- Hirdetés -

A hitelesség egyre fontosabb

|

- Hirdetés -

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató

fotó: Egyed Péter

- A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor?

- Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban kiemelten fontos a cégünk életében, erre az időszakra összpontosul az éves forgalom harmada, és a marketing költés 30-35 százaléka is ebben az időszakban realizálódik.

- Mennyire pörögnek idén a könyvek, jobb lesz a forgalom, mint tavaly volt?

- A könyvkereskedelem számos kihívással nézett szembe idén, a legnagyobb továbbra is a koronavírus járvány okozta gazdasági hatások, valamint a változó vásárlói attitűdök. Mint új probléma megjelent a papírhiány és a nyomdaiparban jelentkező nehézségek, amik nemcsak a kiadókra, de a könyvkereskedőkre is hatással vannak. De minden gond ellenére a Libri bizakodva tekint a 2022-es évre. Az olvasási kedv nem csökken, az irodalom egyfajta reneszánszát éli, mi pedig igyekszünk minden felületünkön és eszközünkkel népszerűsíteni a könyveket és felhívni a figyelmet arra, hogy az olvasás a tökéletes szellemi kikapcsolódás és feltöltődés, amit semmi más nem helyettesíthet.

- A COVID-járvány miatt az online vásárlás nagyon felfutott, ez mennyire írta át a korábbi stratégiákat, kellett-e módosítani a kampányokat?

- Valóban az online vásárlások száma a karantén, illetve karanténok alatt látványosan emelkedett, természetesen ezt mindkét márkán lereagáltuk. A kommunikációs hangsúly átkerült az online térbe, illetve a social felületünkre. A boltnyitások után viszont visszarendeződtek a viszonyok, és az offline forgalom visszanyerte vezető szerepét, és jelenleg is erősebb. Ettől függetlenül nem kérdés, hogy a jövőben is nagy hangsúlyt fektetünk az online felületeinkre, folyamatosan fejlesztjük és optimalizáljuk a weboldalainkat a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében.

- A Libri-Bookline számára marketing szempontból mi volt a legnagyobb kihívás az elmúlt közel két évben, hogyan kezelték ezt?

- Történeteket, álmokat, tanítást, csodákat adunk el nap mint nap, és ez mindig erőt és motivációt ad a hétköznapokra. A karantén alatt erre az emberi insightra építettünk, és a social csatornáinkon nagyon erős perszonákat és szegmentációt építettünk ki annak érdekében, hogy a két webáruház ne kannibalizálja egymást. Ez volt a kommunikációs kihívás, főleg annak fényében, hogy a boltjaink mint kommunikációs felületek megszűntek a karantén alatt, és a rendezvényeink sem tudták felhívni az új megjelenésekre, vagy mondjuk a Libri irodalmi díjra irányítani a nagyközönség figyelmét. Emiatt új területeket, kommunikációs eszközöket kellett bevetnünk, erőteljesebben kellett jelen lennünk a social média felületeken.

- Azt láthattuk az elmúlt időszakban, hogy az influenszerek, illetve a videós tartalmak szerepe nagyon megnőtt. Hogyan látja, valóban megkerülhetetlenek? A Libri-Bookline is együttműködik influenszerekkel?

- A mi valódi influenszereink az írók és könyveket alkotók, de természetesen meghallva az új idők szavát kampányainkban meg-megjelennek influenszerek, akár a mai elvárásoknak megfelelve, akár a klasszikus értelemben is. A Bookline kampányban most ősszel együtt is dolgoztunk a social médiában nagy követőbázissal bíró hírességekkel, mint Steiner Kristóf, Szirmai Gergely vagy a Halott Pénz együttes. A Libri irodalmi díj kapcsán pedig minden évben felkérünk 200 véleményvezért, művészeket, újságírókat, sokat olvasó szakembereket, akik a kedvenc kortárs magyar kötetükre szavazva, döntik el, hogy ki kerüljön be a 10 döntős közé. Ami a legfontosabb mindkét márka esetében, hogy akikkel együttműködünk, az hiteles, őszinte „celeb” legyen, akinek elhisszük, hogy könyvolvasó, irodalombarát, a kultúrára nyitott személyiség.

