Több mint 3500 telefonhívás, 8 millió forintos támogatás, 63 önkéntes, valamint 150 mobilkészülék, amely a gyermekotthonban élők kapcsolattartását segíti – ez a Telenor karácsonyi kampányának mérlege. A szolgáltató célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a családjukból kiemelt gyermekek helyzetére, valamint támogassa az őket segítő Gyermekhíd Alapítványt, amely továbbra is várja önkéntesek jelentkezését.
Magyarországon közel 25 000 gyermek és fiatal él a családjából kiemelve. Az ő életükben sorsfordító lehet, ha valaki odafigyel rájuk és támogatja őket – legyen szó mentorálásról, anyagi segítségnyújtásról vagy társadalmi szemléletformálásról. Erre hívta fel a figyelmet a Telenor karácsonyi kampányában A kis gyufaárus lány megrázó történetével, amelyhez Dragomán György, József Attila-díjas író új, pozitív befejezést írt. Ezt a Telenor ingyenesen hívható telefonszámán lehetett meghallgatni, a december 20-ig beérkezett hívások után pedig a vállalat 500 forinttal támogatja a Gyermekhíd Alapítványt, amely a gyermekotthonban élőknek nyújt komplex támogatást képzett mentoraik segítségével.
"Traumát átélni gyerekként borzasztó, de ennél is nehezebb, amikor egyedül maradnak ennek megküzdésével. Az Alapítványnál a legfontosabb célunk, hogy a gyermekotthonban élő fiataloknak kiszámítható, támogató kapcsolatokat biztosítsunk, ezáltal átírjuk a sorstörténeteiket. A Telenor kampánya elsősorban ebben segített nekünk, kihangosította annak üzenetét, amire a gyermekeknek leginkább szüksége van a mentálhigiénés ellátás mellett: az érzelmi támogatásra. Az átírt történet szimbolizálja, hogy gyógyító kapcsolódásokkal felül lehet írni traumatikus sorsokat. Túl azon, hogy a kampány sikeresen felhívta a figyelmet a gyermekotthonban élőkre és a Gyermekhíd munkájára, hozzájárult ahhoz, hogy 3 hét alatt 63 önkéntes jelentkezett hozzánk mentornak” – mondta el Joó Beatris, a Gyermekhíd Alapítvány operatív igazgatója.
A kampány során beérkezett összesen 3579 telefonhívás után járó összeget a Telenor kiegészítette, így összesen 8 millió forinttal támogatja az Alapítványt. Emellett 150 mobiltelefont, és hozzá tartozó fél éves előfizetést adományoz az Alapítvánnyal kapcsolatban lévő gyermekotthonok 10 év feletti lakóinak, hogy ezzel is segítse a mentorokkal való kapcsolattartást. Az eszközök és az előfizetések tudatos használata érdekében pedig TudatosNet képzést tart a gyerekeknek és nevelőiknek.
„Idén karácsonykor szerettük volna egy társadalmi szempontból fontos ügyre felhívni a figyelmet. A hálózati statisztikáink, például az ilyenkor jellemzően hosszabbá váló hanghívások jól tükrözik, hogy év végén több időt szánunk a szeretteinkkel való kapcsolattartásra. Sokan vannak azonban, akik ilyenkor sem számíthatnak több törődésre, figyelemre – mint például a családjukból kiemelt gyermekek. A Gyermekhíd Alapítvány segítségével őket szerettük volna támogatni” – mondta el Mohamed ElSayad, a Telenor kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
Önkéntes mentornak jelentkezni még nem késő, hiszen az Alapítvány január végéig várja az érdeklődők csatlakozását. Emellett pedig december 31-ig elérhető a kiemelt könyvesboltokban A kis gyufaáruslány limitált kiadása, az eladásokból befolyó összeg pedig szintén az Alapítványt támogatja.