- Hirdetés -

A fenntarthatóság nem kétbites téma

|

- Hirdetés -

A vállalati döntések befolyásolásával tehetünk igazán sokat marketingesként a szervezetek fenntarthatóbb működése érdekében – véli van der Wildt Nikolett. A Szentkirályi Magyarország Kft. marketingigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a fenntarthatóság kapcsán a vékony határvonalról a valódi tettek és a „green washing” között és elárulta azt is, hogy a sikersztorik mellett szívesen meghallgatná néhány kudarc történetét is, mert azokból is rengeteget lehet tanulni.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Mi, marketingesek történeteket mesélünk. Minden egyes márka mögött egy olyan történet áll, amely jól felépített munka eredménye, a mi munkánké. Amíg ezek a történetek itt vannak velünk és nem névtelen, színtelen egyenárucikkeket és szolgáltatásokat vásárolunk, addig kimondhatjuk, hogy a marketing működik és egészen addig lesz ereje, amíg a fogyasztói társadalom - amit sokszor temettek már el, de eddig mindent túlélt – továbbra is működik.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Harmadik éve támogatjuk a rendezvényt, ez a szakma csúcstalálkozója, nem kérdés, hogy hazánk egyik vezető élelmiszeripari vállalataként mi is jelen vagyunk. Sikeres magyar márkák tulajdonosaként pedig kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hozzájáruljunk a hazai szakembergárda képzéséhez, információcseréjéhez.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Egy ilyen eseményen számos új kapcsolat alakul, egyedi, inspiráló ötletek születnek, amelyek még sokáig hatással vannak a szakemberek munkájára.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Évek óta slágertéma a fenntarthatóság, ami azért különösen érdekes, mert a mi szakmánk alapvetően a fogyasztói társadalomra épít, a fenntarthatóság pedig pont emellé állít kérdőjeleket. Másrészt viszont a fenntarthatóság igen jó történet is egyben, és nagyon vékony a határvonal a valódi tettek és a ”green washing” között. Ez még hosszú évekig forró téma lesz, pont emiatt a kettősség miatt.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Vannak területek, ahol még fejlődhetünk, az egyik ilyen az e-kereskedelem, amelyre mindenképpen érdemes nagyobb figyelmet fordítani a jövőben.

- A Szentkirályi számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Számunkra jelenleg a növekvő input árak jelentik a legnagyobb kihívást, ennek kezelésében pedig az egész vállalat részt vesz. A vezetők két nehéz feladattal is szembesülnek: nem csupán a saját területükön elszállt költségek kezelése, de az áremelések levezénylése is rájuk hárul. A marketing nálunk tevékenyen részt vesz az üzleti döntésekben, így az energiáimat sokkal inkább a top line eredmények kötik le, és feltehetően jövőre fogok szembesülni a saját területünket érintő inflációval.

 

- Miben járulhat hozzá a marketing és a kommunikáció a szervezetek fenntarthatóságához, illetve ügyvezérelt működéséhez?

- Marketingesként a vállalati döntések befolyásolásával tehetünk igazán sokat a szervezetek fenntarthatóbb működéséért. Minden szervezeti egységnek más prioritásai vannak, a fenntarthatóságnak pedig a marketingesek listáján a helye! Ezen kívül edukálnunk kell a fogyasztókat, méghozzá önös érdekektől mentesen, korrekten. A fenntarthatóság nem kétbites téma, hanem nagyon komplex, soktényezős kérdés, amelynek megértéséhez idő és energia szükséges.

- Mi a Szentkirályi Magyarország kiemelt fenntarthatósági fókusza?

- Mi egy olyan iparágban dolgozunk, ahol folyamatos támadások érnek minket az általunk gyártott PET-palackok miatt. Bűnbakok lettünk, miközben nagyon sokat teszünk a fenntarthatóbb működésért azzal, hogy élen járunk körforgásos gazdálkodásban, és erre ösztönözzük partnereinket és a fogyasztókat is.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A Marketing Summit témái szakmai irányvonalat adnak, a rendezvényen minden vállalat és szakember a legkiemelkedőbb, legújítóbb, legsikeresebb területet igyekszik bemutatni. Erre számos példát láthattunk már, ám kifejezetten hasznosnak tartanám, ha egyre több cég bevállalná, hogy a kudarcokról is beszél. Hosszú távon ebből is rengeteget lehet tanulni, akár többet is, mint a csillogó sikerekből.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A Marketing Summit remek alkalom arra, hogy egy nap alatt képbe kerüljünk, hol is tart a szakma, illetve jó lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....