- Hirdetés -

A legnagyobb szelet a digitális költésekre jut

|

- Hirdetés -

Van-e a médiaszereplőknek felelőssége azzal kapcsolatban, hogy hol hirdetnek? Miért fontos ismerni a reklámtortát és annak változásait? A Business Lounge március 27-ei adásában Gulyás János MRSZ-elnök, a Wavemaker ügyvezető igazgatója és Mérő Ádám MRSZ-alelnök, a Coca-Cola marketingigazgatója vitatták meg ezeket a kérdések. A második részben pedig Bujáki Zsolt szervező, kommunikációs szakértő mesélt a közelgő I. Budapest Automotive Summitról.

A Magyar Reklámszövetség folyamatosan figyelemmel követi az előző évek kommunikációs költéseit, ők jelentetik meg a kommunikációs tortát is, melyben „benne van az összes reklámra, PR-ra, eseménymarketingre fordított költés” – ez tavaly megközelítőleg 649 milliárd forintra rúgott. Ezen belül pedig a különböző médiumokban reklámra fordított összeg pedig 351 milliárd forint volt. Gulyás János hozzátette, hogy a világ más részeihez hasonlóan Magyarországon is a „legnagyobb szelet a digitális költésekre jut”, ezen belül is a globális platformok realizálják a legjelentősebb hányadot - legalább egyharmadát - az összes reklámköltésnek. Mérő Ádám elmondta, hogy a hazai és a globális költéshányadok között nagyon nagy eltérések nincsenek, legfeljebb annyi, hogy sok európai piacon még nagyobb (60 % fölötti) a digitális költések aránya.

Az intézményesített médiaplatformok hitelessége is fontos tényező, ezzel kapcsolatban Gulyás azt is elmondta, hogy bár „a hirdetők ott költenek, ahol üzeneteik célbaérnek, ahol valami hatást is gyakorolnak nézőikre, olvasóikra”, a hitelesség kérdése kicsit a reklámköltésektől függetlenül zajlik. Mérő hozzátette, hogy az intézményesítettségnél sokkal fontosabbá vált mára a hatékonyság. Azonban az MRSZ-elnök szerint a hirdetőknek aziránti felelősségük is van, hogy ne csak azzal foglalkozzanak, hogy a reklám elérje a célcsoportot, hanem a környezettel is. Ha nem így tesz, „lehet, hogy hitelesít olyan szereplőket is, akiket nem biztos, hogy kellene”.

A műsor második felében Bujáki Zsolttal folyt a beszélgetés, aki egy új autós konferencia szervezésébe vágta a fejszéjét – ez lesz a Budapest Automotive Summit április 11-én. Az elmúlt évek autóipari konferenciáinak „többsége leginkább a gyártással, a beszállítói vonallal, a zöld technológiával és az innovációval foglalkozik”, osztotta meg tapasztalatait a szervező, aki úgy véli, hogy ezek mellett az autókereskedelem is megkerülhetetlen téma. Ilyen jellegű konferenciát viszont nem látott, ezért hozta létre a brandet. Importőrök, márkakereskedők, flottások, a kereskedelmet finanszírozó pénzintézetek és biztosítók az elsődleges célcsoportja a Budapest Automotive Summitnek. Természetesen az esemény nyilvános, minden érdeklődőt várnak, de „nyilvánvalóan azoknak lesz fontos a részvétel, akik ebben a szakmában dolgoznak, hiszen jelenleg nem túl világos jövőt próbáljuk majd definiálni”.

Az autópiacnak nagy kilengései voltak az elmúlt időszakban, szerencsére utolérte magát, „most már kínálati piaccá fordult át”, melyet a fogyasztó az új autók akciózásából láthat. Viszont a vásárlóerő eltűnt, mivel „tízmillió forint alatt nem lehet értelmezhető autót összerakni”. A kommunikációs szempontokról is szó esett, 2024-re Bujáki azt jósolja: „az új lendületet az új szereplők érkezése fogja hozni”, például a kínai BYD-é.

Mekkora összeg jut a magyar influenszerekhez a reklámtortából és ez elvesz, vagy hozzáad-e a cégek büdzséjéhez? Hogy viszonyul egymáshoz tavaly a GDP és a reklámköltések? Mi a helyzet az új és a használtautó-iparral, és egyáltalán: mi zajlik az európai piacon? A válaszok kiderülnek az adásból, mely itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...