Az Alfások értékközösségét teremti meg új, brandváltó kampányában a biztosító, melyet a Human Telex Advertising & Eventtel valósított meg.
Alfa Vienna Insurance Group Zrt. néven, megújult arculattal viszi tovább üzleti tevékenységét 2023. augusztus 1-jétől a korábbi Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. A váltást kommunikáló integrált kampány kreatív tervezését és megvalósítását a Human Telex Advertising & Event tenderen nyerte el.
„Egy nagyon jól ismert, több mint 30 éves márkát kell most a tulajdonosváltás okán lecserélnünk, ami óriási feladat. Mintegy 2 éve tart már ez a folyamat és több mint 250 kollégánk dolgozik napi szinten a brandváltáson, aminek ez a mostani kampány a csúcsa” – emelte ki Drevenka Edit, az Alfa Vienna Insurance Group Zrt. PR vezetője.
„Megtiszteltetés, hogy az Alfa számára – új ügyfelünkként – máris egy ilyen fontos feladatot valósíthattunk meg. Mind vizuális, mind tartalmi szempontból az új márkát, az Alfát helyeztük a brandépítés középpontjába, amelyet – felhasználva a névben rejlő potenciált – feltöltöttünk a jellemző értékekkel” – hangsúlyozta Balogh Renáta, a Human Telex Advertising & Event Client Service Directora.
A kampány két részre oszlott. Az első, teaser szakaszban egy letisztult, egyszerű vizuál segítségével az üzenet pusztán az volt, hogy az Aegon Alfa lett. Ezzel érzékenyítették az ügyfeleket arra, hogy az Alfa igazából ugyanaz a jól megszokott biztosító és nyugdíjpénztár, csak mostantól más néven és logóval, színvilággal.
„A szeptember közepétől induló nagy kampány a márkaértékek kommunikálását és az ’alfások közösségének’ a megteremtését célozza. Az elkészülő reklámfilm, illetve az erre alapozott további hirdetések azt mutatják meg, hogy a jelenlegi és jövőbeli ügyfelek milyen tipikus kihívásokkal néznek szembe és hogyan oldják meg ezeket magabiztosan, az Alfa értékek mentén” – tette hozzá Halaj Adrienn, az Alfa Biztosító marketingvezetője.
A “Mert mi Alfások ilyenek vagyunk. Biztosak vagyunk a dolgunkban” szlogen erősíti a központi üzenetet.
Szempont volt az is, hogy a brandváltással fiatalodjon a korábbi márka, de nem elidegenítve a klasszikus ügyfélkört. A kampányban a biztosító kiemelt célcsoportjai jelennek meg: idősek, kisgyerekes családok és fiatalok. A filmben feltűnik Alfi, a robot is, aki élete első komoly szerepét az Alfához méltó elhivatottsággal és profizmussal alakította.
„Hosszú előkészítés előzte meg a forgatást, hogy minél ideálisabb helyszíneket és szereplőket tudjunk találni. Egy napunk volt leforgatni a három különböző stílusú helyszínt. Az előkészítési időszakot élveztem a legjobban, mert csapatmunkában lehetett dolgozni, sokat ötleteltünk és beszélgettünk a szpotról és a különböző megoldási lehetőségekről” – mondta Hartung Attila rendező.
A TVC online felületeken is fut, emellett a social médiában, rádióban és OOH (épületháló, billboard, citylight) felületeken is megjelenik a kampány.