- Hirdetés -

A kommunikáción múlhat a vállalkozások sikere

|

Ma, amikor ezer irányból érkeznek az emberek felé az információk, az ingerek, különösen fontos szerepe van annak, hogy a cégvezetők rendelkezzenek a hatékony kommunikáció eszközével, magukra tudják irányítani és meg tudják őrizni célcsoportjuk figyelmét. A megfelelő kommunikáción múlhat egy vállalkozás sikere vagy éppen eredménytelensége. Ebben és még sok más témában osztják meg tapasztalataikat neves szakemberek március 14-én, a Floow Day rendezvényen, a Lurdy Ház konferencia központban.

A sikerért tenni kell, de nem mindegy, hogyan. A Floow Day 6 előadásán olyan keretrendszert ismerhetnek meg a résztvevők, amellyel sikeresen törhetik át a piaci érdektelenség falát. A nap folyamán színpadra lép Sváby András, Lévai Richárd, Weiser István, Gyimesi László, Sipos Zoltán és Szalay Ádám.

„Bár sokan nem gondolnák, de az újságírók pontosan ugyanazokkal az eszközökkel dolgoznak, mint az értékesítők. Számunkra is elsődleges, hogy a termékünket, ami esetünkben maga a tévéműsor vagy bármilyen más tartalom, megvegyék, azaz minél nagyobb számban nézzék, olvassák a fogyasztók. A sikeres értékesítés kulcsa is azonos, jelesül a cím, az alap üzenet. Mi is éppen annyira ki vagyunk téve a piac alakulásának, mint a gazdasági élet szereplői bármilyen más szegmensben. A TV2 műsorvezetőjéként rengeteg olyan hasznos tapasztalatra tettem szert, amit saját vállalkozásaimban is alkalmazni tudok” – mondta Sváby András, televíziós műsorvezető, aki „Minden, ami a szalagcímek mögött van” című előadásában osztja meg a jelenlévőkkel az általa kitapasztalt és bevált stratégiákat.

Ki a jó kommunikátor?

A legkiválóbb kommunikátorok mind probléma és veszély alapon kommunikálnak, a közepes kommunikátorok pedig azonnal a hasznokkal és az előnyökkel támadnak – ezt a kettősséget járja majd körbe Szalay Ádám motivációs tréner „Urald a célcsoportod figyelmét” című expozéjában.

A kis-és középvállalkozók sokszor esnek abba a hibába, hogy termékeik vagy szolgáltatásaik előnyét és hasznát kommunikálják az emberek felé. Úgy tesznek, mintha a célközönségük izgatottan várná, hogy megtalálják őket egy-egy üzenettel. Miközben tisztában kell lenni azzal, hogy soha nem látott harc folyik a vásárlók figyelméért. A Google akkori vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet 2010-ben, hogy napjainkban 48 óránként termelődik annyi tudás és tartalom, mint az ismert emberi történelem kezdete óta 2003-ig bezárólag. És ez a sebesség egyre fokozódik.

„Sokszor ringatjuk magunkat abban a félreértésben, hogy soha nem volt könnyebb megosztani az üzenetünket, hiszen ingyenes platformok állnak a rendelkezésünkre. De az igazság az, hogy soha nem volt nehezebb megosztani a híreinket, a tartalmainkat, hiszen mindenki más számára is rendelkezésre állak ezek a csatornák. A történetmesélés felértékelődött. A történetmesélés lényege pedig az, hogy cégvezetőként vagy vállalkozóként mennyire tudok belehelyezkedni a vásárlóm pozíciójába. Mennyire vagyok képes az ő szemén keresztül látni a világot? Mennyire vagyok tisztában a mindennapi problémáival? Tudom-e, hogy ha éjszaka felébred, mitől nem tud visszaaludni?” – mutatott rá Szalay Ádám.

„Szándékosan beszélek negatív dolgokról, mert sokkal erőteljesebb motivációt jelentenek a félelmek és a veszélyek, mint a nyereségek és a hasznok. Az igazán kiváló kommunikátorok képesek problémát építeni. Képesek élethelyzeteket kihangosítani és egészen hétköznapi egyszerűséggel lefesteni azt a piacuknak. Úgy beszélnek, mintha a másik fejébe látnának. És csak ezt követően kínálnak megoldást az adott problémára” – jegyezte meg a motivációs tréner.

Mi motiválja a célközönséget?

Szintén gyakori hiba, amit elkövetnek az üzletemberek, hogy mindenkihez szeretnének szólni. Emiatt az üzeneteik általánossá válnak. Az általános üzenet pedig mindig általános eredményeket hoz. Ezzel szemben az elsőrangú kommunikátorok megtanulják még a célpiacukat is pici szegmensekre bontani, és abban kezdenek el gondolkodni, hogy ki számára mi az, ami a szolgáltatásaik közül érdekes és hasznos lehet.

„Ha egy pelenkát áruló vállalkozó széles célcsoportnak kommunikál, igyekszik mindenkit meggyőzni arról, hogy az ő terméke a legolcsóbb és a legjobb a piacon. De ha ügyesen kezd el kommunikálni, akkor rájön, hogy egy szülő számára egy kiváló minőségű pelenka azt jelentheti, hogy általa jó lesz gyermekének a közérzete. Ha még mélyebbre megy, akkor már azt is látja, hogy a szülő azt szeretné, hogy a gyerek jól aludjon, mert ha ő jól alszik, akkor szülei is ki tudják pihenni magukat. És ha ennél is mélyebbre megy, akkor azt is megállapítja, hogy a szülő igazi vágya az, hogy a jobb alvástól a gyerek jobban fejlődjön” – vázolta a szakember.

Azt is kifejtette, hogy ahogyan minden kommunikációnak rétegei vannak, úgy az ügyfél megértésének is. Minél mélyebbre tudunk ásni ebben, annál célzottabban vagyunk képesek megszólítani őket.

„Ha valaki képessé válik arra vállalkozóként, hogy célpiacának motivációjában igazán mélyre ásson, akkor el tud jutni az érzelmi szintig. Ez azért különösen lényeges, mert az igazi, a legfontosabb döntések mindig érzelmi szinten születnek” – zárta gondolatait Szalay Ádám.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...