- Hirdetés -

A legtöbben szabadúszók lennének a COVID után

|

Részletes felmérés készült a koronavírus utáni karrierváltási hajlandóságról, az ehhez vezető útról, valamint a munkavállalói igények változásairól. A The Bright Academy adatgyűjtéséből kiderült, hogy a kereset mellett a távmunka fő prioritás lett, de arra is nagyobb rálátást kapunk, hogy melyik szakterület iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés.

Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az elmúlt egy évnek milyen hosszú távú hatásai lesznek a karriercéljainkra, a jövő munkahelyeire, illetve még az is kérdés, hogy mennyire válik egyetemesen elfogadottá a home office. A The Bright Academy ennek kiderítésére – egy kifejezetten munkavállalókat célzó – kutatást készített, melynek válaszai rávilágítottak arra, hogy a biztonságkeresés és a mobilitás a munkánkban sokkal inkább felértékelődött mint korábban.

A válaszadók több mint felének csupán indikálta, nem kiváltotta a váltást a COVID

A The Bright Academy legfrissebb adatai szerint a válaszadók 48%-ának hatással volt a mindennapi munkavégzésére a koronavírus. Mintegy 23%-nak csökkent a fizetése, és majdnem egy negyede vesztette el a munkáját az elmúlt fél évben. Ám nemcsak negatív hatásokról számolt be a kutatás: a megkérdezettek 12%-a saját vállalkozást indított, és kevés számban, ám volt akinek több munkája/ügyfele lett a vizsgált időszakban.

Többen váltottak ugyan kényszerből munkahelyet, mégis kiugróan magas azoknak a száma, akiknek nem érintette a munkáját a koronavírus, csupán régóta fontolgatott döntést hoztak meg az utóbbi hónapokban.

Rengetegen váltottak szakmát, a fő cél viszont ugyanaz: a digitálisan is végezhető munka

A kérdőív nemcsak arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt időszak hogyan hatott a karriertervekre, hanem arra is választ keresett, hogy milyen új utak nyílhatnak meg a váltás után. Kiugróan az értékesítés és kereskedelemből szálltak ki, de a vendéglátás – turizmus nehéz helyzete miatt is többen az átképzés mellett döntöttek. A válaszadók 37%-a coaching, önfejlesztés és tanácsadással kapcsolatos szakterületek iránt érdeklődnek. 27%-uk az adminisztráció és digitális asszisztens munkakörben folytatják, fej-fej mellett a grafika, webdesign, kép- és videószerkesztéssel, melyben szintén ugyanennyien szereznének tapasztalatot.

A marketing és PR viszont még mindig töretlen népszerűségnek örvend. Hasonlóan népszerű az IT, programozás, webfejlesztés, valamint a cégvezetés és vállalkozásfejlesztés, és érdekes, hogy elenyésző azoknak a száma, akik mérnök vagy jogi szakterületen képzelnék el magukat. A válaszokból viszont kirajzolódott: a digitálisan végezhető munkakörök iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés, és a szabadúszói élet szabadságát is szeretnék minél többen a jövőben megtapasztalni.

Eddig nem látott nyitottság és roham az online tanfolyamok iránt

Több, mint ezer ember tehát nemcsak munkát, de szektort is váltott. Ennek több okát is megjelölték: a kérdőívet kitöltők több mint 50%-a a jövőben a saját maga ura akar lenni, és csak második helyen áll a magasabb kereseti lehetőség. Harmadik a digitálisan végezhető munkakörök iránti igény és a home office lehetősége. A megkérdezettek negyede pedig szeretne olyan szakmát választani, amit nem érint a koronavírus. Érdekes, hogy majdnem 80% lát több lehetőséget online is végezhető munkakörben, ami indikálja, hogy jelentős változás fog történni a munkaerőpiacon.

Ahhoz viszont, hogy akár egy teljesen új szakmában helyezkedjünk el, elengedhetetlen az edukáció, amit már online is végezhető tanfolyamok is tudnak biztosítani. Mint kiderült, ez sokkal népszerűbb is a hagyományos modellel szemben.

“Az emberek sokkal nyitottabbak az online végezhető tanfolyamokra, mint a hagyományos tantermi tanfolyamokra. Ennek egyik fő oka, hogy saját időbeosztásban tanulhatnak, rugalmasan, munka mellett. Nem kell ingázni ezért külön, időt és pénzt spórol meg. Az online képzések ára kedvezőbb, hiszen nem kell tantermi bérleti díjat fizetnie a képzés szervezőjének és a hallgatók az útiköltséget is megspórolják.” – nyilatkozta Ronga Lilla, a The Bright Academy alapítója

Véleményét a válaszadók is osztják, 87% inkább távoktatásban venne részt a jövőben, és költeni is hajlandóak rá. Saját szakmai fejlődésükbe a résztvevők negyede 50.000 és 100.000 forint közötti összeget fektetnének, 20%-uk pedig akár ennél is többet.

A The Bright Academy kutatásából leszűrhető, hogy körvonalazódni kezdett a változás. Sokkal többen szeretnének gyermek mellett könnyebben, mobilisan is végezhető munkát találni, amitől nagyobb stabilitást is remélnek.

Prognosztizálhatóan tehát nagy változások jöhetnek a következő évben a munkaerőpiacon és a munkavégzés terén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...