A digitális platformokban látják a jövőt

A Nyerő páros olyan eredményt hozott, amire négy éve nem volt példa a hétköznapi főműsoridőben – mondta el Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Beszélt arról is, hogy miért örül annak, hogy Sebestyén Balázs és Vadon János vezeti majd a Celeb vagyok, ments ki innen!-t és elmondja, miért vásároltak sportjogot.

- A Big Picture-ön meglepően sok jövő évi műsorotokról beszámoltál. Ezek a 2022-es nagy dobásaitoknak körülbelül mekkora részét adják?

- Százalékot nem szeretnék mondani, de a jövő évi kínálatunk jelentős részét azért bemutattuk. Nyilván olyan műsor is lesz, amiről még nem beszéltem, de összességében elég jó képet adtunk

arról, hogy mit láthatnak nálunk a nézők jövőre.

- Jövőre visszatér a Celeb vagyok, ments ki innen! Akkor is lett volna új évad, ha a Sebestyén–Vadon párost megint nem engedi el a Rádió 1?

- Nagyon fontosnak tartottam, hogy Balázsék vezessék ezt a műsort. A Celeb vagyok, ments ki innen! ugyanis nagyon erősen összeforrt a nevükkel, még úgy is, hogy volt olyan évad, amikor nem ők vezették.

- Azért jók erre a szerepre, mert a rádióműsor révén valamennyi promóciót is biztosítanak a Celeb vagyoknak, vagy inkább a műsorvezetői képességeik miatt fontosak?

- Egyértelműen a második ok miatt. Ennek a párosnak olyan humora van, amit szinte erre a műsorra szabtak, ezért velük különösen jól működik a Celeb vagyok.

- Olyan napi telenovellában, mint amilyen a Barátok közt volt, már nem gondolkodtok?

- Pillanatnyilag olyan tervünk nincs, hogy folyamatosan képernyőn lévő drámai sorozatot indítsunk. Viszont napi drámai sorozatban nagyon is gondolkodunk, hiszen indul a Hotel Margaret.

- Az Európa-liga és a Konferencia Liga révén az idén már sportközvetítések is láthatók az RTL+-on és az RTL Most+-on. A rengeteg sportcsatorna miatt állítólag eléggé túlárazottak a sportjogok, miért döntöttetek mégis úgy, hogy legyenek nálatok újra közvetítések?

- Tényleg nem olcsók, de a piacon a kereslet és a kínálat határozza meg az árakat, tehát nem számíthatnak túlárazottnak. A sport egy olyan műfaj, ami bizonyos nézői csoportok számára fontos, különösen igaz ez a focira. Mi elsősorban az RTL Most+ miatt döntöttünk úgy, hogy szeretnénk újra futballt közvetíteni. Ez egyrészt jó a platform népszerűsítésére, másrészt az RTL Most+-on akár a párhuzamosan futó meccseket is gond nélkül közvetíteni tudjuk.

- Idén melyik volt az a műsor, ami a várakozásaidnál is sokkal jobban teljesített?

- Erre nagyon könnyű válaszolni, hiszen egyértelműen a Nyerő páros. A Keresztanyutól kezdve az X-Faktorig minden műsorunk nagyon jól megy, de a Nyerő páros olyan eredményt hozott, amire négy éve nem volt példa a hétköznapi főműsoridőben.

- A csatornaportfólió terén terveztek változtatást?

- Nem az újabb lineáris csatornák indításában látjuk a jövőt, hanem a digitális platformokban, mint például az RTL Most+. A meglévő nyolccsatornás lineáris portfólió bőven elegendő ahhoz, amit a televíziós piacon el szeretnénk érni.

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes egészében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami ezúttal tévés piaci melléklettel jelent meg.