A tavalyi 7 százalékról 2022-re 11 százalékra nőhet az Amazon részesedése az amerikai digitális hirdetési piacon egy friss felmérés szerint, ezzel a vizsgált hét cég közül ők érhetik el a legnagyobb fejlődést ebben a mutatóban.
Az Amazonban rejlő hirdetési potenciál hatalmas, a Cowen befektetési bank előrejelzése szerint már idén is 26,1 milliárd dolláros bevételük lehet ebből a forrásból. Jeff Bezosék azonban úgy tűnik, igazi aranybányán ülnek, ami az online kereskedelem mellett egyéb forrásból is rengeteg pénzt hoz majd nekik, a prognózis szerint ugyanis 2026-ban már 85 milliárd dollár fölött lehet az Amazon digitális hirdetési bevétele.
A hirdetésvásárló cégek vezetői körében végzett felmérésből az is kiderült, hogy a vizsgált hét vállalat – az Amazon mellett a Google, a Facebook, a Snap, a Twitter, a Pinterest és a TikTok szerepeltek még a kérdőíven – közül a Google által működtetett YouTube, illetve a TikTok piaci részesedése nőhet a következő két évben, egyaránt 1-1 százalékponttal. A több cég esetében stagnálással, illetve minimális csökkenéssel lehet számolni.
A felmérésben részt vevők elmondhatták véleményüket arról is, hogy mely platformokon éri meg leginkább hirdetni. Ezek alapján a Google az első számú felület, az ott befektetett reklámpénzek térülnek meg legjobban, míg a második az Amazon.