- Hirdetés -

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

|

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. A Széchenyi Terv Plusz pályázatán keresztül pedig az óvodák és bölcsődék most forrást is szerezhetnek a szolgáltatás beszerzésére.

Azt már tudjuk, hogy az „ingyenes” közösségi média felületeken a személyes adatainkkal fizetünk a használatért, és arról is sok szó esik, hogyan védjük meg a gyerekeket a nem nekik szóló tartalmaktól. De mi van akkor, ha éppen a szülők vagy akár az oktatási intézmény osztja meg a róluk készült képeket? Az UNICEF felmérése szerint egy gyermekről 1300 fotó kerül fel a közösségi média felületekre 12 éves koráig a szülei által. A szülők és a nevelési-oktatási intézmények között pedig nincs olyan zárt kommunikációs felület, amelyen a gyerekekről készült képeket, videókat meg lehetne osztani. Ez a bölcsődei és óvodai nevelésben is érdekes, itt az utóbbi években megtöbbszöröződött a gyerekekről készült és megosztott fotók, videók mennyisége.

Mi kerül a világhálóra?

„Akinek kisgyermeke van, jól tudja, hogy a nevelési-oktatási intézményekben minden évben ki kell tölteni egy nyilatkozatot arról, hogy a szülő hozzájárul-e ahhoz, hogy az intézmény fotót, videót készítsen a gyermekről. Azt azonban kevesen tudják, hogy az Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) szerint, ha ezek nyilvános helyen jelennek meg, akkor külön írásos beleegyező nyilatkozat szükséges a szülőktől, méghozzá minden alkalommal” – tájékoztatott dr. Baracsi Katalin internetjogász.

Nemrég a NAIH például egy óvoda ellen indított vizsgálatot. Bár év elején az intézmény begyűjtötte a fotó- és videó készítésére vonatkozó szülői beleegyező nyilatkozatokat, később egy felvételt egy nem nyilvános YouTube linken osztottak meg. Ez megsértette a közzétételre vonatkozó adatkezelési szabályokat, mert a videólink megosztását követően ellenőrizhetetlenné vált, hogy kihez kerül. A Hatóság azt javasolta határozatában az érintett óvodának, hogy az intézményi videók “privát” módon, kizárólag az érintettekkel kerüljenek megosztásra.

A gyermekekről készült képek nyilvános felületeken való megosztása azonban nem csak a gyermekek digitális biztonságát sodorhatja veszélybe. A jelenlegi gyakorlat szerint ugyanis a pedagógusok sok esetben az intézmény közösségi média oldalán keresztül, a saját profiljukat használva tartják a kapcsolatot a szülőkkel. Ezáltal pedig az ő magánszférájuk is sérül, hiszen a családdal, barátokkal magánbeszélgetésekre használt felület munkaterületté válik.

„Mindegy, hogy nevelési-oktatási intézményről vagy akár egy táborról, sportklubról beszélünk, a szülők örülnek a gyermekükről készült fényképeknek. A róluk készült felvételek továbbítása során azonban az adatvédelem szabályait minden esetben figyelembe kell venni” – hangsúlyozta Vörös Zsuzsa, a Soproni Egyetem szakmai támogatásával fejlesztett kidea zárt digitális óvodai kommunikációs felület alapítója, aki innovációjával idén tavasszal bekerült a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátorprogramba, a Start it @K&H-ba. „Tapasztalataink alapján ebben van még hova fejlődni, már csak azért is, mert például az óvodák esetében 10 szülőből 9 digitálisan is tartja a kapcsolatot a gyermek intézményével” – tette hozzá. A kidea mindkét problémára – a digitális biztonságra és a magánszféra megtartására is – megoldást kínál és hatékony kommunikációt eredményez: segítségével óvodai, csoport és egyéni szinten is egyszerűen tud kommunikálni a pedagógus a szülőkkel, azonnali értesítést küldve a szülő telefonjára.

Már pályázni is lehet a gyerekek digitális védelmére

A Széchenyi Terv Plusz „GYERMEKNEVELÉST TÁMOGATÓ HUMÁN INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” PÁLYÁZATA most lehetőséget nyújt az óvodák, bölcsődék számára a biztonságos, zárt rendszer beszerzésére 1 éves időtartamra. A jelentkezés újabb szakaszát hamarosan megnyitják az intézmények számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...