- Hirdetés -

A legtöbben szabadúszók lennének a COVID után

|

- Hirdetés -

Részletes felmérés készült a koronavírus utáni karrierváltási hajlandóságról, az ehhez vezető útról, valamint a munkavállalói igények változásairól. A The Bright Academy adatgyűjtéséből kiderült, hogy a kereset mellett a távmunka fő prioritás lett, de arra is nagyobb rálátást kapunk, hogy melyik szakterület iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés.

Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az elmúlt egy évnek milyen hosszú távú hatásai lesznek a karriercéljainkra, a jövő munkahelyeire, illetve még az is kérdés, hogy mennyire válik egyetemesen elfogadottá a home office. A The Bright Academy ennek kiderítésére – egy kifejezetten munkavállalókat célzó – kutatást készített, melynek válaszai rávilágítottak arra, hogy a biztonságkeresés és a mobilitás a munkánkban sokkal inkább felértékelődött mint korábban.

A válaszadók több mint felének csupán indikálta, nem kiváltotta a váltást a COVID

A The Bright Academy legfrissebb adatai szerint a válaszadók 48%-ának hatással volt a mindennapi munkavégzésére a koronavírus. Mintegy 23%-nak csökkent a fizetése, és majdnem egy negyede vesztette el a munkáját az elmúlt fél évben. Ám nemcsak negatív hatásokról számolt be a kutatás: a megkérdezettek 12%-a saját vállalkozást indított, és kevés számban, ám volt akinek több munkája/ügyfele lett a vizsgált időszakban.

Többen váltottak ugyan kényszerből munkahelyet, mégis kiugróan magas azoknak a száma, akiknek nem érintette a munkáját a koronavírus, csupán régóta fontolgatott döntést hoztak meg az utóbbi hónapokban.

Rengetegen váltottak szakmát, a fő cél viszont ugyanaz: a digitálisan is végezhető munka

A kérdőív nemcsak arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt időszak hogyan hatott a karriertervekre, hanem arra is választ keresett, hogy milyen új utak nyílhatnak meg a váltás után. Kiugróan az értékesítés és kereskedelemből szálltak ki, de a vendéglátás – turizmus nehéz helyzete miatt is többen az átképzés mellett döntöttek. A válaszadók 37%-a coaching, önfejlesztés és tanácsadással kapcsolatos szakterületek iránt érdeklődnek. 27%-uk az adminisztráció és digitális asszisztens munkakörben folytatják, fej-fej mellett a grafika, webdesign, kép- és videószerkesztéssel, melyben szintén ugyanennyien szereznének tapasztalatot.

A marketing és PR viszont még mindig töretlen népszerűségnek örvend. Hasonlóan népszerű az IT, programozás, webfejlesztés, valamint a cégvezetés és vállalkozásfejlesztés, és érdekes, hogy elenyésző azoknak a száma, akik mérnök vagy jogi szakterületen képzelnék el magukat. A válaszokból viszont kirajzolódott: a digitálisan végezhető munkakörök iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés, és a szabadúszói élet szabadságát is szeretnék minél többen a jövőben megtapasztalni.

Eddig nem látott nyitottság és roham az online tanfolyamok iránt

Több, mint ezer ember tehát nemcsak munkát, de szektort is váltott. Ennek több okát is megjelölték: a kérdőívet kitöltők több mint 50%-a a jövőben a saját maga ura akar lenni, és csak második helyen áll a magasabb kereseti lehetőség. Harmadik a digitálisan végezhető munkakörök iránti igény és a home office lehetősége. A megkérdezettek negyede pedig szeretne olyan szakmát választani, amit nem érint a koronavírus. Érdekes, hogy majdnem 80% lát több lehetőséget online is végezhető munkakörben, ami indikálja, hogy jelentős változás fog történni a munkaerőpiacon.

Ahhoz viszont, hogy akár egy teljesen új szakmában helyezkedjünk el, elengedhetetlen az edukáció, amit már online is végezhető tanfolyamok is tudnak biztosítani. Mint kiderült, ez sokkal népszerűbb is a hagyományos modellel szemben.

“Az emberek sokkal nyitottabbak az online végezhető tanfolyamokra, mint a hagyományos tantermi tanfolyamokra. Ennek egyik fő oka, hogy saját időbeosztásban tanulhatnak, rugalmasan, munka mellett. Nem kell ingázni ezért külön, időt és pénzt spórol meg. Az online képzések ára kedvezőbb, hiszen nem kell tantermi bérleti díjat fizetnie a képzés szervezőjének és a hallgatók az útiköltséget is megspórolják.” – nyilatkozta Ronga Lilla, a The Bright Academy alapítója

Véleményét a válaszadók is osztják, 87% inkább távoktatásban venne részt a jövőben, és költeni is hajlandóak rá. Saját szakmai fejlődésükbe a résztvevők negyede 50.000 és 100.000 forint közötti összeget fektetnének, 20%-uk pedig akár ennél is többet.

A The Bright Academy kutatásából leszűrhető, hogy körvonalazódni kezdett a változás. Sokkal többen szeretnének gyermek mellett könnyebben, mobilisan is végezhető munkát találni, amitől nagyobb stabilitást is remélnek.

Prognosztizálhatóan tehát nagy változások jöhetnek a következő évben a munkaerőpiacon és a munkavégzés terén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA