
A Reklamátor podcastsorozat “ Felelős reklámhatás: a márkák társadalomformáló ereje” című 8. epizódjában Geszti Péterrel és Sásdi Helgával a reklám és társadalmi felelősségvállalás kapcsolatáról és ennek különböző aspektusairól beszélgettünk. A Magyar Reklámszövetség YouTube, Atalon és Spotity csatornáin már nézhető vagy hallgatható.
Stúdióvendégek: Sásdi Helga, a DEPT Európa, Közel-Kelet és Afrika régiójának ügyvezető alelnöke, a Nyitottak Vagyunk igazgatóságának elnöke és Geszti Péter, reklámszakember, szövegíró, producer, előadóművész. Az epizód műsorvezetője Szigeti Péter, a Ringier tartalomfejlesztési és innovációs vezetője.
A 8. rész tartalmából:
A rendszerváltás idején, de még a kétezres évek elején is könnyebb volt elérni az embereket, sokkal kevesebb csatornán jutott el hozzájuk a reklámüzenet. Mára viszont a média sok ágra bomlott és a kreatív folyamatot gyakran a médiacsatornák határozzák meg. Mindezek ellenére a lényegi alapok nem változtak: továbbra is az eredeti, jól megírt ötlet a legfontosabb, amely egy világos stratégiába illeszkedik – röviden így összegezhető annak a lendületes beszélgetésnek az egyik fele, amely a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Reklamátor podcastsorozatában Sásdi Helga, a globális marketing- és technológiai szolgáltatásokat nyújtó DEPT Európa, Közel-Kelet és Afrika régiójának ügyvezető alelnöke, illetve a Nyitottak Vagyunk nonprofit szervezet igazgatóságának elnöke, valamint Geszti Péter magyar reklámszakember, szövegíró, producer és előadóművész között zajlott.
Az epizód másik részében nagy hangsúlyt kapott a társadalmi felelősségvállalás kérdése. Péter felidézte azt a pillanatot, amikor első nagy kampányai sikere után rádöbbent, mekkora erő rejlik a kommunikációban. Úgy fogalmazott: a kommunikáció olyan, mint a lézer – lehet belőle ágyút csinálni és szétlőni az ellenséget, de lehet vele operálni is, méghozzá gyógyító módon. Szerinte a reklámozóknak feladatuk lenne a túlfogyasztás veszélyeire is felhívni a figyelmet, hasonlóan ahhoz, ahogyan a cigarettásdobozokon a figyelmeztetések teszik.
Szigeti Péter, a Ringier tartalomfejlesztési és innovációs vezetője a felelős kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás mellett a pályájuk elejéről, a jelen kihívásairól is kérdezte stúdióvendégeit.