Az idei Libri kampányban pedig a tartalomfejlesztésre fókuszálva elindítottuk a Libri podcast csatornáját, a Könyvtámaszt, ami tökéletes kiegészítője a Libri Magazinnak. A csatornán olyan szerzőket szólaltattunk meg, akiknek szavai sokak érdeklődésére tarthatnak számot, beszélgetést hallhatunk többek között Fábián Jankával, Presser Gáborral és Orvos-Tóth Noémivel is.

 

- Van olyan dolog, amit minden marketing döntéshozó megtanult a COVID-járvány alatt?

- Elsősorban empátiát véleményem szerint. Nagyon megható volt látni, hogy a kollégák, milyen erőfeszítéseket tettek és hogyan oldottak meg lehetetlen helyzeteket, akár egy, két esetleg három otthon tanuló gyerek mellett is. Ez az egymásrautaltság erősen összekovácsolta a csapatot.

- Véleménye szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?

- A hitelesség egyre fontosabb szerintem. A most felnövekvő generáció tagjai már abba születtek bele, hogy ha valami gondjuk van egy márkával vagy termékkel, akkor azt azonnal jelezzék. A véleményüknek hangot is tudnak adni, számtalan felület áll rendelkezésükre. A másik nagyon fontos dolog, a purpose driven és a fenntarthatósági törekvésekkel összhangban tervezett kommunikációs stratégia kidolgozása, hiszen nem hagyható már figyelmen kívül, hogy a mai fogyasztók sokkal inkább tudatosabban választanak. A sikerhez pedig egy szervezet összehangolt munkája szükséges, hogy minden szinten egyazon értékeket tartsunk fontosnak.

- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Fontos, hogy egy marketinges több perspektívából lásson és láttasson dolgokat, ehhez pedig szerintem elengedhetetlenül fontos, hogy nyitott legyen többféle értékrend iránt, sokat utazzon, ismerjen meg így különböző kultúrákat, és bátran kérdőjelezze meg a világot és akár önmagát is. Nem utolsósorban, kövesse az innovátor márkákat, mert azok irányt mutatnak, előre láttatják a közeljövő irányait.

- A Libri-Bookline marketing igazgatójaként gondolom kötelező, hogy a családnak szánt ajándékok között legyenek könyvek is, mennyi kerül majd a karácsonyfa alá?

- Nem a titulusom az oka, hogy sok könyvet veszek és ajándékozok, azért dolgozom itt, mert a könyvek szerelmese vagyok. És igen, nem kérdés, hogy minden családtagomat olvasnivalóval is meglepem, sőt magamnak is megvásárolom azokat a műveket, amikre vágyom, amiket mindenképpen el akarok olvasni az ünnepek alatt.

- Milyen könyv volt a legnagyobb hatással Önre a közelmúltban?

- Nehéz kiemelni egyet. A Libri irodalmi díj 10 jelöltjét ugye hivatalból is elolvasom, de soha ennél édesebb terhet! Lenyűgöz a kortárs magyar irodalom, boldog vagyok, hogy a velünk élő írók ilyen mennyiségben és minőségben ajándékoznak meg minket időtálló műveikkel. Szerettem a Bookline idei könyveit is, különösen a Pszichoforyou szakembereinek művét a 20 önismereti kérdés és válasz a kapcsolatokról címűt. Amúgy klasszikusok minden mennyiségben és bármikor jöhetnek, Hemingway, Mészöly Miklós örök kedvenceim, az új felfedezés pedig Zadie Smith és Sally Rooney regényei, nagy élvezettel olvasom a műveiket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....