- Hirdetés -

A HVG és az RTL Klub vezeti a bizalmi rangsort

|

- Hirdetés -

A HVG vezeti a hazai médiumok bizalmi rangsorát, az RTL Klubot és az Indexet megelőzve a Reuters Institute legújabb felmérése szerint. Globális szinten és itthon is komoly problémát jelent, hogy az emberek nem bíznak a médiában közölt hírekben, ugyanakkor nőtt a hajlandóság arra, hogy fizessenek az online hírekért.

Az idén az ötödik jelentését adta ki az Oxfordi Egyetemen működő Reuters Institute, amelyben a világ 40 médiapiacát mérték fel. A januárban készült kutatás során a megkérdezettek mindössze 38 százaléka jelezte csak, hogy többnyire megbízik a hallott hírekben, és 46 százalék mondta azt, hogy megbízik a saját maga által használt hírforrásban. A többség, a megkérdezettek 60 százaléka még mindig azt preferálja, ha a beszámolók pártállástól függetlenek és csak 28 százalék részesíti előnyben az olyan híreket, amelyekben egyértelműen osztják a nézeteiket, vagy megerősítik azokat.

Jelentős növekedés volt abban, hogy mennyien hajlandóak fizetni az online hírekért. Az Egyesült Államokban 20 százalék ez az arány, a legutóbbi felméréshez képest 4 százalékpontos növekedés. Norvégiában 42 százalék, ami 8 százalékpontos bővülést jelent. Azok számára, akik úgy döntenek, hogy előfizetnek online hírekre, a minőség és az egyediség volt a fő szempont.

Az előfizetők úgy vélik, hogy jobb információkat kapnak. Ugyanakkor nagyon sokan teljesen elégedettek az ingyen elérhető hírekkel, az Egyesült Államokban a megkérdezettek 40, míg az Egyesült Királyságban 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmivel nem lehetne rávenni őket arra, hogy fizessenek az interneten olvasható hírekért.

A legtöbb országban, ha lokális információkra kíváncsiak az emberek, akkor a helyi újságok és weboldalaik számítanak az elsődleges hírforrásnak. Ugyanakkor a Facebookon és egyéb közösségi média felületeken szerveződő csoportok egyre fontosabbak ebből a szempontból, a megkérdezettek közel harmada használja ezeket a csatornát is arra, hogy tájékozódjanak a helyi történésekről.

A jelentés Magyarországgal foglalkozó része szerint a magyarok körében igen nagy a bizalmatlanság a különböző médiumokkal szemben. A médiában közölt hírekben különösebb fenntartás nélkül a megkérdezettek mindössze 27 százaléka bízik, ugyanakkor a globális átlagnál valamivel magasabb, 53 százalék azok aránya, akik a saját maguk által választott hírforrásokban megbíznak.

A felmérés alapján a legmegbízhatóbbnak tartott hazai hírforrás a HVG, amiben a válaszadók 63 százaléka bízik, 15 százaléka bizalmatlan vele szemben, a többiek pedig nem foglaltak állást. Szintén magas bizalmi értéket kapott az RTL Klub, 61 százalék tartja megbízhatónak, az Index 57, míg a 24.hu 55 százalékkal szerepel a listán.

A spektrum másik végén a Blikk található a vizsgált médiumok közül, amit csak a megkérdezettek 29 százaléka tart hitelesnek. A TV2 esetében 38, a köztévénél 41, a Magyar Nemzetnél 43 százalék ez az arány.

A legújabb felmérés során a válaszadók 10 százaléka jelezte, hogy fizet az online hírekért, ez 3 százalékpontos növekedést jelent a legutóbbi kutatáshoz képest.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA