A Barca a sztár a közösségi médiában

A legnagyobb európai labdarúgóligák bajnokai közül egyedül a Bayern München hazai bajnoki mérkőzései teltházasok, míg a közösségi oldalak követői számát tekintve a Barcelona nagyságrendekkel vezeti a mezőnyt – derül ki a KPMG elemzéséből.

A KPMG Budapesten működő Football Benchmark csapata a bajnokcsapatokat elemző idei kutatásában a 2017/18-as szezon nyolc élklubját (Barcelona, Bayern München, Porto, Galatasaray, Juventus, Manchester City, Paris Saint-Germain, PSV Eindhoven) értékelte.

A kutatás a hazai bajnoki találkozók átlagos nézőszámát összegezve megállapította: a Bayern stadionja százszázalékos kihasználtsággal üzemel a Bundesligában. A bajoroktól nem sokkal marad el az angol, a francia, a holland és az olasz bajnok, viszont a spanyol címvédő La Liga-mérkőzéseire hiába látogat ki átlagosan 65 824 néző, mivel stadionja befogadóképessége a legnagyobb (99 354), százalékos mutatóját tekintve messze a mezőny leggyengébb eredményét érte el.

A katalánok más összevetésben az élen járnak. Az év első napján a legnagyobb közösségi oldalakat összesítve a nyolc egyesület közül a Barcelonának volt a legtöbb (225 millió) követője. A katalánoktól nagyságrenddel marad le a Bayern München (72 millió), a Juventus (67 millió), a Paris Saint-Germain (64 millió) és a Manchester City (59 millió). Hozzájuk képest is más szintet képvisel a Galatasaray (27 millió), a Porto (6 millió) és PSV Eindhoven (2 millió) – olvasható az MTI beszámolójában.

Hazai bajnoki mérkőzéseken a stadion százalékos kihasználtsága:

100 százalék: Bayern München (a stadion befogadóképessége: 75 000/átlagos nézőszám: 75 000)

98: Manchester City (55 017/53 812) és Paris Saint-Germain (47 929/46 929)

95: PSV Eindhoven (35 000/33 344)

94: Juventus (41 500/38 948)

85: Porto (50 033/42 632)

79: Galatasaray (52 223/41 050)

66: Barcelona (99 354/65 824)