil szervezetek kapacitását is. A programot koordináló Élelmiszerbankkal pedig az adományok célba juttatásához további szervezetek jelentkezését is várja. (Tájékozódni és jelentkezni az Élelmiszerbank honlapján lehet.)

Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem egyik fontos eszköze az áruházi működés folyamatos felülvizsgálata és a transzparencia. Éppen ezért a Tesco – a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül egyedüliként – idén májusban már harmadik alkalommal teszi közzé az élelmiszer-hulladék mennyiségéről szóló jelentését. A 2017-es, első jelentés eredményeihez képest már egy év alatt jelentős javulást tudott elérni, hiszen 35 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét.

A pazarlás elleni küzdelemmel a Tesco célja az is, hogy működésének környezetterhelését mérsékelje. Ugyanezt a célt szolgálja az év elején bejelentett vállalása is, amely szerint 2020 végére eltávolítja sajátmárkás termékeinek csomagolásából a nehezen újrahasznosítható anyagokat, valamint hogy sajátmárkás termékei csomagolását 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első...

Fizetés, nyugdíj – sokat romlott itthon a helyzet

Lemaradunk a visegrádi országoktól, vagy épp az élre törünk? Tényleg megelőzött minket Románia? Május elsején uniós csatlakozásunk 20. évfordulóját ünnepeljük. A GKI szakértői megvizsgálták, miként változott Magyarország helyzete a hozzánk hasonló történelmi, társadalmi és...

Hiába lesz kisebb a kiszerelés, a vásárlók ugyanazt teszik a kosarukba

Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra, hogy figyelemfelhívó tájékoztatást adjanak a vásárlóknak, amennyiben az általuk kínált előrecsomagolt termékek kiszerelése csökkent a gyártó által 2020. január 1. és 2023. július 1....

Kiderítették, elveheti-e az AI az kreatív szakemberek munkáját

Az AI kísérletek között is teljesen újszerű és egyedi műsort készített a BETONEpodcast médiacég. Az EMBERTELEN PODCAST-ban két mesterséges intelligenciaismerkedik, majd a további epizódokban nemcsak mély beszélgetéseket, devitákat is lefolytatnak, méghozzá az eutanáziáról.Az utóbbi...

Keresik a sokszínű és méltányos munkahelyeket

A Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerést azok az idehaza működő cégek érdemelhetik ki, amelyek a gyakorlatban is hozzájárulnak a befogadó vállalati kultúra és esélyegyenlőség megteremtéséhez. A HBLF kezdeményezésének célja, hogy kiemelje a területen látványos...

Így lehet spórolni a lakáshitelen

Kevés szó esik a témáról, pedig fontos tény, hogy spórolni bizony a lakáshitelünkön is lehet – már 1 százaléknyi kamatkülönbség is jelentős változást eredményezhet a havi törlesztőrészletekben, amennyiben időben lépnek a családok és kiváltják...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...