A 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede – 77,65 százaléka – internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent – derül ki a Médiahatóság által elfogadott, az online médiumok piacáról és felhasználóiról szóló, 2021 negyedik negyedévére vonatkozó kutatásból, amit a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából készített a Gemius Hungary. Az elemzés szerint leginkább magazinokat és híroldalakat olvasnak a felhasználók – mindkettőt több mint öt millióan látogatták –, de utóbbin közel 5 percet töltenek el, míg előbbin csak 2 percet.
A magazinok és híroldalak közel 100 százalékát követik mobilról az emberek. A magazinokat többen olvassák otthoni számítógépekről (85%), mint a híroldalakat (75%), utóbbiakat inkább munkahelyi PC-kről érik el az emberek (80%). A híroldalak hétköznap népszerűbbek 3 millió felhasználóval a hétvégi 2,8 millióval szemben, míg a magazinoknál 2,6 millió körüli a látogatottság a hét minden napján.
A vizsgált negyedévben a legnépszerűbb weboldalak a 24.hu, az origo.hu és a blikk.hu voltak, amik a felhasználók 68,7%-át, 67,4%-át és 66,3%-át érték el. A napi elérést vizsgálva viszont kiderül, hogy a blikk.hu-t látogatják a legtöbben: több mint egymillióan, ami a netezők 15,5 százaléka.