- Hirdetés -

A hírember – interjú Szellő Istvánnal

|

- Hirdetés -

Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket – említ egy munkájával kapcsolatos tévhitet Szellő István. Az RTL Híradó műsor vezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban elmondta, hogyan futott össze diákként a későbbi cseh elnökkel, beszélt a bulvársajtóhoz fűződő viszonyáról és arról, hogy milyen műsorálmát szeretné egyszer megvalósítani. Kiderült, hogy hamarosan énekelni is fog a csatorna egyik produkciójában.

– A két nagy kereskedelmi televízió hírműsorai tavaly éves szinten több mint hétmillió nézőt értek el, a tévés tartalmak közül ez a legmagasabb kumulált nézettség, és ez már hosszú évek óta így van. Ebből következően a híradós műsorvezetőket mindenhol felismerik az országban. Ezt élvezed, vagy inkább nyűgként éled meg?

– Így is, úgy is, mert bizonyos helyzetekben kifejezetten előnyös lehet, és az emberek nagyrészt pozitívan viszonyulnak hozzám. Amikor megállítanak, akkor sokszor kérdezik, hogy ki lesz aznap este a híradóban, kedvesen érdeklődnek, ez mindenképpen jóleső érzés. Amikor viszont egy kicsit meg akarsz pihenni, félrevonulni, akkor nem mindig jó, hogy folyton felismernek. Olyankor jó elmenekülni olyan helyekre, ahol erre kisebb az esély, bár olykor még a világ másik végén is megszólítanak.

– A pályafutásod több mint harminc évvel ezelőtt prágai tudósításokkal kezdődött. Hogyan kerültél Csehszlovákiába?

– Prágába jártam a Károly Egyetem Társadalomtudományi Karára, újságíró szakra. Akkor még nem lehetett bárhová menni a világban, csak a szocialista országokba, és sikerült egy állami ösztöndíjhoz jutnom. Gyakorlatilag egy szót nem tudtam csehül, úgyhogy számomra a kinti egyetem két szemeszter nyelvi előkészítővel indult.

– Az akkori Csehszlovákiában mennyire volt más az élet, mint Magyarországon?

– Az itthoni már sokkal lazább volt a 80-as évek közepén. Lehetett bizonyos dolgokból viccet csinálni, ott kint ezt még komolyabban vették. Mondtam valamit tréfásan, és láttam az egyetemi oktatón, ahogy ettől kicsit megrémül, hiszen akkor ott még jócskán működött a besúgóhálózat. Volt ennek kapcsán egy érdekes történet is. Az egyetem mellett működik egy híres kávéház, a Slavia, ahová rengeteg művészember járt, színészek, újságírók, egyetemisták, tehát az egy találkozóhelynek számított. Egyszer ott beszélgettem a csoporttársaimmal, és volt a kezemben egy magyar újság. A szomszéd asztalnál egy szemüveges és egy bajszos úriember ült, akik meglátták nálam ezt a lapot, és megszólítottak, hogy odaadnám-e nekik, mert van benne egy velük készült interjú. Erre a csoporttársaim felugrottak mellőlem és elmentek. Amikor visszaértem az egyetemre, ijedten kérdezték tőlem, hogy „István, mit akart tőled a Václav Havel?” Ugyanis a későbbi köztársasági elnök és Saša Vondra – aki a rendszerváltás után külügyminiszter-helyettes lett – ült ott, tehát jól ismert ellenzékiek, de ettől a csoporttársaim megrémültek. A külpolitikai újságírói munka pedig úgy jött, hogy minden nyáron itthon töltöttem a szakmai gyakorlatomat. Először az MTI belpolitikai, majd külpolitikai szerkesztőségébe kerültem gyakornokként, aztán a következő évben a Magyar Rádióhoz. Így adódott, hogy tudtam interjút készíteni többek között Alexander Dubčekkel a közszolgálati televíziónak és rádiónak is. Chrudinák Alajos pedig ezt látva ajánlotta fel, hogy a külpolitikai főszerkesztőségnél dolgozzak. Ez nagyon megtisztelő felkérés volt egy ilyen nagynevű újságírótól, ezért persze igent mondtam.

