- Hirdetés -

A főzés is lehet zöldebb

|

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma az Egyenlítőtől délre található területeken, a tervek szerint tíz év alatt 10 millió tonnával csökkentenék az ehhez a tevékenységhez köthető CO2-kibocsátást.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Schneider Electric Energy Access Asia (SEEAA) nevű befektetési alapja a Spark+ Africa Funddal közösen 3,75 millió dolláros A-körös befektetést hajtott végre az ATEC-ben. A lépés célja a dolgok internete (IoT) technológiát használó elektromos főzőlapok elterjesztésének felgyorsítása Ázsiában és Afrikában. A befektetési kör további intézményi résztvevői között megtalálható a DRW, a Save the Children Global Ventures, a Kibo Investments és az iDE. A SEEAA a Schneider Electric 21 millió eurós befektetési alapja, amely Dél- és Délkelet-Ázsia korai fázisú, a tiszta energiára összpontosító vállalkozásainak juttat forrásokat.

„Nagy örömmel támogatjuk az ATEC növekedését, hozzájárulva ezzel a vidéki és alacsony jövedelmű háztartások körében kifejtett, társadalomformáló hatás erősítéséhez, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. Hiszünk abban, hogy a tárgyak internetének alkalmazásával, pontos adatokkal és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének finanszírozásával kulcsfontosságú szerepük lesz a „zöld” főzéshez való hozzáférés demokratizálódásában” – mondta el Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric vállalati társadalmi szerepvállalásért felelős alelnöke és a SEEAA elnöke.

Az ATEC szabadalmaztatott tűzhelye adatokkal ellenőrizhető és auditálható szén-dioxid-krediteket állít elő, ami megoldja a jelenlegi hitelezési problémák többségét, amelyek hátráltatják a környezetkímélő tűzhelyek használatára történő átállást. „Az ATEC kiterjeszti partnerségeit a fogyasztókkal közvetlenül kapcsolatot tartó forgalmazókkal Ázsiában és Afrikában. A végső célunk, hogy a mi technológiánk legyen az, amely lehetővé teszi a globális délen 800 millió nő számára, hogy aktív szerepet vállaljanak a klímavédelemben és még jövedelemre is szert tegyenek ebből” – hangsúlyozta Ben Jeffreys, az ATEC társalapítója és vezérigazgatója.

2019 óta az ATEC vezető szerepet tölt be a főzés szén-dioxid-mentesítését célzó technológiák területén. Mivel a szén-dioxid kvóták piaca egyre inkább a megfelelés és az elszámoltathatóság irányába mozdul el, az olyan technológiák, amelyek 100 százalékban ellenőrizhető adatokat szolgáltathatnak a kibocsátásra vonatkozó állítások igazolásához, kulcsfontosságúak lesznek az afrikai és ázsiai piacokban rejlő lehetőségek kihasználásához.

„Az egyre nagyobb arányú villamosítás és a villamoshálózat, illetve minihálózatok megbízhatóságának javulása miatt az elektromos áram számos afrikai országban egyre több fogyasztó számára jelent tiszta, modern főzési lehetőséget. Az IoT technológia integrálásával az elektromos főzés akadályai jelentősen csökkennek, és biztosak vagyunk benne, hogy az ATEC jó helyzetben van ahhoz, hogy az egyik vezető vállalat legyen ezen a feltörekvő területen” – jelezték Peter George és Xavier Pierluca, a Spark+ befektetési igazgatói.

Az ATEC a mostani A-körös befektetéssel kapott forrást részben a kutatás-fejlesztésre fordítja – különös tekintettel az IoT technológiára és a Web3.0 megoldásokra –, valamint arra, hogy az innovációjuk által képviselt előnyök hírét eljuttassa a globális dél háztartásaihoz.

Az ATEC tervei szerint tíz év alatt naponta 10 gigawattórára növelnék a „zöld” főzésre fordított energiát. Ez évente akár 10 millió tonnányi csökkenést is eredményezhet a szén-dioxid-kibocsátásban, ami 2,4 millió benzinüzemű autó éves használatának felel meg. A pozitív éghajlati hatások mellett a fával való főzésből származó füst megszüntetése jelentős, kedvező egészségügyi hatással lesz a lakosságra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...