- Hirdetés -

A kommunikáció nagyágyúi

|

Tavalyhoz képest a legsikeresebb hazai PR szakemberek TOP50-es rangsorában szereplők húsz százaléka kicserélődött, az élén pedig a hazai reklámpiac legtöbbet költő szegmensének egyik képviselője található. A Marketing&Media magazin idén másodszor összeállított PR-es listájáról az is elmondható, hogy azt a nagyvállalatoknál dolgozó szakemberek uralják. Az ügynökségi vezetők közül Balaton Anita végzett a legelőkelőbb helyen, az ötödik lett, ezzel egyébként jelentősen javított tavalyi pozíciójához képest, akkor ugyanis tizedik volt.

A tavalyi debütálás után az idén második alkalommal állítottuk össze a legjobb PR- és kommunikációs szakembereket bemutató rangsorunkat, amelynek az élén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője áll. A második helyen a 2023-as listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója található, a harmadik pedig Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt esztendőben a PR-es összeállításunk második helyén végzett.

 

A TOP10

 

Régiek és újak

A tavalyi, legelső Top 50 PR-es listánkhoz képest a rangsor szereplőinek a húsz százaléka kicserélődött, ami, legalábbis a csaknem két évtizedes múltra visszatekintő médiapiaci Top 50-es rangsort alapul véve teljesen normális értéknek számít.

Az újoncok leginkább a lista második felében szerepelnek, ám közülük a legelőkelőbb, 23. helyen Balázs Ildikó, az Auchan vállalati kapcsolatokért felelős és PR-igazgatója végzett, akinek a javaslatai nyomán több egyedi, a fenntarthatósággal és a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos kezdeményezés indult.

Szektoros eltérések

A listán szereplők közül tizenheten ügynökségnél, illetve nonprofi t szervezetnél dolgoznak, míg harminchárman képviselik a nagyvállalati kört. Ezen belül a legnagyobb számban a szolgáltatás szektorban dolgozó szakembereket találunk az összeállításunkban, a listán szereplők közül kilencen is idetartoznak. Jelentős súlyt képviselnek a kereskedelem (hat rangsoros szereplő), valamint a pénzintézet, biztosító szegmensnél dolgozók (öt szakember) is. Érdekes, hogy ehhez képest tavaly a banki-pénzügyi kommunikációs szakemberek voltak a legtöbben, heten a rangsorban, most azonban a szolgáltatás vette át a vezető szerepet.

Az említett három kategórián kívül a telekommunikációs szektornak is erős pozíciói vannak a Telekom, a Yettel és a 4iG jóvoltából, míg a nagy élelmiszerláncokat is hárman képviselik a SPAR, a Tesco és az Auchan részéről.

Sikeres ügynökségek

A listánkra bejutó ügynökségi szakemberek szinte mindegyike olyan PR-céget képvisel, amely a 2023-es árbevételi adatok alapján ott szerepel a 25 legnagyobbnak számító PR-ügynökség között. Már tavaly, így az idén sem található a rangsorban a magasan a legnagyobb árbevételű Grayling, bár itt meg kell említeni, hogy a cég árbevételének a döntő része külföldről származik.

Árbevétel terén a következő négy legnagyobbnak számító társaság, az Uniomedia, a Lounge Communication, a Next9 Communications és a FleishmanHillard Café képviselői viszont megtalálhatók az 50-es listánkon, sőt, az Uniomediából és a Next9-ból ketten is. Az előbbi ráadásul azzal is büszkélkedhet, hogy 65 millió forintos profitjával az ügynökségek közül a legnagyobb nyereséget érte el az elmúlt esztendőben.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben a legsikeresebb marketingszakemberek és PR-esek TOP50-es rangsorai is megtalálhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...