- Hirdetés -

A márkaváltás a leglátványosabb bizonyítéka annak, hogy innovatívak vagyunk – interjú Peter Gazikkel

|

- Hirdetés -

Peter Gaziket még 2021-ben nevezték ki a Yettel Magyarország vezérigazgatójának, tavaly pedig ő is egyike volt annak a 14 döntéshozónak, aki Signature CEO díjban részesült. A vele készült interjúban – aminek lendületességét még olvasva is érezni – Gazik nem csupán felvillantotta hazai és külföldi tapasztalatait, de közben arról is mesélt, hogy milyen innovatív lépésekre szánták el magukat a márkaváltás kapcsán.

- Az üzleti döntéshozatalában pontosan mit jelent a marketing?

- Peter Gazik: A marketing szakma – bár ez egy üzlet gerince, „varázsszere” – hosszú ideig ugyanazt a mintát követte. Félreértés ne essék; a marketing célja az, hogy a vásárlók, az ügyfelek, az emberek megértsék, hogy mi mivel tudunk szolgálni, mit nyújtunk számukra, és hogy milyen értéket képviselünk azzal, hogy ezt vagy azt kínáljuk nekik. A marketing a „ragasztó” aközött, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, és a piaci közönség között, akiket meg akarunk szólítani. És természetesen ez határozza meg azt is, hogy sikeresek vagyunk-e vagy sem. Úgy vélem, hogy korábban a marketingesek, valamint maga a szakma is túlságosan elkényelmesedett. Elvégeztük a kutatást, tudtuk, hogy mit akar az ügyfél, tudtuk, hogyan fogalmazzunk, aztán létrehoztunk valamit, majd azt gondoltuk, hogy a kommunikációnak olyan intenzívnek kell lennie, hogy alapvetően mindenkihez eljusson az üzenetet. De ahogy a világ változik, a technológia is új lehetőségeket nyitott meg az emberek előtt – és ez a technológia az úgynevezett információs szakadékot is bezárja. A múltban nem volt olyan egyszerű az információk összehasonlítása. Manapság egyre fontosabbá válik, hogy ne egy felsőbbrendű pozícióból közelítsünk az ügyfelekhez, hanem partnerként működjünk együtt velük. A fogyasztók egyre inkább a vállalatok partnerévé kezdenek válni.

- Kitekintve külföldre, mi a véleménye a marketing hazai helyzetéről és elismertségéről? Hogyan látja annak teljesítményét?

- Peter Gazik: Én nem látok nagy különbséget az egyes országok között. Azt mondanám, hogy az iparág színvonala meglehetősen hasonló, persze a méret itt is, ott is számít; minél nagyobb egy ország, annál több eszköz áll rendelkezésre, annál több az erőforrás, és annál nagyobb hatást lehet elérni. Talán egy különbség az, hogy Csehországban – Magyarországhoz képest – ma már kevesebbet költenek TV-re, mint más médiaeszközökre. De úgy gondolom, hogy a marketingipar vagy a marketingszakemberek minősége nagyon hasonló.

- Említette az ügyfeleket. Milyennek véli Magyarországot és a környező országokat a fogyasztói alapján?

- Peter Gazik: Bár szakmailag nem ismerem az összes európai piacot, nem látok különbséget köztük ilyen értelemben sem. Ha mint „laikust” kérdez, azt mondanám, hogy nincs eltérés, legalábbis a Yettel-országokon belül. Általánosságban úgy gondolom, hogy a vállalat vagy a marketing nézőpontjából butaság a magyar vagy bármely közép-európai piacot úgy kezelni, mintha a tudatos fogyasztás szintje vagy minősége alacsonyabb lenne, mint máshol – naivitás lenne ezt gondolni.

- Ha már nézőpontokról beszélünk, innovatívnak tartja a vállalatát?

- Peter Gazik: Ez mindig egy trükkös kérdés. Megpróbálok háromféle megközelítéssel válaszolni rá.

Először is, az egyik leglátványosabb bizonyítéka annak, hogy innovatívak vagyunk, az az a tény, hogy márkát váltottunk, amit most már mindannyian örömmel hívunk Yettelnek. Akár hiszik, akár nem, ez egy hatalmas innováció egy ilyen jellegű iparágban, egy ekkora méretű vállalatnál, amelynek több mint hárommillió ügyfele van. Ez olyasvalami, ami sok bátorságot és előremutató gondolkodást igényel, és valóban olyan márkát hoztunk létre, amely nemcsak az aktuális igényekre reagál, hanem egy living brand idea, valódi élményeket nyújtó márkaötletre épül.

Másodszor, gyakran úgy gondolunk az innovációra, mint ami csak a startup környezetből, a startup ökoszisztémákból származik. Én ebben nem hiszek. Úgy gondolom, hogy a vállalatok akár egy év alatt többször is feltalálhatják magukat. A mi esetünkben legyen szó például az ajánlat-portfólióról, amivel valóban új dolgokkal próbálunk előállni, és a marketing-kommunikációnk révén biztosítjuk, hogy ezek vonzóvá váljanak, ami az innováció működőképességének legfőbb bizonyítéka.

A harmadik irány pedig, hogy – minden tiszteletem mellett – számomra az innováció nem feltétlenül arról szól, hogy pontosan olyan új dolgokat hozzunk, amikben még senki sem hitt, vagy amiket még senki sem talált fel, vagy hozott létre. Legyünk őszinték: az innováció nem csak a telekommunikációs iparban, hanem általában véve is gyakran a meglévő dolgok korábban ismeretlen módon történő összekapcsolásának eredményeként jön létre. A legtöbb innováció, amelynek tanúi vagyunk az életben, a meglévő építőelemeket új módon alakítja át. Például a tavaly indult Yettel Stage zenei platform is egy innovatív koncepció abból a szempontból, hogy hogyan gondolunk a meglévő dolgok ötvözésére, amiket valami olyanná formálhatunk, ami még nem létezett és újszerű, mert valami egészen egyedit kínál. Én nem hiszek azokban az innovációkban, amelyek csak papíron léteznek. Számomra az igazi innováció az, ami önálló életre kel.

- Hogyan teljesít a magyar szervezet a cégcsoporton belül, az országok közötti összevetésben?

- Peter Gazik: Az igazi választ erre a kérdésre az üzleti eredmények adhatják meg. Az imént azt mondtam, hogy a marketing a siker eszköze – ennek pedig meg kell jelennie a vállalati eredményeinkben is. És mivel az eredményeink valóban nagyszerűek, folyamatosan növekszünk, akkor mindezt visszamenőleg a marketingnek kell tulajdonítani – vagyis a marketing nagyszerű munkát végez, és a jövőben is ezt várom.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....