- Hirdetés -

Minden apróság számít – interjú Puskás-Dallos Bogival és Petivel

|

- Hirdetés -

Hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal? – többek között ezekről is beszélt a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Puskás-Dallos Bogi és Peti. A velük készült interjúnkból kiderül az is, mit gondolnak a greenwashingról és hogyan érdemes elkezdeni a környezettudatos életmódot.

- Aki követi a rólatok szóló híreket, tudhatja, hogy elkötelezett környezetvédők vagytok. Honnan jött ez a késztetés?

- Puskás-Dallos Peti: Mindig is érzékeny voltam erre a témára, de amikor lett egy kutyám, Bambika, rácsodálkoztam, hogy milyen bámulatosak az állatok. Akkor kezdett foglalkoztatni a vegánság, utánaolvastam és rájöttem, hogy ez több mint egy étkezési szokás, ez egy életérzés, egy életstílus. Egyszer csak minden egyes döntésemnél megjelent a fenntarthatóság gondolata, hogy kímélem-e a környezetemet vagy ártok neki.

- Puskás-Dallos Bogi: Már gyerekkoromban is környezettudatosságra neveltek, majd amikor megismertem Petit, egyre erősebben mentem én is ebbe az irányba.

- A mindennapjaitokban hogyan jelenik meg a környezettudatosság?

- Peti: Érdemes végignézni, hogy a háztartásban min tudunk változtatni. Mi nagyon figyelünk a tisztítószerekre, tudatosan vásárolunk, a piacra visszük a kis vászontáskánkat, és szemét nélkül megyünk haza. Leszoktam az online rendelésekről, csak azt veszem meg, amire szükségem van. A legjobb szemét, amit meg sem termelünk. Fontos, hogy az ember lokálisan szerezzen be termékeket és felfedezzen magyar márkákat.

- Bogi: Csak vegán, állatkísérlet-mentes és lehetőleg magyar kozmetikumokat használunk. Figyelünk az ökológiai lábnyomunkra, mindketten elektromos autóval járunk, de ha lehet, előnyben részesítjük a biciklizést. Emellett igyekszünk kevesebb ételmaradékot kidobni.

- Tudatos vásárlónak tartjátok magatokat?
- Bogi: Igen. De ha valaki tudatos akar lenni, sok dologra kell odafigyelni, máshogy csinálni. Ez kezdetben ijesztő lehet és kiválthat egyfajta lelkiismeret-furdalást, ha nem sikerül minden a tervek szerint. Mi is szoktunk hibázni, de ez nem jelenti azt, hogy ne figyelnénk a bolygónkra. Szerintem lassan, lépésenként lehet haladni a környezettudatosság terén, és az apróságok is sokat számítanak.
- Peti: Beépült az életünkbe, hogy az ár/érték arány mellett a fenntarthatóságot is figyeljük.

 

- Népszerű, ismert zenészként, színészként mennyire érzitek feladatotoknak, hogy felhívjátok a figyelmet a környezetvédelemre?

- Bogi: Ezt nem kötöm feltétlenül az ismertséghez. Ha hittem valamiben, azt mindig elmondtam a családtagjaimnak vagy a barátaimnak, ezt nevezhetjük akár mikroinfluenszerkedésnek is. Ez benne van mindenki életében. Közszereplőként több emberhez juttathatjuk el azokat az üzeneteket, amik fontosak nekünk.

- Mennyire érzitek, hogy a bolygónk jövője a nagyvállalatok számára is fontos? Nem tartotok attól, hogy inkább csak igyekeznek meglovagolni ezt a hullámot is, hogy új üzleti lehetőségeket találjanak?

- Bogi: Ez cégfüggő, nem biztos, hogy lehet általánosítani. Én a Garnier-vel dolgozom, és nagy eredménynek tartom, hogy az utóbbi években az összes termékük állatkísérlet-mentes és vegán lett. A Coca-Cola esetén például nehéz megmagyarázni, hogy mitől zöld, amikor folyamatosan hulladékot termel. Attól függ, hogy az adott cég milyen tevékenységet folytat, és mire próbálják meg ezt az üzenetet ráhúzni.

- Peti: A nagyvállalatok a profitmaximalizációra törekednek, ami magával hozza a greenwashing problémáját is. A világ legnagyobb olajvállalatainak sem hihetjük el, hogy képesek lennének karbonsemlegesen működni. Ugyanakkor fontos, hogy erről már lehet nyíltan beszélni, és influenszerként feladatunk, hogy a felkérések esetén meggyőződjünk arról, hogy valóban fenntartható-e a márka, mert nem szeretnénk hazudni a követőinknek. Már minden adott ahhoz, hogy megóvjuk a Földet, csak még nem épült be a mindennapi életünkbe.

- Ha valaki szeretne tenni a bolygónkért, milyen apró lépésekkel indulhat el a környezettudatosság útján?

- Peti: Keressen egy olyan példaképet, aki ezzel foglalkozik, és kövesse a tanácsait. Már az is számít, ha a kávézóba magával viszi a repoharát. A legegyszerűbbel kell kezdeni, például ne kérjen szívószálat.

- Bogi: Nem kell száz tanácsot megfogadni, elég egyszerre csak egyet. Olyat válasszon, amit könnyedén be tud építeni az életébe, és még élvezi is.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megjelent a Zöld Lámpa fenntarthatósági melléklet is, melyben olyan ismert emberek beszélnek a környezettudatosságról, klímavédelemről, mint Udvaros Dorottya, Ónodi Eszter és Litkai Gergely.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....