- Hirdetés -

A járvány sem vette el a kedvünket a lottózástól

|

A járványügyi helyzet ellenére is újabb rekordévet zárt a Szerencsejáték Zrt., a nemzeti lottótársaság 575,4 milliárd forintos árbevételt ért el 2020-ban, ami éves összevetésben 6 százalékos növekedést jelentett.

A cég több mint 23,9 milliárd forint adózott eredményt ért el tavaly, EBITDA mutatója pedig 31,5 milliárd forintra növekedett. A rekordbevétel a társaság járványhelyzetre való gyors reagálásának köszönhető, a járványra adott válaszként indított fejlesztések és értékesítésösztönző aktivitások a rövid távú kedvező hatásuk mellett megteremtették a hosszú távú növekedés és a válságálló működés alapjait is. Az elmúlt évben a sportfogadási ágazat és a digitális csatornák népszerűsége is jelentősen megnövekedett – derül ki a Szerencsejáték Zrt. közleményéből.

A tiszta játékbevétel, tehát a szerencsejáték árbevételnek a játékosokat megillető nyereményekkel csökkentett összege is 190 milliárd forintra emelkedett. A növekedéshez részben hozzájárult – a fejlesztések és értékesítésösztönző aktivitások mellett – a lottójátékok, azon belül az Ötöslottó rendkívüli főnyeremény-halmozódása is.

A jelentős bővülés hatására a társaság 2020-ban ugyancsak rekordot jelentő 118,3 milliárd forinttal járult hozzá a közösségi kiadások finanszírozásához különböző adók, járulékok, díjak és osztalék formájában. A Szerencsejáték Zrt. a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak ellensúlyozására azonnali segítséget nyújtott a KKV szektorba tartozó partneri értékesítő hálózatának a Hálózatvédelmi és Fejlesztési Akcióterv bevezetése keretében. Ennek keretében összességében 7 milliárd forintos többletforrást biztosít 2021 évvégéig 2200 partnere működése támogatására és közel 10 ezer munkahely megőrzésére a szektorban.

A földi értékesítést végző csatornák teljesítménye a járványhatások okozta nehézségek ellenére 2020-ban is teljesítette az egy évvel korábbi szintet. A legnagyobb, 315,8 milliárd forintos forgalmat a magánüzletek érték el. A leglátványosabb bővülést ugyanakkor a dinamikus fejlesztéseknek köszönhetően a 120,1 milliárd forintos árbevételt generáló digitális csatornák produkálták, amelyek 37,3 százalékkal haladták meg a bázisidőszak eredményét, ezzel immár 20,9 százalékos a részesedésük a teljes forgalomból. A három üzletág közül a sportfogadás és a lottójátékok területe tovább nőtt, az előbbinek 48, az utóbbinak pedig 30 százalékos az árbevétel-arányos súlya, míg a fennmaradó 22 százalékért felelős sorsjegyértékesítés aránya kissé visszaesett.

Az idén 30 éves Szerencsejáték Zrt. történetében egyedül a 2008-2009-ben kialakult gazdasági világválság hozott átmeneti megtorpanást. Az ünnepi évben a vállalat újra rekordot jelentő eredményekre készül, a közelgő labdarúgó Európa-bajnokság és az Olimpia pedig a tervek szerint nemcsak a sportfogadási üzletág, hanem az interaktív csatorna térnyerésének is újabb lökést adhat – hangsúlyozta a vezérigazgató. A Szerencsejáték Zrt. a kerek évforduló évében további új termékek bevezetése mellett a külpiaci terjeszkedést is vizsgálja, közép- és hosszútávon régiós szereplőként megjelenve a hazai stabilitásra alapozva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...