- Hirdetés -

A hírember – interjú Szellő Istvánnal

|

Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket – említ egy munkájával kapcsolatos tévhitet Szellő István. Az RTL Híradó műsor vezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban elmondta, hogyan futott össze diákként a későbbi cseh elnökkel, beszélt a bulvársajtóhoz fűződő viszonyáról és arról, hogy milyen műsorálmát szeretné egyszer megvalósítani. Kiderült, hogy hamarosan énekelni is fog a csatorna egyik produkciójában.

– A két nagy kereskedelmi televízió hírműsorai tavaly éves szinten több mint hétmillió nézőt értek el, a tévés tartalmak közül ez a legmagasabb kumulált nézettség, és ez már hosszú évek óta így van. Ebből következően a híradós műsorvezetőket mindenhol felismerik az országban. Ezt élvezed, vagy inkább nyűgként éled meg?

– Így is, úgy is, mert bizonyos helyzetekben kifejezetten előnyös lehet, és az emberek nagyrészt pozitívan viszonyulnak hozzám. Amikor megállítanak, akkor sokszor kérdezik, hogy ki lesz aznap este a híradóban, kedvesen érdeklődnek, ez mindenképpen jóleső érzés. Amikor viszont egy kicsit meg akarsz pihenni, félrevonulni, akkor nem mindig jó, hogy folyton felismernek. Olyankor jó elmenekülni olyan helyekre, ahol erre kisebb az esély, bár olykor még a világ másik végén is megszólítanak.

– A pályafutásod több mint harminc évvel ezelőtt prágai tudósításokkal kezdődött. Hogyan kerültél Csehszlovákiába?

– Prágába jártam a Károly Egyetem Társadalomtudományi Karára, újságíró szakra. Akkor még nem lehetett bárhová menni a világban, csak a szocialista országokba, és sikerült egy állami ösztöndíjhoz jutnom. Gyakorlatilag egy szót nem tudtam csehül, úgyhogy számomra a kinti egyetem két szemeszter nyelvi előkészítővel indult.

– Az akkori Csehszlovákiában mennyire volt más az élet, mint Magyarországon?

– Az itthoni már sokkal lazább volt a 80-as évek közepén. Lehetett bizonyos dolgokból viccet csinálni, ott kint ezt még komolyabban vették. Mondtam valamit tréfásan, és láttam az egyetemi oktatón, ahogy ettől kicsit megrémül, hiszen akkor ott még jócskán működött a besúgóhálózat. Volt ennek kapcsán egy érdekes történet is. Az egyetem mellett működik egy híres kávéház, a Slavia, ahová rengeteg művészember járt, színészek, újságírók, egyetemisták, tehát az egy találkozóhelynek számított. Egyszer ott beszélgettem a csoporttársaimmal, és volt a kezemben egy magyar újság. A szomszéd asztalnál egy szemüveges és egy bajszos úriember ült, akik meglátták nálam ezt a lapot, és megszólítottak, hogy odaadnám-e nekik, mert van benne egy velük készült interjú. Erre a csoporttársaim felugrottak mellőlem és elmentek. Amikor visszaértem az egyetemre, ijedten kérdezték tőlem, hogy „István, mit akart tőled a Václav Havel?” Ugyanis a későbbi köztársasági elnök és Saša Vondra – aki a rendszerváltás után külügyminiszter-helyettes lett – ült ott, tehát jól ismert ellenzékiek, de ettől a csoporttársaim megrémültek. A külpolitikai újságírói munka pedig úgy jött, hogy minden nyáron itthon töltöttem a szakmai gyakorlatomat. Először az MTI belpolitikai, majd külpolitikai szerkesztőségébe kerültem gyakornokként, aztán a következő évben a Magyar Rádióhoz. Így adódott, hogy tudtam interjút készíteni többek között Alexander Dubčekkel a közszolgálati televíziónak és rádiónak is. Chrudinák Alajos pedig ezt látva ajánlotta fel, hogy a külpolitikai főszerkesztőségnél dolgozzak. Ez nagyon megtisztelő felkérés volt egy ilyen nagynevű újságírótól, ezért persze igent mondtam.

– 1997-ben igazoltál át az induló RTL Klubhoz. Pályáztál, vagy megkerestek?

– Érdekes történet volt, mert segítettem egy másik induló kereskedelmi csatorna műsorrendjének a kidolgozásában, de még a Magyar Televíziónál dolgoztam. Felhívott egy volt kollégám, hogy itt vannak vezetők az RTL-től, és rám gondolt, ezért találkozzunk. Ezután két kisebb csoportot kihívtak az RTL belgiumi központjába próbaadásra. Amikor kijöttem a stúdióból, akkor odajött a későbbi főnököm és mondta, hogy szeretnének velem együtt dolgozni.

– Azt akkor mennyire sejtetted, hogy ez egy ennyire hosszú távú munkahely lesz számodra?

– Őszintén szólva nem sejtettem, úgy voltam ezzel, hogy kipróbálok valami újat. Aztán azt vettem észre, hogy az RTL-nek szüksége van rám, igényt tartanak a munkámra.

– Akik az ezredfordulón ismert híradós arcok voltak, azok közül csak ti ketten Erős Antóniával maradtatok meg ezen a területen. A híradózás ennyire kiégeti az embert?

– Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket. Azonban ez nem így van, erre készülni kell, tájékozottnak kell lenni. Nem szabad összetéveszteni a bemondót a műsorvezetővel. A televíziós hírműsorokat mindenütt a világon – jobb esetben – újságírók vezetik, nem is tud az ember nem újságíróként beülni egy stúdióba. Erős Antóniával pedig nagyon jó kapcsolat van köztünk az első perctől kezdve. Leginkább a szerencsének köszönhető, hogy egy ilyen páros összejött, mert abszolút kiegészítjük egymást. Már egymás mozdulatából látjuk, hogy a másik mit szeretne. Ezért is nagyon szeretek vele dolgozni.

– Hamarosan szerepelni fogsz a Nagy szám című új műsorban, de régebben táncoltál a Szombat esti lázban is. Ezeket a lehetőségeket kedveled, vagy azért győzködni kellett, hogy elvállald?

– Ezeken a felkéréseken az ember azért hosszabban elgondolkozik. A Szombat esti lázból szerintem nem jöttem ki rosszul, a Nagy szám pedig tulajdonképpen egy riportműsor, ami rólam, az életemről, a pályámról szól, olyan dolgokról kérdeztek a kollégáim, amelyekről ritkán beszélek, vagy amiket nem szoktam megmutatni. Tudom, hogy nincs kifejezetten remek hangom, de azért vállaltam, hogy énekeljek is, mert én pont olyan vagyok, mint a nézőink; szeretek énekelni, ha jó a kedvem, és nincs ezen mit szégyellni.

– Azt mennyire figyeled, hogy a bulvársajtó mit ír rólad?

– Az ember nyilván figyeli, de igyekszem minimálisra venni a bulvársajtóban való szereplésem. Amikor megkeresnek egy jó témával, amiről szeretnék beszélni, azt vállalom, de sok megkeresést elutasítok.

– Van olyan műsorálmod, amit nagyon szeretnél megvalósítani?

– A külpolitikához kapcsolódó színesebb, tudósításokat tartalmazó műsorokat nagyon szeretem. Egy magyarázó, külföldi eseményekkel foglalkozó adás közel állna a szívemhez.

– Sok ismert ember az utóbbi időben a közösségi média felé fordult. Azt nem tervezed, hogy nyitni fogsz ebbe az irányba, akár például egy saját YouTube-csatornával?

– Ezen hosszabban nem gondolkoztam. Tudom, hogy ez is egy lehetőség, komolyabb dolgokhoz még kedvet is kapnék, de miután én televíziós újságíró vagyok és nem celeb, minden lépést alaposan megfontolok.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben további interjúk és elemzések is találhatók a tévés piacról. A Marketing&Media magazin legújabb száma elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...