– 1997-ben igazoltál át az induló RTL Klubhoz. Pályáztál, vagy megkerestek?

– Érdekes történet volt, mert segítettem egy másik induló kereskedelmi csatorna műsorrendjének a kidolgozásában, de még a Magyar Televíziónál dolgoztam. Felhívott egy volt kollégám, hogy itt vannak vezetők az RTL-től, és rám gondolt, ezért találkozzunk. Ezután két kisebb csoportot kihívtak az RTL belgiumi központjába próbaadásra. Amikor kijöttem a stúdióból, akkor odajött a későbbi főnököm és mondta, hogy szeretnének velem együtt dolgozni.

– Azt akkor mennyire sejtetted, hogy ez egy ennyire hosszú távú munkahely lesz számodra?

– Őszintén szólva nem sejtettem, úgy voltam ezzel, hogy kipróbálok valami újat. Aztán azt vettem észre, hogy az RTL-nek szüksége van rám, igényt tartanak a munkámra.

– Akik az ezredfordulón ismert híradós arcok voltak, azok közül csak ti ketten Erős Antóniával maradtatok meg ezen a területen. A híradózás ennyire kiégeti az embert?

– Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket. Azonban ez nem így van, erre készülni kell, tájékozottnak kell lenni. Nem szabad összetéveszteni a bemondót a műsorvezetővel. A televíziós hírműsorokat mindenütt a világon – jobb esetben – újságírók vezetik, nem is tud az ember nem újságíróként beülni egy stúdióba. Erős Antóniával pedig nagyon jó kapcsolat van köztünk az első perctől kezdve. Leginkább a szerencsének köszönhető, hogy egy ilyen páros összejött, mert abszolút kiegészítjük egymást. Már egymás mozdulatából látjuk, hogy a másik mit szeretne. Ezért is nagyon szeretek vele dolgozni.

– Hamarosan szerepelni fogsz a Nagy szám című új műsorban, de régebben táncoltál a Szombat esti lázban is. Ezeket a lehetőségeket kedveled, vagy azért győzködni kellett, hogy elvállald?

– Ezeken a felkéréseken az ember azért hosszabban elgondolkozik. A Szombat esti lázból szerintem nem jöttem ki rosszul, a Nagy szám pedig tulajdonképpen egy riportműsor, ami rólam, az életemről, a pályámról szól, olyan dolgokról kérdeztek a kollégáim, amelyekről ritkán beszélek, vagy amiket nem szoktam megmutatni. Tudom, hogy nincs kifejezetten remek hangom, de azért vállaltam, hogy énekeljek is, mert én pont olyan vagyok, mint a nézőink; szeretek énekelni, ha jó a kedvem, és nincs ezen mit szégyellni.

– Azt mennyire figyeled, hogy a bulvársajtó mit ír rólad?

– Az ember nyilván figyeli, de igyekszem minimálisra venni a bulvársajtóban való szereplésem. Amikor megkeresnek egy jó témával, amiről szeretnék beszélni, azt vállalom, de sok megkeresést elutasítok.

– Van olyan műsorálmod, amit nagyon szeretnél megvalósítani?

– A külpolitikához kapcsolódó színesebb, tudósításokat tartalmazó műsorokat nagyon szeretem. Egy magyarázó, külföldi eseményekkel foglalkozó adás közel állna a szívemhez.

– Sok ismert ember az utóbbi időben a közösségi média felé fordult. Azt nem tervezed, hogy nyitni fogsz ebbe az irányba, akár például egy saját YouTube-csatornával?

– Ezen hosszabban nem gondolkoztam. Tudom, hogy ez is egy lehetőség, komolyabb dolgokhoz még kedvet is kapnék, de miután én televíziós újságíró vagyok és nem celeb, minden lépést alaposan megfontolok.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben további interjúk és elemzések is találhatók a tévés piacról. A Marketing&Media magazin legújabb száma elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA