- Hirdetés -

A bolygónk vizeiért küzd a P&G

|

A Procter & Gamble bejelentette, hogy bővíti környezeti fenntarthatóságra irányuló azon erőfeszítéseit, amelyek több vizet tesznek elérhetővé a világ kiemelten vízhiányos területein. Új stratégiája olyan globális víz-helyreállítási projekteket foglal magában, amelyek számos megoldást kínálnak az ökoszisztémák védelmére, a felszín alatti vízkészletek pótlására, az alapvető víztestekből elvezetett víz mennyiségének csökkentésére, valamint a vízminőség javítására a víztől függő közösségek és élővilág számára.

A P&G új vízügyi stratégiájának részeként célul tűzte ki, hogy a bolygó két erősen vízhiányos területén, Los Angeles és Mexikóváros nagyvárosi részein több vizet állít vissza, mint amennyi termékeinek használata során elfogy. A vállalat célja, hogy elősegítse a vízpozitív jövő megteremtését többek között a gyártás során felhasznált vízmennyiség csökkentésével, a vízzel kapcsolatos kihívásokra történő hatékony reagálással és a világ 18 vízhiányos területén zajló projektek támogatásával. Ez a vízstratégia szerves része a vállalat Ambition 2030 fenntarthatósági programjának, amely az éghajlat, a természet, a hulladék- és a vízkezelés területére összpontosít.

"A víz a világ egyik legfontosabb természeti erőforrása, és sokan természetesnek tartják a meglétét. Évek óta azon dolgozunk, hogy csökkentsük a vízfelhasználást működésünk során, és termékeinkkel ösztönözzük a fogyasztókat is a kevesebb otthoni vízfogyasztásra. - mondta Jon Moeller, a P&G elnök-vezérigazgatója. - Partnereinkkel együtt kiemelt célunk, hogy helyreállítsuk, kezeljük és megóvjuk a vizet a vízhiányos területeken.”

A vízhiány bolygónk minden kontinensét érinti, a lakosság közel egyharmada már most vízben szegény régiókban él, és ez az előrejelzések szerint 2025-re a világ népességének kétharmadára igaz lesz. A P&G elkötelezett a vízügyi kihívások kezelése iránt, kiemelt figyelmet fordítva azokra vízhiányos területekre, ahol a vállalat is működik.

A víz helyreállítása a vízhiányos területeken

A vállalat szorosan együttműködik a World Resources Institute (WRI) vízprogramjával, hogy új vízügyi céljai összhangban legyenek a legújabb tudományos gyakorlatokkal.

Meglévő célkitűzéseit a P&G az alábbi új célokkal egészítette ki:

A világ 18 vízhiányos területén több vizet állít vissza, mint amennyit a gyártóüzemei elhasználnak.

Két erősen vízhiányos területen, Los Angeles és Mexikóváros nagyvárosi részein több vizet állít vissza, mint amennyi termékeinek használata során elfogy. Miért épp itt? A 18 vízhiányos területet tekintve e két nagyvárosból származik a P&G termékeinek használata során felhasznált vízmennyiség több mint a fele.

"A P&G vízügyi tevékenysége szigorú analitikai megközelítést alkalmaz, amely átfogó vízgazdálkodási stratégiával egészül ki. Ezzel a maga nemében egyedülálló törekvést valósít meg a lakossági vízfogyasztás kezelésére, és mintát kínál mások számára, hogy hasonló célokat fogalmazzanak meg a közös, vízzel kapcsolatos problémáinkra" - mondta Colin Strong, a WRI vízhálózati programjának vállalati vízügyi vezetője.

Új kezdeményezések

A P&G olyan helyi partnerekkel működik együtt, akik jól ismerik a helyi kihívásokat. A vállalat 2020-ban csatlakozott a Bonneville Környezetvédelmi Alapítvány (BEF) Business for Water Stewardship programjához, amely nyolc projektet finanszíroz a kaliforniai Sacramento folyó térségében, hogy pozitív hatást gyakoroljanak a helyi édesvízi ökoszisztémára. A vállalat bejelentése szerint az amerikai Bear folyó medencéjében, Utahban és Idahóban hat új projektet finanszíroz. Az arizonai Colorado River Indian Tribes (CRIT) System Conservation Project támogatása segít megállítani a Mead-tó vízszintjének csökkenését. Ezek a projektek összességében várhatóan több milliárd liter vizet állítanak helyre 2030-ig.

"A P&G átfogó vízgazdálkodási megközelítése egyrészt kezeli a lakossági vízügyi problémákat, másrészt támogatja a kulcsfontosságú helyi helyreállítási projekteket az erre rászoruló vízgyűjtőkben. Ez az új és nagy hatásfokú módszer egy új vállalati környezetvédelmi vízgazdálkodás szabvány alapja lehet." - állítja Todd Reeve, a BEF vezérigazgatója és a Business for Water Stewardship társalapítója.

A vállalat tervei szerint az elkövetkező években új, hosszútávú vízhelyreállító projekteket dolgoz ki partnereivel a világ más vízhiányos területein.

Válasz a vízügyi kihívásokra

Hosszú távú és régóta fennálló partnerségei révén a P&G számos új megoldást dolgozott ki a globális vízügyi kihívások leküzdése érdekében.

Tiszta ivóvíz a rászoruló gyermekeknek és családoknak szerte a világon. A Children's Safe Drinking Water (CSDW) program tiszta ivóvizet biztosít a családoknak a világ minden táján a P&G által kifejlesztett víztisztító por segítségével, amely 30 perc alatt 10 liter vizet képes megtisztítani. Partnereinek segítségével a vállalat több mint 1,4 millió víztisztító csomagot osztott szét Ukrajna-szerte, jelenleg további 2 millió csomag vár ukrajnai kiosztásra Lengyelországban.

Felgyorsított lakossági vízgazdálkodási kezdeményezés a 50L Home Coalition segítségével. Az állami, magán- és civil szervezetek vezetőinek globális együttműködéseként létrejött 50L Home Coalition alapító tagjaiként olyan megoldásokat fejlesztettek ki, amelyek fenntarthatóbbá teszik a mindennapi vízfogyasztást a városi vízhasználat újragondolása révén.

Megoldások a fogyasztói vízlábnyom csökkentésére. A vállalat hangsúlyozza, hogy már egy apró otthoni cselekedet is megváltoztathatja bolygónkat, ezért olyan termékeket és eszközöket fejleszt, amelyek elősegítik a fogyasztók otthoni vízfogyasztásának csökkentését is.

A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy létesítményeit és gyártóüzemeit vízhatékonyabbá tegye, valamennyi telephelye elkötelezett a helyi vízgyűjtők megértése, cselekvési tervek kidolgozása, és a működésüket, valamint a helyi közösségeket érintő kihívások kezelése iránt.

Vízvédelem Magyarországon: a hazai csömöri gyár saját vízkezelő állomással rendelkezik, mely naponta 1000 m3 vizet tisztít, azaz nem használ vizet a vezetékekből. Ez a mennyiség Csömör város teljes vízszükségletével egyenlő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...