- Hirdetés -

A használt is lehet tökéletes karácsonyi ajándék

|

- Hirdetés -

A karácsonyi ajándékok megvásárlása sokszor komoly fejtörést okoz. Van, aki az utolsó pillanatra hagyja, míg mások már november végén, december elején letudják ezt a teendőt. Ha karácsonyi ajándékokról van szó, a legtöbb ember valami új dolgon gondolkozik. Sokan inkább már az élmény – utazás, színházjegy, étterem voucher – mellett döntenek, pedig a kettő között is lehet hasznos ajándékokat találni. Például egy használt laptop, vagy számítógép is képes ugyanakkora örömet okozni, hiszen találhatunk teljesen újszerű, kifutó darabokat is közöttük.

Tény, hogy jobb minél előbb kitalálni, mi is legyen az ajándék, és még jobb, ha valami olyasmit választunk, ami tényleg szükséges, ami nem csak ideig-óráig okoz örömet. Egy számítógép, vagy laptop épp ilyen ajándék, hiszen akár hosszú évekig is mosolyt csalhat a tulajdonosa arcára. Egy vadonatúj laptop, vagy PC azonban nem olcsó mulatság; sokszor több százezer forintba is kerülhet, ám a használt, felújított darabokat akár ennek töredékéért is be lehet szerezni. Jelenleg nem számít luxusnak, hogy egy háztartás rendelkezzen legalább egy PC-vel vagy notebokkal, ahogyan az sem, hogy mindenkinek a családban legyen egy saját gépe. A szakértők szerint az igény viszont eltérő.

„Karácsonykor a kereslet inkább a gamer PC-k és gamer laptop iránt növekszik meg, illetve az is gyakori, hogy az idősebb generációt szeretnék meglepni a fiatalabbak egy notebookkal esetleg tablettel” – mondta Tóth Roland, a Furbify marketingese.

Idén megváltozhatnak az ajándékozási szokások

Eddigi tapasztalatok alapján az év utolsó két hónapja minden szaküzletben erősebb, mint az év többi része, hiszen közeleg a karácsony. Idén viszont kicsit más a helyzet és ennek az oka is megvan.

„Számítunk némi visszaeséssel a múlt évhez képest, a megemelkedett energia árak és az attól való félelem miatt. Természetes reakció az emberektől, hogy nem élvezeti cikkre költenek elsőként. Aki mégis úgy dönt, hogy laptopot, PC-t vesz, annak valós indítéka is van rá. A szülők általában a 12-18 év körüli fiúkat ajándékozzák meg gamer PC-vel, notebookkal. A második kategóriát az idősebb generáció képezi, a számukra egyszerűbb, olcsóbb kategóriát keresnek, mivel általában csak internetezésre, képek tárolására, nézegetésére használnák a gépet. A gépeken kívül ebben az időszakban gyakoribb a gamer billentyűzet vagy egér kereslet is” – tette hozzá Tóth Roland.

Az igényeknek megfelelőt válasszunk

Ha ajándékba szeretnénk gépet vásárolni, akkor néhány dologgal érdemes tisztában lenni. A legfontosabb kérdés, hogy aki kapja, mire fogja használni, mik az igényei?

„Nem mindegy, hogy internetezésre, munkára vagy épp játékra tervezi használni. Fontos, hogy milyen legyen az optikai meghajtó, a számbillentyű, az operációs rendszer nyelve és még az is, hogy legyen-e webkamera. Ahogyan az sem mindegy, hogy egyhelyben használja, vagy utazik vele, mert utóbbi esetében egy erős akkumulátor és egy notebook táska sem árt” – mondta a Furbify marketingese.

A használt gépet is ki lehet cserélni

Ha a fa alá szánjuk a műszaki cikket próbáljuk ki, mielőtt becsomagoljuk. A legtöbb ilyen eszköz csomagolása teljesen újszerű marad a kibontás után is. Így, ha hibát észlelünk, még van idő visszacserélni, vagy megreklamálni a terméket.

„Tapasztalataink szerint a legtöbb felhasználásra alap felszereléssel rendelkező gép is elég. Ami azt jelenti, ha valaki otthonra internetezésre keres gépet, nincs szüksége a legújabb, legmodernebb notebookra, PC-re. A legtöbb új és olcsó notebook sajnos gyenge processzorral rendelkezik. A Furbify felújított gépek java része irodai munkára van tervezve (business kategóriás), azaz masszívabbak, strapabíróbbak. Időtálló, tartós ajándék lehet” – mondta Tóth Roland, aki hozzátette, a Furbify igényre szabva kínál gépeket. Tanácsot tudnak adni a vásárlásban, két-három év garanciát vállalnak, és a kiszállítás is nagyon gyors, akár már másnapra a vásárló kezében lehet a tökéletes karácsonyi ajándék.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....