- Hirdetés -

5 dolog, amit a jobb megjelenésért tehetsz (x)

|

- Hirdetés -

Mindannyian ismerjük a régi mondást, miszerint a külső nem minden. Azt viszont a saját bőrödön tapasztalhatod meg nap mint nap, hogy az emberek első benyomása rólad igenis a megjelenésed alapján születik meg. Ez nem feltétlenül felszínesség, inkább csak prekoncepció – és emiatt érdemes egyes élethelyzetekben különösen odafigyelned a kinézetedre. De milyen élethelyzetekben lehet ez fontos? Mit tehetsz azért, hogy előnyösebb legyen a megjelenésed? És hogyan kapcsolódik ez a saját brandedhez? (x)

Brand és külsőségek

A személyes márka vagy personal brand olyasvalami, ami meghatározza a megítélésedet szélesebb körökben. A személyes márkaépítés lényege, hogy egy olyan képet alkoss magadról a külvilág felé, ami számodra kedvező, ami – jó esetben – önazonos és ami képes arra, hogy méltóképpen képviseljen téged, illetve a céljaidat. Sokan úgy fogalmazzák meg a személyes márka fogalmát, hogy ez az a történet, amit akkor mesélnek rólad, amikor te nem vagy a helyiségben. Azaz: biztosan te is azt szeretnéd, ha ez telis-tele lenne pozitívumokkal.

A személyes márka kialakításában rengeteg aspektus kap szerepet. Az egyik igen fontos elem nem más, mint a külső megjelenés. Ez azóta így van, mióta világ a világ: az ember mindig is azt preferálta, ami kellemes a szemnek. Itt nem feltétlenül a szépségre gondolunk, hanem inkább arra, hogy valaki rendezett, ápolt, alkalomhoz illő külsővel jelenik meg. Így tehát, mivel – sajnos vagy nem sajnos – a külsőd nagyban befolyásolja azt, hogy mások mit gondolnak rólad, ez egy kifejezetten fontos része a personal brandednek. De milyen esetekben kap ez kiemelt figyelmet?

Mikor fontos ez?

A személyes márka leggyakrabban szakmai keretek között kerül előtérbe. Ismered a mondást, hogy öltözz ahhoz az álláshoz, amelyet szeretnél megkapni? Nos, ez tökéletesen igaz! A külsőd egy állásinterjún vagy meetingen megmutatja, hogy mennyire vagy eltökélt, mennyire ismered a szakmai környezetet – egy szóval, hogy mennyire vagy profi.

De a branded megjelenik az élet minden más területén, személyesebb vonatkozásokban is. Akár a barátaiddal találkozol vagy új társaságba mész, akár egy randevún veszel részt: a külső megjelenésed mindenhol árulkodik rólad. Ezért érdemes sorra venni a következő 5 tippet, amelyekkel te is tehetsz azért, hogy a felszín méltóképpen reprezentálja a saját márkádat.

5 dolog, amit a jobb megjelenésért tehetsz

Ha végigböngészed az alábbi pontokat, teljes képet kaphatsz arról, hogy mi az, amire célszerű odafigyelni, ha valamilyen fontos eseményre készülsz. Legyen az állásinterjú vagy egy első találkozó a kiszemelteddel – ezekre fektess különös hangsúlyt!

Ápoltság

Ezt talán már mondanunk sem kell a XXI. században, mégis a lista elején szerepel, mert kiemelten fontos: mindig érkezz ápoltan! A frissen mosott haj, a tiszta körmök, a kellemes illatok alapvetőnek kell, hogy számítsanak.

Öltözet

Arról már fent is írtunk, hogy egy állásinterjún profizmust sugall, ha a kívánt pozíciónak megfelelően öltözöl. Ha az egy senior menedzseri állás, akkor viselj kosztümöt, és amennyiben van tetoválásod vagy piercinged, inkább takard el. De ha egy lazább startup-cégnél kezdenél grafikusként, akkor nyugodtan megmutathatod a kreativitásod az öltözékeden keresztül is! Ha személyes találkozóra mész, akkor nyugodtan villantsd meg az egyedi stílusod a ruházatod segítségével!

Egészséges kisugárzás

Bármilyen emberekkel találkozol is, figyelj arra, hogy kipihenten, sugárzó arccal érkezz! Ebben segít egy hosszú, pihentető alvás, hosszú távon pedig az, ha vitaminokat szedsz, egészségesen étkezel és rendszeresen sportolsz. Gondolj csak bele: mindenki szívesebben tölti az idejét – legyen szó munka- vagy szabadidőről – egy elégedett, egészséges illetővel.

Mosolytervezés

Kétségtelen: sokan először a mosolyodat nézik meg. Ezért fontos, hogy ragyogó, egészséges fogakkal reprezentáld magad. Ha jelenleg nem vagy elégedett, akkor a mosolytervező segítségével – digitális úton – te magad is megnézheted, mennyit változnál, ha tökéletes lenne a mosolyod.

A kevesebb néha több

Sokan a mai napig hangoztatják: a kevesebb néha több – és egyet kell értenünk velük. Te ne ess abba a hibába, hogy annyira szeretnéd megmutatni „magad”, hogy túl színesen, túl feltűnően, egyszerűen „túl sok” módon jelensz meg. Persze azzal nincs semmi baj, ha van rajtad valami kis extra, ami kiemel a többiek közül, de arra mindig ügyelj, hogy ne ess át a ló túlsó oldalára.

Egyéb tényezők

Ahogyan már említettük, a külső mellett más tényezők is közrejátszanak a személyes branded kialakításában. Ilyen például a szóhasználat, az, hogy milyen stílusban beszélsz, és természetesen az is, hogy milyen véleményt fogalmazol meg. Ha először vagy egy társaságban – mindegy, hogy munkahelyi vagy szabadidős tevékenység okán –, először mérd fel a környezeted és gondold meg, mit és hogyan fejezel ki. Persze nem azt mondjuk, hogy ne légy hű önmagadhoz, de elsőre mindenképpen kerüld a pikírt megjegyzéseket, illetve a szélsőséges vélemények hangoztatását. Hiszen ne feledd: az első benyomás kialakításának a lehetősége nem tér vissza! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....