- Hirdetés -

A legtöbben idén is annyit költünk ajándékra, mint tavaly

|

- Hirdetés -

A hazai felhasználók 59 százaléka 40 ezer forintnál kevesebbet, 41 százaléka 50 ezer forintnál többet költ idén karácsonyi ajándékok vásárlására. Döntő többségük ugyanannyit költ idén karácsonykor, mint tavaly, és közel 80 százalékuk az internetről is rendel ajándékot. Az online piacterek a vidéki városokban, illetve a fővárosban élők számára a legnépszerűbb ajándékbeszerző helyek – derül ki a Vatera saját felhasználói körében végzett karácsonyi felméréséből.

Idén karácsony előtt a felhasználók 27 százaléka tervez eladni valamit a Vaterán, és a felhasználók közel ötöde nyilatkozott úgy, hogy adott már túl az online piactéren olyan karácsonyi ajándékán, amely nem nyerte el tetszését.

Rutinosabbak lettek a magyar felhasználók

A közel egy éve tartó járvány nyomán a felhasználók rutinosabbá váltak: már 95 százalékuk szokta összehasonlítani online a hasonló termékeket paramétereik alapján, és 24-ről 31 százalékra emelkedett az online bankkártyás fizetést választók aránya. Idén csupán a válaszadók 1 százaléka hagyja az utolsó pillanatra az ajándékvásárlást a tavalyi 4 százalékhoz képest, így nem meglepő, hogy már jóval többen (13 százalék) vették meg a fekete pénteki akciókon a meglepetéseket a tavalyi 4 százalékhoz képest.

A legtöbben ugyanannyit költünk ajándékra, mint tavaly

A felhasználók 69 százaléka a tavalyihoz hasonló összeget tervez elkölteni idén ajándékokra, 20 százalékuk kevesebbet, 11 százalékuk pedig többet szeretne költeni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legtöbben összesen 50 és 100 ezer forint közötti összeget terveznek idén karácsonyi ajándékra költeni. A válaszadók negyede viszont 30-50 ezer forintot szán ajándékra, míg százezer forintnál nagyobb összeget csak mintegy tizedük szeretne fordítani.

1-5 főnek tervez ajándékot vásárolni a válaszadók 68 százaléka, 6-10 embernek 21 százalékuk készül meglepetéssel, ennél több ajándékkal a felhasználók 5 százaléka készül – és ugyanannyien nyilatkoztak úgy, hogy senkinek sem vesznek ajándékot.

A döntő többség idén online is rendel ajándékot

A felhasználók 79 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tervez online is ajándékot rendelni, ami nem meglepő, hiszen 95 százalékuk már vásárolt valamelyik internetes piactéren, 49 százalékuk pedig havonta legalább egyszer rendel valamit a netről. (Legalább negyedévente a felhasználók 21 százaléka, hetente pedig 14 százalékuk vásárol online.)

A felhasználók 35 százaléka minden második karácsonyi ajándékot az interneten tervez megvenni idén. Ennél kevesebben (16 százalék) terveznek mindent online beszerezni, az ajándékok háromnegyedét 29 százalék, negyedét 21 százaléka tervezi így beszerezni. Minden második válaszadó tervez a Vaterán karácsonyi ajándékot venni, e mellett a legfontosabb érvekként a biztonságos vásárlást, az olcsóbb árakat, és a piactéren elérhető egyedi ajándékokat jelölték meg a legtöbben.

A jó árak miatt csábító az online ajándékvásárlás

Érdekesség, hogy az online karácsonyi vásárlás melletti legfontosabb érvként a kedvező árakat és akciókat (46 százalék), az árak összehasonlításának lehetőségét (44 százalék) és a kényelmet (43 százalék) jelölték meg – azt, hogy ez a vásárlási mód a legbiztonságosabb a járványhelyzetben, csupán a válaszadók 37 százalékának volt fontos. Ugyanakkor az átvételi módban a futárszolgálat (65 százalék) után második helyre lépett elő a csomagautomatás átvétel (13 százalék), és az online bankkártyás fizetést választók aránya (31 százalék) is elég magas.

Az internetes ajándékvásárlás kapcsán a legtöbb felhasználót az aggasztja a legjobban, hogy esetleg nem érkezik meg időben a rendelés, vagy nem olyan lesz a termék, mint amit az adatlapon láthatott. A legtöbben egyébként valamilyen online áruházból fogják megrendelni az ajándékot, a második legnépszerűbb internetes beszerzési platform az online piactér (amilyen a Vatera is), az apróhirdetési oldalak és fórumok csak a harmadik és negyedik legnépszerűbbek.

Ezeket az ajándékokat rendeljük a legtöbben online

A Vatera kutatásából kiderült, hogy a legnagyobb arányban ajándékba szánt könyvet, szórakoztatóelektronikai cikket, gyermekjátékot, illetve háztartási kisgépet terveznek online rendelni idén karácsonyra a felhasználók). Ezzel szemben az offline vásárlást preferálják többen a ruházati cikkek (30 százalék) és a szépségápolási cikkek (31 százalék) beszerzéséhez.

Saját maguk pedig a járvány évében a legtöbben könyvet (37 százalék), szórakoztató elektronikai eszközt (30 százalék), háztartási kisgépet (22 százalék), illetve valamilyen ruházati cikket (23 százalék) szeretnének ajándékba kapni karácsonyra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz a dolguk a digitális térben működő cégeknek

A szolgáltatások digitális térbe helyezésével az ezen a területen tevékenykedő cégeknek egyre több versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályozásra kell ügyelniük – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A vállalatoknak ráadásul egyszerre...

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA