- Hirdetés -

A járvány hatásai ellenére is tovább nőtt a Duna Autó

|

- Hirdetés -

Míg a magyar autópiac – az előzetes várakozásokkal ellentétben – 3,4 százalékot csökkent 2020-hez képest, addig a Duna Autó Zrt. eladásai 4,8 százalékkal nőttek. Ez a gyakorlatban összesen közel öt és félezer eladott autót jelent, melynek 9,5 százaléka volt használt, 90,5 százaléka pedig új. Nem csak darabszámban, de arányaiban is növekedett az új autók eladása 2020-hoz képest, amikor is az eladott járműveknek csak 88 százaléka volt új. Az arányok eltolódásának egyik oka, hogy a Duna Autó az iparágat sújtó chiphiány ellenére is fent tudta tartani az országos átlagot bőven meghaladó kínálatot, a másik oka pedig, hogy a flottavásárlók is egyre nagyobb számban választanak az Autóváros bőséges kínálatából. Nem csak a rendkívül változatos járműpaletta vonzó a céges ügyfeleik számára, hanem a magas színvonalú szervizháttér és a jól tervezhető költségek is az óbudai kereskedés mellett szólnak.

„Ez a növekedés a piaci környezethez való gyors és hatékony adaptáció mellett az ügyfélcentrikus attitűd, a hosszú távú stratégiai tervezés, az átgondolt üzletpolitika és a folyamatos megújulásra való képesség gyümölcse” – avat be a siker titkába Markó Zoltán a Duna Autó kereskedelmi és marketingigazgatója. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nem csak a Duna Autó Zrt. eladásai növekedtek, hanem 0,5 százalékkal a piaci részesedése is.

A piaci tortából tehát még nagyobb szeletet vághatott magának 2021-ben a Duna Autó. Azonban ehhez nem volt szükség titkos receptre, csak éles késre: diverzifikáció, fenntarthatóság, innováció és felelősségvállalás — mind társadalmi, mind pedig üzleti téren. A Duna Autó Zrt. az országban egyedülálló módon 19 márka forgalmazását látja el, melyek együtt a magyar autópiac összes fő szegmensét lefedik: az elektromos kompakttól kezdve családi hibriden át valódi terepjárásra is alkalmas SUV-ig mindent megtalál a vásárló. A magyar autópiac öt legnagyobb példányszámban eladott típusa (csökkenő sorrendben: Suzuki Vitara, Suzuki SX-4 S-Cross, Fiat 500, Dacia Duster és KIA Ceed) is kivétel nélkül megtalálható az Autóváros kínálatában, sőt a házon belüli népszerűségi sorrend is átfedést mutat az országossal (csökkenő sorrendben: Fiat 500, KIA Ceed, Skoda Octavia, Suzuki Vitara és Kia Sportage).

Az Autóvárosban eladott személygépjárművek átlagára 2021-ben éppen, hogy meghaladta a nyolcmillió forintot, míg 2020-ban ez az összeg közel hét és félmillió volt. A két szám közti különbség jól illusztrálja az autópiacon bekövetkezett általános áremelkedést. A Duna Autó által legdrágábban eladott modellek képzeletbeli dobogójának legfelső fokát már harmadik éve birtokolja a Volvo XC 90 T8 AWD Recharge Inscription PHEV, jelen esetben harminc milliós árcédulával. Az, hogy a legdrágább autó is plug-in hibrid hajtáslánccal kelt el, jól mutatja azt a trendet, hogy a prémiumszegmens vásárlói is törekszenek a környezettudatosságra.

„Örömmel számolhatunk be arról is, hogy 2021-ben tovább folytatódott a hibridek, plug-in hibridek és elektromos autók térnyerése, mind a Duna Autó által, mind pedig az országosan eladott járműveket tekintve. Ez köszönhető az egyre környezettudatosabbá váló vásárlói réteg mellett az állami támogatásnak és kedvezményeknek, illetve az egyre színvonalasabbá váló alternatív meghajtású autókínálatnak” – mondta el Markó Zoltán. Ráadásul a Duna Autó vásárlói még az átlag magyar autóvásárlónál is elkötelezettebbek a fenntartható technológiák iránt: az Autóvárosban eladott kizárólag elektromos hajtású autók aránya több, mint egy százalékkal haladja meg az országos átlagot. Markó Zoltán szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy az óbudai kereskedés által forgalmazott 19 márka mindegyike árul legalább egy, de jellemzően inkább több alternatív hajtáslánccal szerelt típust.

Az autópiacon a járvánnyal összefüggő, megváltozott kereslet-kínálati arány az Autóváros eladásaira is hatással volt: jelentősen több készletautó fogyott, mint korábban. Sok kereskedés nem tudta kiszolgálni a potenciális vásárlóit kellő méretű készlet híján. Habár a Duna Autónál is csökkent az egyedi rendelések aránya, a kivételes márkaválaszték és óriási, raktáron lévő modellkínálat miatt – mely az ügyféligények maximális szem előtt tartásával került összeállításra – alig volt olyan vásárlói igény, melyet ne tudtak volna kielégíteni.

A 2021-es év számait és tanulságait összegezve felmerül a kérdés: mi várható 2022-től? Könnyű lenne azt mondani, hogy az egyetlen, ami biztos, az a további bizonytalanság, viszont érdemes ennél sokkal nagyobb optimizmussal a jövőbe tekinteni – talán kijelenthető, hogy okkal. A Duna Autó immár sokadik éve bizonyítja, hogy képes a legszélsőségesebb helyzetekhez is alkalmazkodni. A vásárlói igények mind jobb megismerése és kiszolgálása, illetve a hamarosan valószínűleg rendeződő chiphiány együtt olyan piaci környezetet teremtenek a Duna Autó számára, amelyben tovább folytathatja növekedését, mind a magán-, mind a céges ügyfelei megelégedésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....