- Hirdetés -

A magyar szülők harmada fél a mesterséges intelligenciától

|

Minden harmadik család már valamilyen módon használja az AI-t az oktatáshoz, de ugyanennyien el is utasítják a modern technológiát – derül ki a MediaMarkt és az Opinio közös reprezentatív felméréséből, amelyet az iskolakezdés alkalmából készítettek 1150 fő bevonásával. A kutatásból az is kiderül, hogy a 6-14 éves gyereket nevelő szülők 42%-a minden nap tanul a gyerekével.

Hamarosan becsengetnek, ám nemcsak a gyerekek számára kezdődik el az iskola, a tanév a szülőket is kihívás elé állítja. A MediaMarkt az őszhöz közeledve kíváncsi volt arra, hogy mit jelent az iskolakezdés a szülők nézőpontjából. A karantén-időszakban jellemző otthoni tanítás továbbra is velünk maradt, legalábbis a 6-14 éves diákot nevelő szülők körében, hiszen 42%-uk napi szinten tanul a gyermekével otthon. Az anyák valamivel jobban kiveszik a részüket ebből a feladatból, hiszen 45%-uk foglalkozik minden nap a tananyaggal, míg az apák 39%-a szán időt arra, hogy együtt tanuljon gyermekével.

Sok szülő a nagyobb dolgozatok/felmérők előtt (27%) ül le tanulni gyermekével, míg 16%-uk hétvégente szakít néha időt a lecke közös átnézésére. Mindössze 15% azoknak az aránya, akik nagyon ritkán, vagy soha nem tanulnak együtt a gyermekükkel. 

A gyermekükkel tanuló szülők többsége (42%) alkalmanként 1-2 órát, míg harmaduk (33%) fél-egy órát szán erre a tevékenységre. 

Tízből hat gyereknek saját “kütyüje” van

A családok többsége a gyermek tanulásához mobiltelefont (55%), laptopot (45%), asztali számítógépet (28%), tabletet (24%) és ebookot (7%) használ, azonban közel negyedük (24%) semmilyen elektronikai eszközt nem vesz igénybe segítségképpen.

Háztartásonként az is eltérő, hogy egy családra hány elektronikus, tanulást segítő eszköz jut. A kutatásban résztvevő szülők több, mint fele (59%) nyilatkozott úgy, hogy iskoláskorú gyermekének van saját kütyüje, míg mindössze 23% mondta, hogy a gyerek a szülő eszközén tanul. A családok 12 százalékánál egy-egy közös használatú eszköz van csupán.

Minden harmadik iskolás családjában bevetik a mesterséges intelligenciát

A mesterséges intelligencia (AI) használata napjaink egyik legaktuálisabb kérdése és hatalmas vitákat gerjeszt a szakemberek és a laikusok körében is. A kutatás igazolta, hogy valóban megosztottak a szülők a kérdésben: 33% használja valamilyen módon az AI-t a gyermekkel való tanuláshoz, 33% nem használja, de érdeklődik iránta, 33%-pedig elutasítja az új technológiát erre a célra.  

Abban is megoszlanak az eredmények, hogy miként használják a mesterséges intelligenciát: 13%-uk közösen használja az AI-t, míg 11%-uk esetében csak a szülők fordulnak a technikához, hogy segítséget kapjanak egy nehezebb témában. Kilenc százalék azoknak az aránya, akiknél a diák önállóan használja a mesterséges intelligenciát.

„2024-ben az AI forradalma zajlik, előbb-utóbb mindannyiunk életére hatással lesz az új technológia. Fontos, hogy a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket jól és tudatosan használjuk fel, előnyeit több területen is integrálni tudjuk. A gyermekek otthoni tanulása, a készségeik fejlesztése egy olyan téma, amelyben az AI hatékonyan tud segíteni a jövő nemzedékeinek - de a szüleiknek is. Kutatásunk szerint ezt egyre több család is felismeri” - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője.

Veszély vagy önállóságra nevelés a digitális tanulás?

A tanulást segítő lehetőségek közül a szülők az oktatóvideókat találják a leghasznosabbnak (29%), de sokan szeretik a különböző tanulós applikációkat is (22%). A mesterséges intelligencia is felkerült a listára 8%-kal, azonban a szülők ötöde (20%) úgy nyilatkozott, hogy semmilyen online megoldást nem vesz igénybe a gyermeke tanulásához.

A kutatás arra az alapkérdésre is kereste a választ, hogy miként viszonyulnak a szülők a gyermekeik „kütyü”- használatához. A többség (43%) úgy véli, hogy az elektronikus eszközöké a jövő, ezért fontos, hogy a gyermek mielőbb megtanulja jól használni ezeket. A szülők 34%-a is osztja ezt a véleményt, azonban ők erősen korlátozzák az okoseszközök használatát. Tizennégy százalék azoknak az aránya, akik inkább a veszélyt látják az eszközökben és szeretnék, ha gyermekük minél ritkábban nyúlna a telefon és a tablet után. A maradék 10% úgy véli, hogy az élet majd megtanítja a gyereket a technika használatára - ők nem érzik, hogy nekik feladatuk lenne ebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...