- Hirdetés -

A fúzió éve volt – interjú Várkonyi Balázzsal

|

Az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá és annak almárkájává válik – osztotta meg a Marketing&Media magazinnal egy tervüket Várkonyi Balázs, a két cég ügyvezetője. Az idén a Top 25 – A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsorunk első helyét megszerző szakember elmondta, hogyan haladnak a fúzióval, mennyire pörgette fel az eladásokat a pandémia és beszélt arról is, miért nyitnak az eMAG-nak bemutatótermeket.

– Hogyan áll most az Extreme Digital és az eMAG fúziója?

– Tavaly év elején jelentettük be az egyesülési szándékot, és nagyjából pont egy éve ilyentájt írtuk alá a szerződést, hiszen meg kellett várni a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását. Így a tényleges fúzió igazából az idei esztendőben kezdődött el. A vírushelyzet azért ezt kicsit lassította is, mert emiatt sokszor inkább az operatív döntések kerültek előtérbe. Első lépésként a szerződéseket tekintettük át, így például a hirdetési és a logisztikai megállapodásokat, de összehangoltuk a beszerzési árainkat is. Ezután következett a HR területe, tehát az irodák egyesítése, a felső vezetői szint összevonása, és ezen a téren már a középvezetői szintnél járunk. Maga a jogi fúzió, a társaságok egybeolvasztása még nem zárul le az idén. Fontos az Extreme Digital és az eMAG már-kák identitásának, erősségeinek a megőrzése is. Ezen a téren eljutottunk egy olyan szintre, amit most még nem szabad továbbvinni, nehogy ezek az értékek sérüljenek. Viszont annak a tervezésén már dolgozunk, hogy miként lehetne a két brandet közelíteni, összevonni.

– Az egyesülés bejelentésekor még azt mondták, hogy megmarad az önálló Extreme Digital és eMAG márka. Akkor ezek szerint ebben változás történt?

– Nagyon más a két brand, az eMAG egy óriási online bevásárlóközpont, az Extreme Digital pedig egy elektronikai és IT-fókuszú szakmárka, amelynek a vásárlókörét inkább a városi, magasabban képzett férfiak adják. Az eMAG a vásárlók legszélesebb körét célozza meg és több a női vásárlója. Azt látjuk, hogy az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá. Tehát a kérdésre válaszolva, csak annyiban változott meg a tervünk, hogy az Extreme Digital almárkává válhat, de nem szűnik meg.

 

Várkonyi Balázs TOP25

 

– Tavaly a két cég együttes net-tó árbevétele nagyjából 80 milliárd forintot tett ki. Mi várható az idén?

– Meg fogja haladni a 100 milliárdot az árbevétel.

– Ebben a növekedésben mekkora szerepe van a koronavírus-járványnak?

– Igen jelentős, hiszen az Extreme Digital esetén az idei évre egy számjegyű bővülést terveztünk, ehhez képest mostanáig 30 százalékkal nőttek a bevételeink. Az eMAG is megduplázta a várt növekedési ütemét az idén. Ez egyébként nem annak köszönhető, hogy új vásárlók jöttek volna be. A háttérben inkább az áll, hogy a járványhelyzet miatt azok, akik eddig ritkábban vásároltak az interneten, most rendszeres vevővé léptek elő. Emiatt az idén az online vásárlás két-három évet fejlődött. Ebben az évben a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül az online részaránya elérheti a 10-12 százalékot, amit a járvány nélkül 2022–2023 táján értünk volna el.

 

 

– Nyáron megnyitották az eMAG első boltját, azóta pedig további kettőt. Ebből lesz egy külön offline üzletlánc?

– Az eMAG egy online, újhullámos márka, és az Extreme Digital példáján is azt láttuk, hogy az offline üzletek a márkaismertség növekedésében nagyon sokat tudnak segíteni középtávon. Ezért a stratégiailag fontos helyeken és városokban újabb boltnyitásokat tervezünk az eMAG esetében. Ennek a hátterében viszont nem annyira az offline piacon való térhódítás, hanem a márkaismertség növelése áll.

– Mire a legbüszkébb az elmúlt egy évből?

– Két dologra, az egyik az, hogy a fúzió alatt, amikor a két vállalatban a legnagyobb változások történtek, akkor a kollégák lojalitásán és a csapatmunkán erősíteni tudtunk. A legtöbb dolgozónk része ennek az alakulásnak és mindenki nagy erőbedobással áll mellette. A kollégáimra vagyok tehát büszke. A másik a nagy idei robbanásunk a csomagautomata-hálózatunkkal, amit egy tavaly év végi ötlet alapján idén két hónap alatt megvalósítottunk, és november végéig már 80 helyen működnek ezek az érintésmentes eszközök.

 

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható az idei TOP25 rangsor, illetve a listán szereplők portréja is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...