- Hirdetés -

A cégek felének van csak megfelelő védelme

|

- Hirdetés -

A különböző területeken tevékenykedő ipari vállalatok, mint például a közlekedési- és a logisztikai cégek, vagy az energetikai szolgáltatók teljesen eltérő véleményt alkotnak a számítógépes támadások hálózataikra mért negatív hatásairól – derül ki a Kaspersky Lab „Ipari Kiberbiztonság 2018” felméréséből. Amikor azonban a hálózatok biztonságával kapcsolatos kérdésekről van szó, akkor ugyanazok a problémák merülnek fel minden szektornál: a megfelelő személyzet hiánya, a felsővezetés alulfizetettsége és az emberi tényező szerepe.

A különböző iparági szektorok vállalatai mind más-más károkat szenvednek el egy-egy kiberincidens során: a szállítmányozással foglalkozó cégek nagy része (75%) az ügyfelek bizalmának elvesztésétől, a gyártó üzemek zöme (66%), valamint az energiaszolgálatók túlnyomóan (73%) a termelés minőségének romlása miatt tartanak.

A Kaspersky Lab kutatásai szerint annak ellenére, hogy egyre gyakoribbak a kritikus rendszerek elleni támadások, a vállalatoknak csupán a fele (52%) rendelkezik megfelelő védelemmel. Ehhez képest a nagyvállalatok többsége (77%) viszont gondoskodik egy felmerülő kibertámadás során hálózataik védelméről.

Az ipari hálózatok védelmének feladata gyakran a vállalati IT részlegekre hárul. A termékek gyártásával foglalkozó szervezetek 40%-nál a kritikus infrastruktúrák védelme szintén az IT divíziók hatáskörébe tartozik. Ezzel szemben a közlekedési- és logisztikai vállalatok 58%-ánál kifejezetten a fenyegetések elleni küzdelemre szakosodott csapat látja el az informatikai biztonság feladatát.

Az ipari szervezeteknek, különösen a komplex technológiai folyamatokkal rendelkezőknek erre szakosodott, képzett munkaerőre van szükségük az eredményes védelem biztosításához. Például az energiaágazatban, ahol a kritikus infrastruktúrát ipari vezérlőrendszerek (ICS – Industrial Control System) segítségével kezelik, a biztonsági menedzsment fő kihívása (61%) a megfelelő képesítéssel rendelkező szakemberek alkalmazása.

Sok vállalatnál az informatikai biztonság kiemelt fontosságú a top menedzsmentnek, de a gyártó cégek több mint felében (54%) az osztályvezetők kevésbé, vagy egyáltalán nem foglalkoznak a védelemmel, aminek alulfinanszírozás lesz az eredménye. Sőt, a gyakorlat azt mutatja, hogy a cégek kétharmada (66%) egyáltalán nem is különít el költségvetést a létfontosságú infrastruktúra biztonságára. Ez az arány várhatóan nem is csökken, hiszen a cégek 17%-a bevallottan nem is tervez erre pénzt áldozni.

A munkavállalói hibák következményei óriási veszélyt jelentenek valamennyi szervezetnek minden ágazatban. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a rosszindulatú szoftverek és a zsarolóvírusok után ez a leggyakoribb ok egy kiberbiztonsági incidens során (27%). Szerencsére a vállalatok nagy része tisztában van ezzel és az elmúlt években időt, és pénzt szánnak az alkalmazottak képzésére, valamint egyértelmű szabályokat fektetnek le a bekövetkezett incidensek kezelésére. Sőt, a megkérdezett szervezetek 82%-a már foglalkozott a munkavállalók, a partnerek és a szállítók kiberbiztonsági képzésével is.

Bármi legyen is a legnagyobb félelmük a különböző szektorban aktív ipari szervezeteknek, az egyetlen módja a kockázatok és esetleges károk csökkentésének a hatékony biztonsági intézkedések és eljárások bevezetése. Az ipari hálózatokat érintő kiberincidensek elhárításának egyik kulcsmomentuma a bekövetkező események pontos nyomon követése, a gyors reakció, a munkavállalók képzése és a világos, átlátható szabályok megalkotása.

„A kibercsapdák folyamatosan fejlődnek és az olyan célzott támadások, mint például a közelmúltban a Triton és az Industroyer ostromok kifejezetten a munkavállalók hiányosságait használják ki. Például az alkalmazottak véletlen incidensei adatszivárgást okozhatnak, rosszabb esetben a termelési folyamatok visszaeséséhez vagy akár teljes leállásához vezethetnek, amely hatalmas pénzügyi és reputációs károkat okozhat. Ennek megakadályozásáért a technikai és az adminisztratív intézkedések kombinációjára van szükség, azaz az emberek képzésére és speciális kibervédelmi rendszerek alkalmazására.” – fejtette ki Georgy Shebuldaev, a Kaspersky Lab Ipari Kiberbiztonsági részlegének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA