- Hirdetés -

A kommunikáción múlhat a vállalkozások sikere

|

- Hirdetés -

Ma, amikor ezer irányból érkeznek az emberek felé az információk, az ingerek, különösen fontos szerepe van annak, hogy a cégvezetők rendelkezzenek a hatékony kommunikáció eszközével, magukra tudják irányítani és meg tudják őrizni célcsoportjuk figyelmét. A megfelelő kommunikáción múlhat egy vállalkozás sikere vagy éppen eredménytelensége. Ebben és még sok más témában osztják meg tapasztalataikat neves szakemberek március 14-én, a Floow Day rendezvényen, a Lurdy Ház konferencia központban.

A sikerért tenni kell, de nem mindegy, hogyan. A Floow Day 6 előadásán olyan keretrendszert ismerhetnek meg a résztvevők, amellyel sikeresen törhetik át a piaci érdektelenség falát. A nap folyamán színpadra lép Sváby András, Lévai Richárd, Weiser István, Gyimesi László, Sipos Zoltán és Szalay Ádám.

„Bár sokan nem gondolnák, de az újságírók pontosan ugyanazokkal az eszközökkel dolgoznak, mint az értékesítők. Számunkra is elsődleges, hogy a termékünket, ami esetünkben maga a tévéműsor vagy bármilyen más tartalom, megvegyék, azaz minél nagyobb számban nézzék, olvassák a fogyasztók. A sikeres értékesítés kulcsa is azonos, jelesül a cím, az alap üzenet. Mi is éppen annyira ki vagyunk téve a piac alakulásának, mint a gazdasági élet szereplői bármilyen más szegmensben. A TV2 műsorvezetőjéként rengeteg olyan hasznos tapasztalatra tettem szert, amit saját vállalkozásaimban is alkalmazni tudok” – mondta Sváby András, televíziós műsorvezető, aki „Minden, ami a szalagcímek mögött van” című előadásában osztja meg a jelenlévőkkel az általa kitapasztalt és bevált stratégiákat.

Ki a jó kommunikátor?

A legkiválóbb kommunikátorok mind probléma és veszély alapon kommunikálnak, a közepes kommunikátorok pedig azonnal a hasznokkal és az előnyökkel támadnak – ezt a kettősséget járja majd körbe Szalay Ádám motivációs tréner „Urald a célcsoportod figyelmét” című expozéjában.

A kis-és középvállalkozók sokszor esnek abba a hibába, hogy termékeik vagy szolgáltatásaik előnyét és hasznát kommunikálják az emberek felé. Úgy tesznek, mintha a célközönségük izgatottan várná, hogy megtalálják őket egy-egy üzenettel. Miközben tisztában kell lenni azzal, hogy soha nem látott harc folyik a vásárlók figyelméért. A Google akkori vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet 2010-ben, hogy napjainkban 48 óránként termelődik annyi tudás és tartalom, mint az ismert emberi történelem kezdete óta 2003-ig bezárólag. És ez a sebesség egyre fokozódik.

„Sokszor ringatjuk magunkat abban a félreértésben, hogy soha nem volt könnyebb megosztani az üzenetünket, hiszen ingyenes platformok állnak a rendelkezésünkre. De az igazság az, hogy soha nem volt nehezebb megosztani a híreinket, a tartalmainkat, hiszen mindenki más számára is rendelkezésre állak ezek a csatornák. A történetmesélés felértékelődött. A történetmesélés lényege pedig az, hogy cégvezetőként vagy vállalkozóként mennyire tudok belehelyezkedni a vásárlóm pozíciójába. Mennyire vagyok képes az ő szemén keresztül látni a világot? Mennyire vagyok tisztában a mindennapi problémáival? Tudom-e, hogy ha éjszaka felébred, mitől nem tud visszaaludni?” – mutatott rá Szalay Ádám.

„Szándékosan beszélek negatív dolgokról, mert sokkal erőteljesebb motivációt jelentenek a félelmek és a veszélyek, mint a nyereségek és a hasznok. Az igazán kiváló kommunikátorok képesek problémát építeni. Képesek élethelyzeteket kihangosítani és egészen hétköznapi egyszerűséggel lefesteni azt a piacuknak. Úgy beszélnek, mintha a másik fejébe látnának. És csak ezt követően kínálnak megoldást az adott problémára” – jegyezte meg a motivációs tréner.

Mi motiválja a célközönséget?

Szintén gyakori hiba, amit elkövetnek az üzletemberek, hogy mindenkihez szeretnének szólni. Emiatt az üzeneteik általánossá válnak. Az általános üzenet pedig mindig általános eredményeket hoz. Ezzel szemben az elsőrangú kommunikátorok megtanulják még a célpiacukat is pici szegmensekre bontani, és abban kezdenek el gondolkodni, hogy ki számára mi az, ami a szolgáltatásaik közül érdekes és hasznos lehet.

„Ha egy pelenkát áruló vállalkozó széles célcsoportnak kommunikál, igyekszik mindenkit meggyőzni arról, hogy az ő terméke a legolcsóbb és a legjobb a piacon. De ha ügyesen kezd el kommunikálni, akkor rájön, hogy egy szülő számára egy kiváló minőségű pelenka azt jelentheti, hogy általa jó lesz gyermekének a közérzete. Ha még mélyebbre megy, akkor már azt is látja, hogy a szülő azt szeretné, hogy a gyerek jól aludjon, mert ha ő jól alszik, akkor szülei is ki tudják pihenni magukat. És ha ennél is mélyebbre megy, akkor azt is megállapítja, hogy a szülő igazi vágya az, hogy a jobb alvástól a gyerek jobban fejlődjön” – vázolta a szakember.

Azt is kifejtette, hogy ahogyan minden kommunikációnak rétegei vannak, úgy az ügyfél megértésének is. Minél mélyebbre tudunk ásni ebben, annál célzottabban vagyunk képesek megszólítani őket.

„Ha valaki képessé válik arra vállalkozóként, hogy célpiacának motivációjában igazán mélyre ásson, akkor el tud jutni az érzelmi szintig. Ez azért különösen lényeges, mert az igazi, a legfontosabb döntések mindig érzelmi szinten születnek” – zárta gondolatait Szalay Ádám.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....