- Hirdetés -

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

|

- Hirdetés -

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen szerepük van a hazai marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában és elárulta azt is, hogy szerinte miért érdemes részt venni a szeptember 15-i konferencián.

 

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketing az az üzleti logika, amely kategóriákon és országhatárokon átívelve segíti a vállalkozásokat stratégiai és üzleti céljaik elérésében. E nélkül egy termék vagy szolgáltatás képtelen a benne foglalt inherent funkcionális értéket igazán termőre fordítani. Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni. Én személyesen azért hiszek ebben, mert a vállalatok társadalmi hasznosságát ezen, illetve konkrétabban a márkaküldetésen, keresztül lehet építeni és menedzselni.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Fontosnak érezzük, hogy jelen legyünk egy olyan rendezvényen, ahol a marketing hazai szemléletét alakítják. Ennek a Telekom masszívan részese, így útmutató, pioneer attitűdünkhöz az esemény csemegeként kapcsolódik.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Ez azokon múlik, akik a fontosnak érzik, hogy megjelenve aktívan alakítsák a marketinget és annak minden szelete szerepét a hazai vállalatok és társadalom életében.

 

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Minden, ami az embereket érdekli és aggasztja. A marketing működés muníciója az emberek élete és az ehhez kapcsolható termékek, szolgáltatások. Konkrétabban: a budget-ket érintő média infláció, analitika alapú insight keresés, a figyelem gazdaságtana és természetesen az egyre fokozódó válságra adott felelős válaszok.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A viselkedési közgazdaságtan elveinek az érvényesítésére a napi működésben, marketing kommunikákcióban és a márka pozitív társadalmi hatásának kialakításában. Sajnos egyre fontosabb az, hogy a csökkenő vásárlóerőt hogyan tudjuk kiszolgálni.

- Szerinted a Telekom számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A Telekom a digitális írástudás fejlesztésének elkötelezett harcosa. Ebből a szempontból a legnagyobb kihívás az emberek gondolkodásának digitális átállítása, mert enélkül az infrastrukturális fejlesztések hatékonysága nem megfelelő. A marketing ennek a feloldásában kiemelkedő szerepet játszik a digitalizáció hasznosságának megmutatásával és az ezt támogató fejlesztések irányításával.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Nagyon fontos, hogy ismerjük, alkalmazzuk és terjesszük a marketing modern eszköztárát valamint ezek hatásosságának bizonyítékait. A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók, akik összehangolják az üzleti, társadalmi és egyéni célokat és ambíciókat, így teremtve meg egy márka hírnevét. A Marketing Summit ezen törekvések megmutatásában és az erről való diskurzus elindításában játszhat fontos szerepet.

- Igen meglepő címet adtál a Marketing Summitos előadásodnak. Miről fogsz beszélni, kiderül majd, hogy mi a célja Magyarországnak?

- Igyekszem a mindenki számára ismert keretrendszeren belül újat mondani, részben a saját példánkon keresztül, részben gondolati kísérletként elmélkedve a marketing lehetőségeiről. Magyarország céljait nem én fogom meghatározni, de arról valószínűleg fogok beszélni, hogy milyen ambíciókkal érdemes nekimenni a jövőnek a márkák aspektusából.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A nagy titkokat és stratégiákat nem fogják elárulni az előadók. Ezt mindenkinek magának kell kisütnie. Viszont ehhez muníciót, modelleket, gondolatokat fog adni a Summit. Az aktív figyelem és az erre épülő kontempláció jól fog jönni.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...