- Hirdetés -

A bolygónk vizeiért küzd a P&G

|

- Hirdetés -

A Procter & Gamble bejelentette, hogy bővíti környezeti fenntarthatóságra irányuló azon erőfeszítéseit, amelyek több vizet tesznek elérhetővé a világ kiemelten vízhiányos területein. Új stratégiája olyan globális víz-helyreállítási projekteket foglal magában, amelyek számos megoldást kínálnak az ökoszisztémák védelmére, a felszín alatti vízkészletek pótlására, az alapvető víztestekből elvezetett víz mennyiségének csökkentésére, valamint a vízminőség javítására a víztől függő közösségek és élővilág számára.

A P&G új vízügyi stratégiájának részeként célul tűzte ki, hogy a bolygó két erősen vízhiányos területén, Los Angeles és Mexikóváros nagyvárosi részein több vizet állít vissza, mint amennyi termékeinek használata során elfogy. A vállalat célja, hogy elősegítse a vízpozitív jövő megteremtését többek között a gyártás során felhasznált vízmennyiség csökkentésével, a vízzel kapcsolatos kihívásokra történő hatékony reagálással és a világ 18 vízhiányos területén zajló projektek támogatásával. Ez a vízstratégia szerves része a vállalat Ambition 2030 fenntarthatósági programjának, amely az éghajlat, a természet, a hulladék- és a vízkezelés területére összpontosít.

"A víz a világ egyik legfontosabb természeti erőforrása, és sokan természetesnek tartják a meglétét. Évek óta azon dolgozunk, hogy csökkentsük a vízfelhasználást működésünk során, és termékeinkkel ösztönözzük a fogyasztókat is a kevesebb otthoni vízfogyasztásra. - mondta Jon Moeller, a P&G elnök-vezérigazgatója. - Partnereinkkel együtt kiemelt célunk, hogy helyreállítsuk, kezeljük és megóvjuk a vizet a vízhiányos területeken.”

A vízhiány bolygónk minden kontinensét érinti, a lakosság közel egyharmada már most vízben szegény régiókban él, és ez az előrejelzések szerint 2025-re a világ népességének kétharmadára igaz lesz. A P&G elkötelezett a vízügyi kihívások kezelése iránt, kiemelt figyelmet fordítva azokra vízhiányos területekre, ahol a vállalat is működik.

A víz helyreállítása a vízhiányos területeken

A vállalat szorosan együttműködik a World Resources Institute (WRI) vízprogramjával, hogy új vízügyi céljai összhangban legyenek a legújabb tudományos gyakorlatokkal.

Meglévő célkitűzéseit a P&G az alábbi új célokkal egészítette ki:

A világ 18 vízhiányos területén több vizet állít vissza, mint amennyit a gyártóüzemei elhasználnak.

Két erősen vízhiányos területen, Los Angeles és Mexikóváros nagyvárosi részein több vizet állít vissza, mint amennyi termékeinek használata során elfogy. Miért épp itt? A 18 vízhiányos területet tekintve e két nagyvárosból származik a P&G termékeinek használata során felhasznált vízmennyiség több mint a fele.

"A P&G vízügyi tevékenysége szigorú analitikai megközelítést alkalmaz, amely átfogó vízgazdálkodási stratégiával egészül ki. Ezzel a maga nemében egyedülálló törekvést valósít meg a lakossági vízfogyasztás kezelésére, és mintát kínál mások számára, hogy hasonló célokat fogalmazzanak meg a közös, vízzel kapcsolatos problémáinkra" - mondta Colin Strong, a WRI vízhálózati programjának vállalati vízügyi vezetője.

Új kezdeményezések

A P&G olyan helyi partnerekkel működik együtt, akik jól ismerik a helyi kihívásokat. A vállalat 2020-ban csatlakozott a Bonneville Környezetvédelmi Alapítvány (BEF) Business for Water Stewardship programjához, amely nyolc projektet finanszíroz a kaliforniai Sacramento folyó térségében, hogy pozitív hatást gyakoroljanak a helyi édesvízi ökoszisztémára. A vállalat bejelentése szerint az amerikai Bear folyó medencéjében, Utahban és Idahóban hat új projektet finanszíroz. Az arizonai Colorado River Indian Tribes (CRIT) System Conservation Project támogatása segít megállítani a Mead-tó vízszintjének csökkenését. Ezek a projektek összességében várhatóan több milliárd liter vizet állítanak helyre 2030-ig.

"A P&G átfogó vízgazdálkodási megközelítése egyrészt kezeli a lakossági vízügyi problémákat, másrészt támogatja a kulcsfontosságú helyi helyreállítási projekteket az erre rászoruló vízgyűjtőkben. Ez az új és nagy hatásfokú módszer egy új vállalati környezetvédelmi vízgazdálkodás szabvány alapja lehet." - állítja Todd Reeve, a BEF vezérigazgatója és a Business for Water Stewardship társalapítója.

A vállalat tervei szerint az elkövetkező években új, hosszútávú vízhelyreállító projekteket dolgoz ki partnereivel a világ más vízhiányos területein.

Válasz a vízügyi kihívásokra

Hosszú távú és régóta fennálló partnerségei révén a P&G számos új megoldást dolgozott ki a globális vízügyi kihívások leküzdése érdekében.

Tiszta ivóvíz a rászoruló gyermekeknek és családoknak szerte a világon. A Children's Safe Drinking Water (CSDW) program tiszta ivóvizet biztosít a családoknak a világ minden táján a P&G által kifejlesztett víztisztító por segítségével, amely 30 perc alatt 10 liter vizet képes megtisztítani. Partnereinek segítségével a vállalat több mint 1,4 millió víztisztító csomagot osztott szét Ukrajna-szerte, jelenleg további 2 millió csomag vár ukrajnai kiosztásra Lengyelországban.

Felgyorsított lakossági vízgazdálkodási kezdeményezés a 50L Home Coalition segítségével. Az állami, magán- és civil szervezetek vezetőinek globális együttműködéseként létrejött 50L Home Coalition alapító tagjaiként olyan megoldásokat fejlesztettek ki, amelyek fenntarthatóbbá teszik a mindennapi vízfogyasztást a városi vízhasználat újragondolása révén.

Megoldások a fogyasztói vízlábnyom csökkentésére. A vállalat hangsúlyozza, hogy már egy apró otthoni cselekedet is megváltoztathatja bolygónkat, ezért olyan termékeket és eszközöket fejleszt, amelyek elősegítik a fogyasztók otthoni vízfogyasztásának csökkentését is.

A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy létesítményeit és gyártóüzemeit vízhatékonyabbá tegye, valamennyi telephelye elkötelezett a helyi vízgyűjtők megértése, cselekvési tervek kidolgozása, és a működésüket, valamint a helyi közösségeket érintő kihívások kezelése iránt.

Vízvédelem Magyarországon: a hazai csömöri gyár saját vízkezelő állomással rendelkezik, mely naponta 1000 m3 vizet tisztít, azaz nem használ vizet a vezetékekből. Ez a mennyiség Csömör város teljes vízszükségletével egyenlő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....