- Hirdetés -

A kiskereskedelmet támadják a zsarolóvírusok

|

- Hirdetés -

A kiskereskedelmi szervezetek 77 százalékát érte zsarolóvírus-támadás, szemben a 2020-as 44 százalékkal – derül ki a Sophos adataiból.

A Sophos közzétett egy új ágazati felmérési jelentést, a The State of Ransomware in Retail 2022-t (“A ransomware helyzete a kiskereskedelemben, 2022”). A felmérés szerint a kiskereskedelemben volt a második legmagasabb a zsarolóvírus-támadások aránya tavaly az összes vizsgált szektor közül a média, szabadidős és szórakoztató ágazat után. Globálisan a megkérdezett kereskedelmi szervezetek 77%-át érte támadás - ez 75%-os növekedés 2020-hoz képest. Továbbá ez az érték 11%-kal több, mint az ágazatok közötti átlagos 66%-os támadási arány.

“A retail szervezeteket továbbra is az egyik legmagasabb arányban sújtják a zsarolóvírus támadások az iparágak közül. 2021-ben több, mint háromnegyedük szenvedett el ilyen csapást, így egy zsarolóvírusos incidens bekövetkezése az esetükben nem a “ha”, hanem a “mikor” kategóriába esik. A Sophos tapasztalatai szerint az ilyen támadásokkal szemben sikeresen védekező szervezetek nem csupán többrétegű védelmet alkalmaznak, hanem valódi emberek közreműködésével is növelik a biztonságot. Ezek a személyek ki vannak képezve a támadások keresésére és az olyan fenyegetések aktív vadászatára, amelyek bejutnak a hálózatba/rendszerbe, mielőtt azok még bombaként eszkalálódhatnának egy nagyobb problémává. Az idei felmérés azt mutatja, hogy a célba vett retail szervezetek mindössze 28%-a tudta megakadályozni az adatai titkosítását, ami arra utal, hogy az iparág nagy részének javítania kell a biztonsági helyzetén a szükséges eszközökkel és a megfelelően képzett biztonsági szakértőkkel, hogy segítsenek menedzselni az erőfeszítéseiket,” mondta Chester Wisniewski, a Sophos vezető kutatója.

A zsarolóvírus által megtámadott kiskereskedelmi szervezetek arányához hasonlóan nőtt az átlagos váltságdíj összege is. 2021-ben az átlagos váltságdíj-kifizetés 226 044 USD volt, ami 53%-os növekedés 2020-hoz képest (ami 147 811 USD volt). Ez azonban kevesebb, mint egyharmada volt az ágazatközi átlagnak (amely 812 000 USD).

“Valószínű, hogy a különböző fenyegetések mögött álló csoportok különböző iparágakat támadnak. Az alacsony képzettségű zsarolóvírus csoportok némelyike 50 000 - 200 000 USD-t kér váltságdíjként, a kifinomultabb és jelentősebb hírnévvel bíró támadók akár 1 millió dollárt, vagy még többet is követelnek,” mondta Wisniewski. “Az Initial Access Brokerek (IAB-kel) és a Ransomware-as-a-Service lehetőségek segítségével sajnos még a ranglétra alján álló kiberbűnözők is könnyen vásárolhatnak hálózati hozzáférést és egy zsarolóvírus eszközkészletet, amellyel különösebb erőfeszítés nélkül indíthatnak el egy támadást. Valószínűbb, hogy a kisebb, opportunista támadók az önálló kiskereskedelmi üzleteket és a kis láncokat veszik célba,” nyilatkozta Wisniewski.

A további megállapítások közé tartoznak:

Habár a kiskereskedelmi szektor volt a második leginkább támadott ágazat, az iparág elleni kibertámadások mennyiségének (55%) és összetettsége (55%)k észlelt növekedése valamivel elmaradt az ágazatközi átlagtól

A zsarolóvírusok által sújtott retail szervezetek 92%-a mondta azt, hogy a támadás hatással volt a működési képességükre, 89%-uk pedig azt nyilatkozta, hogy a támadások következtében szervezetük forgalmat/bevételt veszített.

2021-ben a kiskereskedelmi szervezetek számára a zsarolóvírus támadások utáni helyreállítás átlagos összköltsége 1,27 millió USD volt, ami csökkenés 2020-as 1,97 millió USD-hez képest.

2020-hoz képest csökkent a váltságdíj-kifizetés után visszanyert adatok mennyisége (67%-ról 62%-ra), csakúgy, mint azoknak a kiskereskedelmi szervezeteknek az aránya, akik minden adatukat visszakapták (9%-ról 5%-ra).

A felmérés eredményei alapján a Sophos szakértői a következő bevált gyakorlatokat javasolják minden szervezet számára, bármely szektorban is legyenek aktívak:

Telepíts és tarts fenn kiemelkedő minőségű védelmet a környezeted minden pontján! Rendszeresen ellenőrizd a biztonsági szabályokat és győződj meg arról, hogy továbbra is megfelelnek a szervezet igényeinek!

Proaktív módon vadássz a fenyegetésekre, hogy azonosítsd és megállítsd az ellenfeleket, mielőtt azokat végrehajthatnák a támadásaikat - ha munkatársaidnak nincs ideje vagy képzettsége ezt házon belül elvégezni, bízz meg egy külső menedzselt észlelő és helyzetkezelő (Managed Detection and Response, MDR) csapatot!

Erősítsd meg az informatikai környezetedet a legfontosabb biztonsági hiányosságok felkutatásával és orvoslásával: ilyenek például a javítatlan eszközök, a védelem nélküli gépek és a nyitott RDP-portok. A kibővített észlelő és helyzetkezelő (Extended Detection and Response, XDR) megoldások ideálisak erre a célra.

Készülj fel a legrosszabbra és legyen egy frissített, kész terved a legsúlyosabb incidens esetére!

Készíts biztonsági másolatokat és gyakorold az azokból történő visszaállítást a minimális fennakadások és helyreállítási idő biztosítása céljából.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....