- Hirdetés -

A legnagyobb szelet a digitális költésekre jut

|

- Hirdetés -

Van-e a médiaszereplőknek felelőssége azzal kapcsolatban, hogy hol hirdetnek? Miért fontos ismerni a reklámtortát és annak változásait? A Business Lounge március 27-ei adásában Gulyás János MRSZ-elnök, a Wavemaker ügyvezető igazgatója és Mérő Ádám MRSZ-alelnök, a Coca-Cola marketingigazgatója vitatták meg ezeket a kérdések. A második részben pedig Bujáki Zsolt szervező, kommunikációs szakértő mesélt a közelgő I. Budapest Automotive Summitról.

A Magyar Reklámszövetség folyamatosan figyelemmel követi az előző évek kommunikációs költéseit, ők jelentetik meg a kommunikációs tortát is, melyben „benne van az összes reklámra, PR-ra, eseménymarketingre fordított költés” – ez tavaly megközelítőleg 649 milliárd forintra rúgott. Ezen belül pedig a különböző médiumokban reklámra fordított összeg pedig 351 milliárd forint volt. Gulyás János hozzátette, hogy a világ más részeihez hasonlóan Magyarországon is a „legnagyobb szelet a digitális költésekre jut”, ezen belül is a globális platformok realizálják a legjelentősebb hányadot - legalább egyharmadát - az összes reklámköltésnek. Mérő Ádám elmondta, hogy a hazai és a globális költéshányadok között nagyon nagy eltérések nincsenek, legfeljebb annyi, hogy sok európai piacon még nagyobb (60 % fölötti) a digitális költések aránya.

Az intézményesített médiaplatformok hitelessége is fontos tényező, ezzel kapcsolatban Gulyás azt is elmondta, hogy bár „a hirdetők ott költenek, ahol üzeneteik célbaérnek, ahol valami hatást is gyakorolnak nézőikre, olvasóikra”, a hitelesség kérdése kicsit a reklámköltésektől függetlenül zajlik. Mérő hozzátette, hogy az intézményesítettségnél sokkal fontosabbá vált mára a hatékonyság. Azonban az MRSZ-elnök szerint a hirdetőknek aziránti felelősségük is van, hogy ne csak azzal foglalkozzanak, hogy a reklám elérje a célcsoportot, hanem a környezettel is. Ha nem így tesz, „lehet, hogy hitelesít olyan szereplőket is, akiket nem biztos, hogy kellene”.

A műsor második felében Bujáki Zsolttal folyt a beszélgetés, aki egy új autós konferencia szervezésébe vágta a fejszéjét – ez lesz a Budapest Automotive Summit április 11-én. Az elmúlt évek autóipari konferenciáinak „többsége leginkább a gyártással, a beszállítói vonallal, a zöld technológiával és az innovációval foglalkozik”, osztotta meg tapasztalatait a szervező, aki úgy véli, hogy ezek mellett az autókereskedelem is megkerülhetetlen téma. Ilyen jellegű konferenciát viszont nem látott, ezért hozta létre a brandet. Importőrök, márkakereskedők, flottások, a kereskedelmet finanszírozó pénzintézetek és biztosítók az elsődleges célcsoportja a Budapest Automotive Summitnek. Természetesen az esemény nyilvános, minden érdeklődőt várnak, de „nyilvánvalóan azoknak lesz fontos a részvétel, akik ebben a szakmában dolgoznak, hiszen jelenleg nem túl világos jövőt próbáljuk majd definiálni”.

Az autópiacnak nagy kilengései voltak az elmúlt időszakban, szerencsére utolérte magát, „most már kínálati piaccá fordult át”, melyet a fogyasztó az új autók akciózásából láthat. Viszont a vásárlóerő eltűnt, mivel „tízmillió forint alatt nem lehet értelmezhető autót összerakni”. A kommunikációs szempontokról is szó esett, 2024-re Bujáki azt jósolja: „az új lendületet az új szereplők érkezése fogja hozni”, például a kínai BYD-é.

Mekkora összeg jut a magyar influenszerekhez a reklámtortából és ez elvesz, vagy hozzáad-e a cégek büdzséjéhez? Hogy viszonyul egymáshoz tavaly a GDP és a reklámköltések? Mi a helyzet az új és a használtautó-iparral, és egyáltalán: mi zajlik az európai piacon? A válaszok kiderülnek az adásból, mely itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Újabb Dűne sorozat érkezik

Casey Bloys, az HBO és a Max tartalomért felelős elnök-vezérigazgatója bemutatta a Max saját gyártású sorozata, a Dűne: Prófécia első teaserét. A hat epizódból álló évad idén ősszel debütál a Maxon.A DŰNE – PRÓFÉCIA...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Felpörögtek az önkéntes pénztárak

Igen eredményesen kezdték az évet a hazai önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak, amelyek mind az összesített taglétszám, mind a tagi és munkáltatói befizetések tekintetében jelentős előrelépést mutattak fel az első negyedévben. A nyugdíjkasszák ismét reálhozamot...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...