- Hirdetés -

A járvány hatásai ellenére is tovább nőtt a Duna Autó

|

Míg a magyar autópiac – az előzetes várakozásokkal ellentétben – 3,4 százalékot csökkent 2020-hez képest, addig a Duna Autó Zrt. eladásai 4,8 százalékkal nőttek. Ez a gyakorlatban összesen közel öt és félezer eladott autót jelent, melynek 9,5 százaléka volt használt, 90,5 százaléka pedig új. Nem csak darabszámban, de arányaiban is növekedett az új autók eladása 2020-hoz képest, amikor is az eladott járműveknek csak 88 százaléka volt új. Az arányok eltolódásának egyik oka, hogy a Duna Autó az iparágat sújtó chiphiány ellenére is fent tudta tartani az országos átlagot bőven meghaladó kínálatot, a másik oka pedig, hogy a flottavásárlók is egyre nagyobb számban választanak az Autóváros bőséges kínálatából. Nem csak a rendkívül változatos járműpaletta vonzó a céges ügyfeleik számára, hanem a magas színvonalú szervizháttér és a jól tervezhető költségek is az óbudai kereskedés mellett szólnak.

„Ez a növekedés a piaci környezethez való gyors és hatékony adaptáció mellett az ügyfélcentrikus attitűd, a hosszú távú stratégiai tervezés, az átgondolt üzletpolitika és a folyamatos megújulásra való képesség gyümölcse” – avat be a siker titkába Markó Zoltán a Duna Autó kereskedelmi és marketingigazgatója. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nem csak a Duna Autó Zrt. eladásai növekedtek, hanem 0,5 százalékkal a piaci részesedése is.

A piaci tortából tehát még nagyobb szeletet vághatott magának 2021-ben a Duna Autó. Azonban ehhez nem volt szükség titkos receptre, csak éles késre: diverzifikáció, fenntarthatóság, innováció és felelősségvállalás — mind társadalmi, mind pedig üzleti téren. A Duna Autó Zrt. az országban egyedülálló módon 19 márka forgalmazását látja el, melyek együtt a magyar autópiac összes fő szegmensét lefedik: az elektromos kompakttól kezdve családi hibriden át valódi terepjárásra is alkalmas SUV-ig mindent megtalál a vásárló. A magyar autópiac öt legnagyobb példányszámban eladott típusa (csökkenő sorrendben: Suzuki Vitara, Suzuki SX-4 S-Cross, Fiat 500, Dacia Duster és KIA Ceed) is kivétel nélkül megtalálható az Autóváros kínálatában, sőt a házon belüli népszerűségi sorrend is átfedést mutat az országossal (csökkenő sorrendben: Fiat 500, KIA Ceed, Skoda Octavia, Suzuki Vitara és Kia Sportage).

Az Autóvárosban eladott személygépjárművek átlagára 2021-ben éppen, hogy meghaladta a nyolcmillió forintot, míg 2020-ban ez az összeg közel hét és félmillió volt. A két szám közti különbség jól illusztrálja az autópiacon bekövetkezett általános áremelkedést. A Duna Autó által legdrágábban eladott modellek képzeletbeli dobogójának legfelső fokát már harmadik éve birtokolja a Volvo XC 90 T8 AWD Recharge Inscription PHEV, jelen esetben harminc milliós árcédulával. Az, hogy a legdrágább autó is plug-in hibrid hajtáslánccal kelt el, jól mutatja azt a trendet, hogy a prémiumszegmens vásárlói is törekszenek a környezettudatosságra.

„Örömmel számolhatunk be arról is, hogy 2021-ben tovább folytatódott a hibridek, plug-in hibridek és elektromos autók térnyerése, mind a Duna Autó által, mind pedig az országosan eladott járműveket tekintve. Ez köszönhető az egyre környezettudatosabbá váló vásárlói réteg mellett az állami támogatásnak és kedvezményeknek, illetve az egyre színvonalasabbá váló alternatív meghajtású autókínálatnak” – mondta el Markó Zoltán. Ráadásul a Duna Autó vásárlói még az átlag magyar autóvásárlónál is elkötelezettebbek a fenntartható technológiák iránt: az Autóvárosban eladott kizárólag elektromos hajtású autók aránya több, mint egy százalékkal haladja meg az országos átlagot. Markó Zoltán szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy az óbudai kereskedés által forgalmazott 19 márka mindegyike árul legalább egy, de jellemzően inkább több alternatív hajtáslánccal szerelt típust.

Az autópiacon a járvánnyal összefüggő, megváltozott kereslet-kínálati arány az Autóváros eladásaira is hatással volt: jelentősen több készletautó fogyott, mint korábban. Sok kereskedés nem tudta kiszolgálni a potenciális vásárlóit kellő méretű készlet híján. Habár a Duna Autónál is csökkent az egyedi rendelések aránya, a kivételes márkaválaszték és óriási, raktáron lévő modellkínálat miatt – mely az ügyféligények maximális szem előtt tartásával került összeállításra – alig volt olyan vásárlói igény, melyet ne tudtak volna kielégíteni.

A 2021-es év számait és tanulságait összegezve felmerül a kérdés: mi várható 2022-től? Könnyű lenne azt mondani, hogy az egyetlen, ami biztos, az a további bizonytalanság, viszont érdemes ennél sokkal nagyobb optimizmussal a jövőbe tekinteni – talán kijelenthető, hogy okkal. A Duna Autó immár sokadik éve bizonyítja, hogy képes a legszélsőségesebb helyzetekhez is alkalmazkodni. A vásárlói igények mind jobb megismerése és kiszolgálása, illetve a hamarosan valószínűleg rendeződő chiphiány együtt olyan piaci környezetet teremtenek a Duna Autó számára, amelyben tovább folytathatja növekedését, mind a magán-, mind a céges ügyfelei megelégedésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...