- Hirdetés -

5G kutatásban a Magyar Telekom

|

- Hirdetés -

Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország és a győri Széchenyi István Egyetem az 5G hálózatok és az 5G alapú szolgáltatások fejlesztésének elősegítése, valamint műszakiszakember-utánpótlás biztosításának céljából. A megállapodás értelmében a felek a jövőben közös kutatás-fejlesztési és innovációs projekteket alakítanak ki olyan kiemelt területeken, mint például az 5G méréstechnika, a dróntechnológia, a rendezvényekhez kapcsolódó multimédiás alkalmazások lehetősége, vagy éppen a kiberbiztonság. A hosszú távra tervezett kooperáció keretében megújulhat, gyakorlatiasabb szemléletűvé válhat az Egyetemen folyó villamosmérnök-képzés is, továbbá egy 5G állomás is épült a campus területén.

Az Egyetem és a cégek együttműködése több területet érint az oktatási anyag fejlesztésétől a szakmai eseményeken való megjelenésen át a közös kutatás-fejlesztési programokig. Emellett a cégek szakemberei rendszeresen szakmai előadást tartanak az egyetemen, témát és konzulenst javasolnak az egyetemisták szakdolgozatához, diplomamunkájához, emellett lehetőség szerint gyakorlati pozíciót vagy munkalehetőséget is biztosítanak. Az Egyetem kérésére egy 5G állomás is épült az intézmény területén, ezzel is segítve az 5G-vel kapcsolatos egyetemi kutatásokat, fejlesztéseket, de az állomás egyben a Telekom publikus 5G hálózatának is része lesz.

„Az Egyetemen a GINOP-3.1.1- ’Oktatási intézmények és IKT vállalkozások közötti együttműködés ösztönzése és támogatása’ – Programozd a jövőd! kiemelt, uniós projekt támogatásával azért hoztuk létre a Digitális Fejlesztési Központot, hogy megteremtsük a lehetőségét az egyetem és az ipari szereplők szorosabb együttműködésének egyrészt az 5G-re alapuló alkalmazások kutatása-fejlesztése érdekében, másrészt abból a célból, hogy képzéseinket jobban az infokommunikációs ipar aktuális igényeihez illesszük. Mindezekkel az IKT piac szereplőivel hosszútávon és eredményesen tudunk együttműködni, és közösen tudjuk támogatni az ország digitalizációs transzformációját. A Széchenyi István Egyetem a mobil távközlő rendszerekben magas képzési és tudományos kompetenciával és eredményekkel bíró felsőoktatási intézmény, azonban a mostani megállapodás hozzájárul majd, hogy az Egyetem hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt keresett, versenyképes tudást és diplomát adhasson hosszútávon is az itt végzők kezébe” – mondta Dr. Földesi Péter, a Széchenyi Egyetem rektora.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója a megállapodás aláírása alkalmából elmondta: „A mobil távközlésben a következő évtized az 5G-ről szól, de ez a technológia csak akkor tud sikeres lenni, ha a rá épülő alkalmazások valóban relevánsak és vonzóak lesznek az ügyfelek számára, és segítik mindennapi életünket. Ehhez korszerű tudással rendelkező szakemberekre van szükség, és elengedhetetlen a tudásmegosztás az oktatási-kutatási szféra és az ügyfeleket kiszolgáló vállalatok között. A most aláírt együttműködési megállapodás fontos lépés ebbe az irányba. A fenti célok támogatásának érdekében a Magyar Telekom április végén egy 5G bázisállomást helyezett üzembe az egyetem területén.”

„Az agrárágazat, az ipar, de a szolgáltatási szektor is hatalmas fejlődésen megy keresztül a digitális megoldásoknak és szolgáltatásoknak köszönhetően. Az 5G üzleti célú felhasználásának kutatása, fejlesztése és gyakorlati alkalmazása nemcsak az abban résztvevő felek érdekeit szolgálja, hanem a teljes régió versenyképességét erősíti. A Telekom, a T-Systems és a Széchenyi Egyetem együttműködése révén olyan end-to-end megoldások létrehozása válik lehetségessé, amelyek nemcsak kiaknázzák a legújabb mobiltechnológiák képességeit, hanem pozitív hatással lesznek más technológiák fejlődésére is. Az egyetemmel létrejött együttműködés emellett hozzájárul ahhoz, hogy ezen a területen a legújabb megoldásokat ismerő, sőt, azok alakításában aktívan részt vevő fiatal szakemberek lépjenek ki a munkaerőpiacra” – mondta Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója.

A Magyar Telekom és az oktatási intézmény kapcsolata nem újkeletű, a hosszú évekre visszatekintő szakmai kapcsolat mellett a cég a 2018/19-es tanévtől ösztöndíj programot is működtet az egyetemen, amelynek célja a távközlés, valamint a műszaki-informatika terén kimagaslóan teljesítő diákok ösztönzése, annak érdekében, hogy később minél többen helyezkedjenek el az infokommunikáció területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők is előadnak az idei BrandFestivalon

Gardrób-pszichológus és Afrika-imádó ötletforradalmár is előad majd az idei BrandFestivalon. Az esemény programjának célja bemutatni a Viselkedéstudomány irányait, jelenségeit a nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók” és a hazai „vállalatvezetők” társaságában, interkulturális közegben. Idén megosztja gondolatait többek...

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...