- Hirdetés -

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

|

- Hirdetés -

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary Ádám és Nagy Márton, a Signature 40 két alapítója. A marketingszakma döntéshozói szintje alatt dolgozókra irányuló listát az idei Marketing Summiton hirdették ki, az alapítók a rangsor összeállításáról és a szakma helyzetéről is beszéltek.

Fotón: balra Nagy Márton, jobbra Vaszary Ádám

 

- Az idei az első alkalom, hogy elkészült a Signature 40 lista. Honnan jött az ötlet?

- Vaszary Ádám: Jó néhány ügyfelünk komoly presztízsként éli meg a Marketing&Media által készített Top 50 marketinges listába való bekerülést. Sok szakmabeli számára viszont egyáltalán nem adatik meg a részvétel, pedig nagyon látványos dolgokat csinálnak és tesznek le az asztalra a hétköznapokban. Sok a munka, a nehézség, a feladat, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, a munka oroszlánrésze pedig pont azalatt történik, amíg odaér. Ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el, és amely nem a Top 50 ellenfele, hanem kiegészíti azt.

- Nagy Márton: A lista létjogosultságát erősíti, hogy azok, akiket megtalálunk ezzel a programmal, fiatalok. Itt nem feltétlenül a korról van szó, hanem arról, ahol ezek az emberek a karrierútjukon belül egy adott szakaszban tartanak. Ezek a szakaszok pedig általában nehezek és sokszor láthatatlanok, ezért kevés felület létezik arra, ahol visszajelzést kaphatnak az általuk létrehozott értékekről. A Signature 40 egyik célja egy olyan objektív visszajelzési horizont létrehozása, amelybe a jövő – adott esetben döntéshozó – generációja kicsit belekapaszkodhat. Nem csupán a listára való felkerülésnek van motiváló ereje, hanem már annak is, ha az illetőt egy kollégája érdemesnek tartja és ezért beajánlja. Ha belegondolunk abba, hogy a színfalak mögött hányan mozdultak meg egy pilotprojekt miatt és hányan kaptak visszajelzést a munkájukról, az messze túlmutat negyven emberen. Ez pedig a mi motivációnk a jövőre nézve.

- Ezek szerint ebből a generációból kerülhetnek ki a jövő marketing-döntéshozói?

- V. Á.: Nagyon bízunk benne. Az ajánlások mennyiségét tekintve – egy hónap alatt 158 érkezett 95 cégtől – merjük azt mondani, hogy a célunk ezzel egy talent lista létrehozása. Ez egy olyan jellegű összeállítás, amelyre a marketing-döntéshozóknak érdemes odafigyelniük, és két-három éven belül eligazodási pontot jelenthet számukra.

- Visszatérve a marketingesek eggyel fiatalabb generációjára, mik azok az új skillek, amelyekkel ők büszkélkednek?

- N. M.: Úgy látom, hogy sokat fejlődött a mostani szakmai garnitúra a tudás és az elképzelések átadásában. Emlékszem, hogy a mi generációnk sokszor még félt egy prezentációtól, nem mertünk kiállni mások elé, féltünk, hogy elakadunk, hogy esetleg segítségre szorulunk. Mára ez sokat oldódott, ők már sokkal bátrabbak, ez pedig jó alapot ad a fejlődésre, Ezzel párhuzamosan viszont a verseny is növekszik.

 

- Hogyan változott ez a szakma az elmúlt években, más-e a Signature 40-es generáció, mint a korábbiak?

- N. M.: Más, és szerintem ez egy egészséges evolúciós folyamat. Minden generációnak megvannak a saját kihívásai és sikerei, a kettő közötti utat pedig mindegyiknek végig kell járnia. A szakmai ambíció, amely egy generációval ezelőtt jellemző volt, legalább olyan szinten jelen van ma is, csak kicsit más csatornákon, kommunikációs formákban ölt testet. Például hiába gazdagabb ma a kommunikáció tárháza, a mostani generáció kevesebb visszajelzést kap, mint amennyit igényelne. Ha a Signature 40 képes ezt a folyamatot támogatni, akkor sikerült létrehoznunk egy plusz kapaszkodót.

- V. Á.: A marketingszakma már nem annyira szexi, mint régen. Ha menő, új dolgot akarsz csinálni, van, hogy jobban megtalálod azt egy startup környezetben. A Signature 40-hez hasonló kezdeményezésekkel viszont fel lehet pezsdíteni a szakmát.

- Az utóbbi két évben elterjedt otthoni munkavégzés hogyan hat a marketingben oly fontos kreativitásra?

- V. Á.: Az ügynökségi szcénának komoly mélyütés, hogy a tenderprezentációk jelentős része online zajlik. Majdnem teljesen kiveszett az a lehetőség, hogy személyes szuggesztióval győzzük meg az embereket, és ez szerintem nagyon nagy baj.

- N. M.: Képzeld el azt a szituációt, amikor egy kétszer négyórás workshopot tartasz, próbálsz egy márkát felépíteni, miközben huszonnyolc monogram néz veled szembe, és egy kis képernyőn saját magadat látod, ahogy mutogatsz és előadsz. Az ember értékteremtési motivációját nagyon nehéz fenntartani ilyen helyzetekben. Persze kifizeti az ügyfél, de nincs meg benne az az endorfin, amiért az ember ezt a szakmát szereti.

Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....